Küfür...

adi,ayrılık,bayağı,hay,kaba,küfretmek,küfür,lanet,renkli dergi,tüh,yuhŞimdi bir yankı var kulaklarımda…
Niye önemsiyorsun? diyor.
Saatler geçmiş yeminimden
Yok aslında, biraz daha güzel şimdi
Daha rahat daha acısız
‘Ağladın mı?’ derken ki o soru gerçek değildi,
Hatta belki derin anlamları vardı; ‘seni güzel aşağıladım mı, nasıl canın çok yandı mı?’ diye
Bende saf saf evet demiş bulundum….
Üstüne de adileştirdim….
Artık her gece kızgınlıklarım artıyor
Ama bu sakıncalı; ben kızınca bedenimi dişlerim
İzleri kalsın diye
Asla unutmamak adına
Güzel bir otobüs manzarası anlatır ancak sakinleşmiş duyguları
İzmir’in varoşlarına bakarken batanları,
Karşıyaka’dan geçerken, ışıldayan evleri görürken, ‘çıkış’ları anlarsın
Ya da anladığını sanırsın kapıdan içeri girerken
Sonra garip bir sessizlikle
Düşünürsün o hep bir bardak çay ve sigarayla bütünleşen sahil yolunun
Ne kadar gerçek olduğunu ‘Sevgilin’ kadar…
Bir sigara yaksan bir çay içsen gerçekten tadını hissedebilir misin ki?
Bu kadar yalana,
Aldatmacaya saplanmış insanlar arasında…
Hiçbir yudumda o sorudan kurtulamasın!
Niye önemsiyorsun?
Sonra bir İzmir şarkısı düşer aklına
O gece barlarda haykırdığın anlar
Küfredersin dolu dolu her an her dakika tuhaf ama anlarsın karşı cinsini
Ve küfretmenin yerini
Sen sustukça yutkundukça demen gerekenlerin dile gelemeyişidir sadece bir küfür
Küfrettikçe aslında yutkunamadıklarını yutarsın ve kızgınlığın dışa çıkar
Anlarsın işte O anda erkekleri
Ve dersin ki dolu dolu taa aınıza kyayım
Nasıl bir can yanmasıdır anlarsın
Cayır cayır yüreğin yanarken
O yananı da sahilde bırakıp gitmek isterken
Analarsın ki samimiyet
Arkadaşlara bile verilmemesi gereken bir can kırığı
Ve anlarsın canın acıdıkça
Aslında sadece sinirlerin yükselir lodosla beraber o yüzden
İzmir’in yağmuru serttir
Her şeyi yalanken ,insanına hatırlatır bir lodos esintisi
Bir anda her şeyi yok edebilirim diye...
Default Avatar
adipik
26 Mayıs 2010
Bu yazarın ‘Küfür...’ başlıklı yazısı da ilginizi çekebilir.

Okur Yorumları

delişey - 27 Mayıs 2010 09:13
delişey
pek içten, pek samimi olmuş yüreğine sağlık.

Not= küfür, yerinde ve zamanında edildiğinde tadından yenmez. Küfre karşı gibi duran içinden sayan söven kibarlık bulalacıklarını şiddetle kınıyorum ve bir sn.lik saygı duruşuna davet ediyorum. ve evet hak edeni aşşalıyacaksın kardeşim, insanı çileden çıkartabilecek kadar gözünü döndüren densize "seni yarebbime havale ediyorum" gibi bir iltifat edersen döner yine bir yerini ısırır bı ruh hastaları o sebepten... neyse ağzımı bozmayayım sabah sabah =)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serkan Aygören - 27 Mayıs 2010 13:15
Serkan Aygören
küfür kültürün bir parçası. Amiyane olmadıkça, değerler incitilmedikçe dildeki varlığı yadsınamaza bana göre...
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
rahmicelik - 27 Mayıs 2010 17:01
Default Avatar
kuranda okumuştum bir zaman o ayetin numarasını hatırlamıyorum ama bunu hatırlıyorum.
yüce Allah bile sövün onlara diyor. emir büyük yerden olunca bizde ona dua edecek değiliz ya al seninde hakkın bu deriz hemde kurşun gibi deler geçeriz..r.ç.
muratmoon - 27 Mayıs 2010 19:35
muratmoon
kesinlikle katılmıyorum, küfür etmek için kendinize bahane aramayın. yok yerinde kullanılırsa güzelmiş, öyle bir şey yok. küfürün yeri yok çünkü.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 27 Mayıs 2010 22:16
delişey
görecelidir. sadece ağızdan çıkmaz davranış şekliyle de küfür edilebilir. sonuç itibariyle küfür = insanı kırmak incitmek ise? katılmıyorum demek komiktir.

