Kitap En Yakın Dostumuz - Kitap Okuma Üzerine...

boş vakit,güzel kitap,kitap okuma alışkanlığı,kitap okumak,kitap özetleri
Kitap okumaktan daha eğlenceli bir şey var mı? "Var! şu şu..." diyibilen çıksın karşıma. Dur bir dakika yoksa "Tabii ki de bilgisayar" mı dediniz ya da "TV'den güzel şeymi var be?" filan? Diyelim ki yazın yaylaya gittiniz dağın başı internet yok... Sıkıldım bunaldım derken birde kitaplıkta ilginizi çeken birşey gördünüz..."Bir Facianın Hikayesi" adlı bir kitap. Alıyorsunuz elinize... İncelediniz filan sonra ilk sayfayı açıyorsunuz başlıyorsunuz okumaya... Elinizden bırakamaz oluyorsunuz...
Elbette bilgisayar ve televizyon da pek sıkıcı sayılmazlar. Ben de bilgisayarı çok severim ama kitap bir başka. Eskiden kitap okumayı sevmezdim ama nedenini bilmiyorum. Başları okumaya başlayınca hemen önyargılı davrandığımdandır. Ama her neyse şimdi çok seviyorum. Kitap okumak film izlemek gibi derler. "Gözümde olaylar canlanıyor" filan... Ama bence kitap okumak bir filmi izlemekten kat kat daha iyi. Çünkü bir film birbuçuk-iki saatte bitiyor. Kitap ise bir kaç gün (ben genelde bir ya da iki günde bitiririm ama =D). Onu bitirene kadar nasıl da merak edersiniz değil mi? Aslında ben bunu söyleyince aklınıza "Ne var ki? Dizilerde bir kaç hafta sürüyor" gibi düşünceler gelebilir.
Bir kere kitabı siz yalnız okuyorsunuz.Sizle birlikte yanınızda ailenizde kitabı okumuyor =).Belki sizden sonra okuyordur ama sonuçta siz ona olup bitenleri söylememek için duruyorsunuz. Ve oda bitirince birlikte kitap hakkında düşündüklerinizi paylaşıyorsunuz. Sonra bu kitabı çok beğenen film yapımcıları filmini yapıyor sizde büyük bir zevkle filmi izliyorsunuz.
Biliyorum bazen güzel kitap bulmak ya da daha doğrusu kendi zevkine göre kitap bulmak biraz zor oluyor. Aslında kitabı sabredip "Belki bir kaç sayfa sonra eğlenceli olur" gibi düşünüp ön yargılı davranmadan kitabı okursanız güzel olduğunu görebilirsiniz. Ben şöyle düşünüyorum. Eğer bir kitap kötü olsaydı onun yazarı o kitabı sonuna kadar yazmazdı.Ya da biri o kitabı beğenmeseydi o kitabı yayımlamazdı.... Şimdi evinizde bulunan bir kitabı okumaya başlayın diye düşünüyorum. Ben arkadaşlarıma hep kitaplarımdan veriyorum. Çünkü bizim evde yeterince kitap var ve onlarında okumasını istiyorum...
hinata996
hinata996
10 Mayıs 2010
Bu yazarın ‘Çocukların İlgisini Çeken Eşyalar’ başlıklı yazısı da ilginizi çekebilir.

Okur Yorumları

demlikbau - 10 Mayıs 2010 00:50
demlikbau
kitap okumak güzeldir, sevklidir, hayattır....
bir bakarsın düşündeyim!!!
delişey - 11 Mayıs 2010 14:48
delişey
merhaba çok sevdim bu yazıyı ben ellerine sağlık.
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
İclal Aksoylu - 18 Ağustos 2010 00:01
İclal Aksoylu
Çok doğru düşünmüşsünüz, aklınıza sağlık...(:
Çok doğru yazmışsınız, elinize sağlık... (:
iclal-aksoylu.blogspot.com
hinata996 - 21 Ağustos 2010 04:26
hinata996
teşekkürler :)
~miku~
muratmoon - 21 Ağustos 2010 09:37
muratmoon
Hep aynı görüş olmaz ben çıkayım o zaman karşıya.

Kitap okumaktan eğlenceli bir şey var mı diye sormak, benim tarafımdan hayatta eğlenceli bir şey yapmadığınız şeklinde yorumlanır.

Televizyon ve bilgisayarı elemek için yaylayı örnek vermişsiniz ama madem zahmet edip yaylaya gitmişsiniz, kitap okuyacağınıza orayı gezmeniz gerekmez mi? Kitap okumak doğayı keşfetmekten daha mı eğlenceli peki?
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 22 Ağustos 2010 16:22
delişey
Sorunun muhatabı ben değilim gerçi, lakin kütüphanesinde 1200 kadar kitabı misafir eden biri olarak bilgimi aktarmakta bir sakınca görmedim=)

Kitap okumak sizin tarafınızdan eğlence kabul edilmese de @muratmoon, bir çok kişinin hayatında önemli bir yer kaplar. Şöyleki; sadece eğlenmek için kitap okunmaz, öğrenmek, araştırmak vakit geçirmek, kafa dağıtmak için de kitap okunabilir. İnternetten ulaşılabilecek bir çok bilginin çok daha detaylısı ve araştırılarak emek verilerek yazılmışıdır kitap. Kitapseverlik çok bambaşka bir duygudur anlatılamayacak ve keyfi yadsınamayacak kadar.

Dizi ve film şeklini alan bir yığın kitap arasında önemli bir fark vardır mesela. Siz kitabı okurken tüm karekterleri kendi zihninizde yorumlar bir taraftan da filmi kendiniz yönetirsiniz oysa görsel olarak izlediğinizde sadece yönetmene tutuklu kalırsınız. Bu film dizi izlemeyelim anlamı taşımıyor elbette. Sadece bir örnek.

Ayrıca yazıda ki gibi bir yaylada boş kalan saatlerde kitap okumak son derece güzel bir düşünce bence. Ne yani 24 saat keşif mi yapacak sınız??? yada yaylayı tavaf mı edeceksiniz=)))
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serkan Aygören - 24 Ağustos 2010 11:35
Serkan Aygören
biraz ondan, biraz bundan... Sen en iyisi ortaya karışık söyle =)
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
hinata996 - 31 Ağustos 2010 13:05
hinata996
Aslında her insana göre değişir hayatta en eğlenceli şey..Bana göre "en" eğlenceli şeylerden birisi kitap okumak.Yani kitap okumak gibisi var mı derken kitapların ayrı bir yeri var demek istemiştim...Ve elbet sana göre Tv daha eğlenceli gelebilir...Bana da bilgisayar bazen daha eğlenceli geliyor ama kitabın ayrı bir yeri var...Mesela ben güzel bir kitap bulunca onu tüm gün boyunca okurum televizyonu bilgisayarı bırakıp hatta geç uyurum bazen...Ahh herneyse zevkler ve renkler tartışılmaz :D tartışmaları severim ama insanların favorilerine gelince iş sıkıcılaşır..
~miku~
RealDreamer - 12 Mart 2012 12:43
RealDreamer
Benim için en eğlenceli şey olmasa da kitap gerçekten çok önemli.. Canım ne zaman sıkılsa (bilgisayar dolu olsa=) ) tek çözümüm kitap oluyor... =)
~gumi~

üye olun, siz de katılın