küfürün yeri dünyada vardır ama uzaya ulaşmış mıdır bu konu da bilgi sahibi değilim=)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
delişey - 27 Mayıs 2010 22:33
delişey
arkadaşlar kendi fikrim dışında şöylede bir yazı buldum paylaşayım istedim

1)Küfür etmek acizliktirtendir...Kelimelerle ofkesini dile getiremiyen insanlarin basvurduklari bir yoldur..

2)İnsanların seviyesini belirginleştiren unsurlardan biri.
Düzgün nitelikli kişilerin aktivitesi değil

3)bir milletin edebiyatı, yaşayış tarzı, gelenekleri ve önem sırasına göre dikkate aldıklarını ayna misali gösteren kültür öğesi. ne kadar tasvip etmesek de, araştırmalar için hayli önem arz ediyor.
bilim tarihi hocamız şöyle derdi: "bir milleti incelemek istiyorsanız, işe küfürlerle başlamalısınız."


şimdi yeniden düşündüm, küfürü elbette tasvip etmemeliyiz lakin fikrim pek değişmedi açıkçası, aciz olabilirm, seviyesiz de, düzgün niteliklere sahip olmayabilirim de, ama dediğim gibi beni o derece küfre itekleyen bir durum söz konusu olur sa da söverim. bundan hayıflanmam. çünkü bazı insanların anlayış şekli bu...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
rahmicelik - 28 Mayıs 2010 02:29
Default Avatar
öyleyse sizin ananızı babanızı çoluk çocuğunuzu kesenlere ırza namusa leke sürenler ekmeğinizi elimizden alanlara ve hayatı size zından edenlere siz onlara bol bol dua ediniz ve onlara başarılar dileyiniz.öyleyse demek gerekiyor.

yerine göre küfürde bir tür silahtır o açizlik değildir ve o hafif bir silahtır derim.

yeri geldiğinde kullanmak gerekirse ben kullanırım derim. ve ben kullanıyorum yeri geldiğnde.daha ağır silahlar bile kullanılır ve hedef tamamen yok edilir.

ama siz isterseniz ona bol bol onlara dua ediz oda bol bol kötüğük yapmaya devam etsin o zaman derim demekki zarar verenden onlar hoşlanıyorlar.
hani derlerya domuz dövüldüğü yere gider diye giden gider onlar serbestir.

kısasa kısas hali Allahın her insana verdiği bir helal haktır bunuda bilelim.r.ç
Serkan Aygören - 28 Mayıs 2010 09:20
Serkan Aygören
küfürü reddederseniz halktan koparsınız...
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
delişey - 28 Mayıs 2010 09:52
delişey
he valla Rahmi Bey amca,

şimdi muratmona laf sokmuyorum da genelde böyle düşünen arkadaşlara sorarım bende,

kız arkadaşınla birlikteyken geldi bir densiz ana avrat geçirdi küfrü ??? ne diyeceksin?

"hiç bir tepki vermem yoluma devam ederim, bana küfür edeni yok sayarım" diye düşünülüyorsa ,

eee afiyet şeker olsun demek düşer bizede değil mi ama???
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 28 Mayıs 2010 10:06
muratmoon
Valla nereden koparsam kopayım küfürü reddediyorum ben. Karşısındakine küfür edip rahatlayan varsa ona da acırım açıkcası.

Davranışla küfür edilmez, en azından küfürün anlamı o değil. TDK'dan kısa bir araştırma yaparak küfürün anlamının bu olduğunu öğrenmek mümkün: "Sövme, sövmek için söylenen söz, sövgü".

Küfürün dünyada yeri yok demedim, ama kültürlü toplumlarda yeri olmaması gerektiğini söyleyebilirim.

Birine hakaret etmek için aklınıza sadece küfür geliyorsa, o zaman da biraz ufkunuzu geliştirmenizi rica ediyorum.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
muratmoon - 28 Mayıs 2010 10:12
muratmoon
Kimse durduk yere gelip size küfür etmez, olmayan bir olay yaratıp insanlardan cevap isteyemezsiniz.

Size küfür ile hakaret etmeye çalışan biri ile zekice dalga geçmenin eğlencesini görseniz zaten böyle soru sormazsınız.

Sen karşındakine küfür edersen sadece kendini sinir edersin, ama sana küfür edenle zekice dalga geçersen o zaman sadece karşındakini sinir edersin. Amaç kendimizi sinir etmek değilse sanırım benim tarzım daha doğru.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 28 Mayıs 2010 11:19
delişey
senin mertebene ermek ne mümkün:P

dalga geçmek boşa vakit kaybetmek israfa karşıyım ben küfrün yanına birde şiddet ekleyip yumruğu burnunun üzerine geçirenlerdenim:D

laf ebesi sende:PPP
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
delişey - 28 Mayıs 2010 11:20
delişey
acı bana muratmoon:P
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 28 Mayıs 2010 12:37
muratmoon
küfür vakit kaybı değil tabi çok faydalı.

şiddet küfürden daha faydalıdır ona katılabilirim, en azından bir etkisi var.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 28 Mayıs 2010 12:48
delişey
şaka bir yana elbette, lakin olayı küfürü savunan bir taraf olmuşuz gibi gösterme çabanı anlayamıyorum. karşısındakine küfür edip rahatlayan kişiler de vardır. yok sayamayız var olanı.senin küfürü reddetmen küfürü ortadan kaldırmıyor.

sadece TDK'nun küfür hk. açıklamasını baz alıp sonra da "ufkunuzu geniş tutun" demek de bana göre bakış açısının yüzeyselliğidir ayrıca. kültürün bir parçasıdır küfür evet, küfür etmeyen bir tek toplum var mı araştıralım bakalım???

kimse kimseye durduk yere küfür etmez (pisikopat değilse) etmesin de zaten. küfür edene , küfür ederek cvp vermek ise kişinin seviyesini de düşürmez ayrıca. bunu şöyle de açıklayabilirim, birine yumruk atarken, bir yumruk yemeyi göze almalıdır insan yoksa "şoka" girer neoldu şimdi diye.

size küfür edenle" zekice dalga geçmek" küfürden daha seviyeli bir davranış mıdır bunu da düşünmek lazım tabi:P

sonuç itibarıyle olayı abartmanın anlamsızlığını görüyor, senin ki mi daha doğru benim ki mi daha doğru olayına hiç bulaşmıyorum.

saygılarımla delişey...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 28 Mayıs 2010 14:06
muratmoon
siz doğru ile yanlışı karıştırmaya başlamışsınız. kültür dediğin doğru olacak diye bir şey yok. bizim kültürümüzü biraz araştırırsan doğrudan çok yanlışları kültürümüze katmış olduğumuzu görebilirsin. kısaca kültür olmasının bir anlamı yok.

küfürü yok saymıyorum ben sadece yanlış bir şey olduğunu ve yerinde söylenirse çokta güzel olur lafının sadece küfür etmek için bahane olduğunu söylüyorum.

canı isteyen etsin tabiki herkes kendi seviyesini kendi belirler. sadece küfürü güzel bir şeymiş, gerçekten de söylenecek çok yakıştığı yerler varmış gibi göstermeyin.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
rahmicelik - 29 Mayıs 2010 00:13
Default Avatar
küfür etmek insanı psikolejik anlamda sakinleştirici bir ilaç gibi değildir ve olamazda ve durup dururken bir kişiyede zaten küfür edilmez ona kötü sözde söylenmez buna önce Allah razı değildir. eğer bunlar yapılırsa oradan kul hakkı doğar ve tabiiki oda unu karşılığı olan cevabını almaya hakeder demektir.

küfür veya acı söz ve tavırlar mazlum insanların bir silahıdır ve onun kısas haklarıdır kibar biri olacağım diye birine kendimi ezdirmek kibarlık değildir eğer bu bir korkaklık değilse bu bir ahmaklık olur.ve o bir iyilik severlikte değildir.

Allah bile her insana kısas hakkınızdır diyor ve o sizin içinde hayırlıdır diyorsa ondan daha iyi bu işi bileni yoktur.

yani göze göz dişe diş cana candır ve bu bir haktır ve adalettir hakkını almak insanı elbetki rahatlatır hakkını alamamakta insana gurur kırıcı olur ve insan onuruna çok düşkündür. yeri geldiğinde harp bile yapıyoruzda bize kötülük yapana eyvallah sayın abiciğimmi diyeceğiz.

ya o yaptığı yanlışa özür diler yada bunun karşılığını alırlar oda buna razı olur.

eğer küfür ayıpsa oda ayıp işler yapmasın derim ektiğimizi biçmek tabii kuraldır karşımdaki teşekküre layık bir iş yaparsa ona teşekkür etmeyen o insan allaha teşekkür etmemiş gibi olur ve o nankörlerden olur.buda Allahın kanunudur.

hristiyanlıkta vardır sağ yanağına vurana sen sol yanağınıda dön derler ama bu bir güzellik değil ahmaklıktır çünkü islamdaki kısas hakkımı kullanmalıyımki onu öyle dize getireyimki oda bir daha öyle densizlikler yapmasın içindir derim. ve bu haller o toplumun selameti içindir ve her insanı terbiye edendir onun için sopa cennetten çıkmıştır derler. selamlar r.ç.
muratmoon - 29 Mayıs 2010 10:45
muratmoon
Siz küfür edince kendinizi iyi hissediyorsanız, aferin bana çok güzel bir şey yaptım tam da yeriydi kendimle gurur duyuyorum diyorsanız buyrun tabiki.

Size kötü davranan birine iyi davranmak ahmaklık değildir. Sadece Hristiyanlıkta değil tüm peygamberler sadece iyilik öğütler. Kötülük yapan yada iyilik yapan farketmez. Kötülük yapan zaten cezasını alır sizin burada cezasını kesmenize gerek yok.

Rahmi amca kusura bakma ama dinin özünü atlayıp canınızın istediği yerinden bir cümle alarak neredeyse dinin şiddeti önerdiğini öne süreceksiniz. Dine bütün bakmanızı öneririm çünkü ancak o zaman bir anlamı olacaktır.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
rahmicelik - 29 Mayıs 2010 14:03
Default Avatar
islam dininde hoş görününde bir sınırı vardır öğretirsin onu fakat o onu genede kasten yanlış yaparsa işte hoş görü o zaman ortadan kalkar eğer öyle olmasaydı peygamberler savaş yapmazlardı hep iyi hoş sözlerle bu insanlığı düzeltirlerdi ama bu insanların pek çoğunu değil tatlı dille 0nları kılıçlar ve hadda şu atom bombaları bile hala onları düzeltememiş ne zaman düzeleceğide hiç belli değil.

burada bir fıkra geldi aklıma üç arkadaş varmış bunların biri çok uzakları görürmüş biriside en uzak yelerden gelen en hassas sesleri bile duyarmış biride varmış ki oda hep söver dururmuş.

padişah bunları namını duymuş çağırmış onları huzuruna sormuş o çok uzakları görene mesela istanbuldan bakmış etrafına padışahım şu anda hind padişahının kızı has bahçede yeşil çimenler üstünde bir ağacın gölgesi altında oturmuş gergef işliyor demiş.

dönmüş padışah ses duyana sen neler duyuyorsun şu anda demiş oda padişahım o hind padişahının kızı gergef işlerken şu anda elindeki iğnesini çimenlerin üstüne düşürdü bende onun sesini duydum demiş. padişaha.

padişahta dönmüş o söven kişiye sen nedersin bu işlere deyince padişahım ben hep böylelerine sövüyorum işte demiş.

ve nasrettin hoca birgün kuşanmış palasını onunla çarşıda havalı havalı dolaşırken onu inzibatlar alıp görtürmüşler karokola sormuş komser ona senki okumuş yazmış bir adamsın ne bu hal bunun yasak olduğunu bilmezmisin diye çıkışmış bizim hocaya

hoca efendi gayet sakin bir sesle belirtiğiniz gibi biz okumuş yazmış kişileriz bazen yanlış yazılar yazıyoruz o zaman ben onu bununla kazıyıp siliyorum demiş.

bu sefer komser bey bu iş küçük bir çakıylada olur bu ise bir vuruşta yedi kellle götürür olmaz böyle şey deyince.

hocamızda biz insanlar öyle yanlış işler yapıyoruz ki bu bile bu işi düzeltmekte çok küçük kalıyor demiş.

işte hayat böyle birşey olaya göre hüküm verilir gerisi boş mücadele ve söz oluyor bence. hele bir başına gelsinde ondan sonra konuşuruz gerisini. selamlar r.ç.
muratmoon - 29 Mayıs 2010 18:07
muratmoon
peygamberler kendilerine sövüldü diye savaşmamışlardır, mecbur kaldıkları için canlarını korumak için savaşmışlardır. yine yaptığınız gibi koca tarihin içinden bir bölümü alıp onu da yanlış yorumlayıp fikrinizi doğru göstermeye çalışıyorsunuz. ki ayrıca ben küfüre gerek yoktur dedim, kimse kendini savunmasın demedim, konuyu farklı taraflara çekiyorsunuz. küfür bir savunma yöntemi değildir.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
adipik - 30 Mayıs 2010 07:29
Default Avatar
arkadaşlar mı demeliyim bilmiyorum ama yeter bir anın yansımasıydı paylaştığım,istedimki yazdıklarımı paylaşayım....ama görüyorum ki sadece adına takılı kaldı herkes ve kendi aranızda yersiz bi söyleşiye girdiniz.....üzüldüm...ben burasını böyle tahmin etmemiştim....tek bi sey okudum yazdıgım cümlelerle ilgili o da delişey den içten olmuştu....keşke başlığa deılde ıyımı kotu mu ona mı takılsaydınız.....şaşırdım....üzüldüm....
delişey - 30 Mayıs 2010 20:46
delişey
sevgili @adipik "üzüldüm" diye bitirdiğin yorumuna bende çok üzüldüm. ama şunu düşününce de sevinmek gerekmiyor mu? eğer sen bu yazıyı yazmasaydın, "küfür" diye bir başlıkta atmasaydın biz bunca düşüncelerimizi ortaya çıkartamayacak tartışamayacaktık bu konuda.

aslında iyi bişi yaptın üzülme o yüzden:)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 30 Mayıs 2010 23:39
muratmoon
bence tartışma hiç yersiz değildi. yine olsa yine tartışırım. cevap vermesem el ele verip herkes küfürün güzelliklerinden bahsedecekti.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
Serkan Aygören - 31 Mayıs 2010 11:38
Serkan Aygören
keşke tartışabilsek bu ülkede, tartışmayı becerebilsek bu yazınızın altında olduğu gibi...
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
rahmicelik - 01 Haziran 2010 01:38
Default Avatar
hani bir söz vardr laf lafı lafta tabakayı açar derlerya senin şu küfür işleri bu tabakayı bir daha açtırdı bizlere sayın bu delişey.teşekkür benden sanadır.

çünkü bana bu küfür konusunda biraz düşünmek ve araştırma kunusunu açtınız ve bu konuda belki çok kişi bu küfür olayına aklını biraz olsun işletir de en doğrusunda birleşirlerse bizde küfrün ne demek olduğunu daha iyi anlarız derim.

mesela mehmet akifte bir şiirinde birileri için devleti mahf edenler için sana atılan tükürüğüme acırım demiştir. bu demekki bir tükürük atmakta çok ağır bir küfür olduğu anlaşılıyor bu hesaptan derim.

not: bu konunun devamını peyder pey yapmaya çalışacağım. ve ben bu küfür sazını biraz çalayım bakalım bizleri beğenenler olacakmı derim.

maksadımız küfür etmek yarışı değil neden küfür ediyoruz sorusunu biraz daha açmaktır.

mesela kuran açısından Allahı inkar edenlerde küfür ehlidir denir ve peygamberler işte bu küfürcülere karşı savaş açmışlar bu demektir ki Allah tanımazlıkta bir küfürdür olduğu bu şekilde anlaşılmış oluyor derim. r.ç.
rahmicelik - 01 Haziran 2010 02:24
Default Avatar
bu küfür konusu beğenilmesede biraz daha devam ediyorum. çünkü serkan beyde bu konuda çok haklı derim.

nasılki şu küfür işleri iyi bir şey değilsede bizler yeri geldi diyerek küfürbazlık yapıyoruz. mesela nasılki kavga etmet insan yaralamak insan öldürmem ve harpler yapmaktaçok kütü şeyler olsada biz insanlar onlarıda yeri geldi diye yapıyoruz işte bütün bunlar ayrı ayrı ele alınmalı ki küfür hali harbin en küçüğüdür bu silahsızkansız olan bir savaştır.

ama bu yerine göre kurşundan ve kılıçtan daha can yakıcıdır ve açıtıcıdır. mesela bana bir kaç tokat atsaydıda bana o sözü söylemesiydi deriz çok zaman çünkü söz vardır iş bitirir söz vardır baş götürür demişler atalarımız onun için küfür işide ekseriyetle sözle yapılır.

onun için küfür bazen çok can yakıcı olduğu için bu caydırıcı olan bir silahtır ayni zamanda mesela kötülüğe niyetlenen kişi bundan en azından bir küfür ve bir beddua doğacağını düşünür ve geri adım atar diyebilirim.hazreti muhammet bile bir çok kötü insana beddualar etmiştir buda bir küfürdür derim.

insanlar her nedense her gün her kese mesela şu trafikte şurada burada birbirlerine küfür ederlerde bunun nedenini hiç araştırmazlar biz burada kimseye küfür etmiyoruz küfrü ve onun sebebine onun kökenine inmeye çalışıyoruz.

mesela şu israil oğlu biz türklerin yolladığı şu insani yardım gemisine saldırması ve burada bir çok insanımızı öldürüp ve bazılarını yaralamasının karşısında bize onlara küfretmeyi dahi çok görenlere ne diyelim.

onlar neden dünya mahkemesine hemen gitmedilerde böyle saldırdılar bunun bunu bir kısas hakkı vardır her insanın. elbetki vardır derim.

eloğlu bize silah atıyor bizim onalar gıkımız bile çıkmıyorsa bu çok kibarlık olmuyormu acaba derim bu küfre mana bulanlara biz birde el açıp onlara duamı edilim oh eline sağlıkmı diyelim varsa bir bilen onu söylesinde onuda dinleyelim.

onun için yüce Allah bile sövün onlara diyorda birilerimiz buna bile mana buluyorsa bunda bir hikmet aramıyorsa bunda bir yanlış vardır işte o yanlışı bulalım ve o yanlış yapanın elini kafasını bir güzel kıralım ki buda bir caydırıcı darbe olsun onlara ki derim. selamlar. r.ç.

not devamını daha sonra yapacağım. nasip olursa.
rahmicelik - 04 Haziran 2010 02:09
Default Avatar
burası bizim bir serbes kürsümüz konuşuruz her şeyimizi barada.
şu açılan küfür konusunu bir daha ele alalım.

insan oğlu hak ettiğini karşı taraftan alamayınca bunun cevabıda en azından küfür olur.eğer öyle yapmazsak belki silaha sarılırız. çünkü küfür insanların genlerinde vardır bunu silemeyiz haksızlığa uğrayanlar silaha sarılırlar onun için küfürde bir silahtır aslında dedik ve bunu bir çok şeklini açıkladıkki ikna olasınız diye.

ilim hiç bir surette yenilmez ve mad edilemez nefisten doğanlar her zaman yenilir ve mad edilir çünkü ilimde küfür edilebilir nefislerimiz kişinindir ilim her insanındır ve o ortaktır biz bunu anlatmaya çalıştık. sizler israrla küfür yoktur diyorsanız bende israrla küfür vardır derim ve buna yüzlerce örnek gösteririm buda ilmin verdiğini savunmaktır onun için kuranda bile sövün onlara diye bir hak tanınmıştır her insana
siz dini bu işe karıştırma deyince.
bizde bu işi fıkraya döktük daha ne diyelim çünkü din ilimdir ilimde sövmek varsa sövmekte bir haktır onun için "serkan bey küfrü red edemeyiz diyor" bende red edemeyiz diyorum.

küfür etmek etmemek hali ayrı bir konudur ama küfür bir tür silahtır bunu hepimiz kabul etmek zorundayız ama isteyen kabul etmez sadece ben bu konuda fikrimi söyledim ve ilmini söyledim.

mesela başbakan bile bir provakatöre bir gün kızınca "al ananıda git lan" dedi işte buda bir küfürdür küfrü durduramayız çünkü o ekmek gibi su gibi bir ihtiyaçtır içimizden söveriz gene söveriz buda bir küfürdür.

yani küfür bir şekliyle nefsi müdafadır cezası bile yoktur yerinde olursa.
peygamberleri bilmem ama Atatürk bile kızınca birine oda sövermiş tarihte buda olmuştur derim.
not:bu konuda biraz daha devam edeceğim vakit buldukca.r.ç.
İclal Aksoylu - 04 Haziran 2010 20:23
İclal Aksoylu
Bence küfür etmemek, başkalarından farklı olduğunu göstermektir, kendini küçültmemektir.Düşüncemi paylaşmak istedim.(:

Yazı güzel olmuş, tebrik ederim..
iclal-aksoylu.blogspot.com
rahmicelik - 06 Haziran 2010 01:44
Default Avatar
biz askerken bizim bir binbaşımız vardı o şöyle derdi bizlere iyilikten maraz hasıl olur oğlum derdi.işte ben bu konuyu takip ettiğim zaman hep yaptığım iyilikte hep maraz hasıl olduğunuda çok gördüm.
bir misal olarak şöyleki iki kişinin birinde bir alacağı var ama bu borçlu hep madurları oynuyor ve borcunu ödemiyor alacaklının biri iyilik olsun diye alacağından vaz geçiyor onu ona bağışladım diyor.

diğeride ben anlamam borcunu bir an önce ver diyor ve bu zorlamalarla alacağını alıyor fakat burada bir incelik var alacağından vaz geçen iyilikmi yaptı yoksa ona kötülükmü yaptı dersek bence kötülük yaptı derim çünkü onu bu şekilde dolandırıcılığa alıştırır ve o bu oyun tuttu der başkalarınada hep madurları oynar onların sırtından geçinmeye başlar ki bunun suç yönü çok ağırdır o dolandırıcılık suçu işlemiş olur ve ona borç verenlerde aptallardan olurlar derim. ve bak iyiliten bir maraz hasıl oldu.

siz diyorsunuz ki ben sövmem iyide bu sizin ona sövme hakkınızı ortadan kaldırmazki yani alacağın alacaktır onu ona bırakmak iyilik değil aptallık olur işte onun çezasını mutlak vermemiz gerekiyor ki dolandırıcılık veya birilerine haksızlık yapmayı durdursun ve bu tarihe karışsın içindir.
dikkat ediyorumda biz insanlar o kadar cahil ve bilgisiz bir varlık olmuşuzki iyilik nedir kötülük nedir bunun bile ilimini ve şeklini bilmiyoruz ve altatılıyoruz yani iyilik diye hep kötülük yapıyoruz birde kendimize zarar veriyoruzda bunun bile farkında olmuyoruz.
mesela dilenciler hep madurları oynarlar ve Allahıda vesile yaparlar ve onlar hiç çalışmadan kazanırlarki onlarında yaptığı duygu sömürüsü ile bir dolandırıcılıktır ve halkı sömürmektir biz bunun bile farkında değiliz onlara iyilik yaptığımızı zannederiz ama bu işin burası meçhuldür.
önce onun dilenmesinin sebebini bilmemiz gerekir ve bu işten halk değil devlet sorumludur bu devletin işidir mesela devlet ona yap şu işi al aylığını dese o dilenci o işi yapmaz ve kaçar çünkü dilenmek daha karlıdır hep madurları oynar ve halkı dolandırır ve başkalarının sırtından kazanır vurguncu olurlar işte o çok basit gördüğümüz ve yaptığımız bu iyiliklerden hoş görülerden hep maraz doğmuştur derim
onun için bağışlamak iyi olsada o mazlumlar içindir halkını soyanlara haksızlık adenlere acınmaz çünkü o acımıyor ve merhamet etmeyene merhamet edilmez bu bir haktır bunu cezasını nasıl istersen öyle verki bu caydırıcı olsun ve o dursun derim işte orasını siz taktir ediniz ve devlet taktir etsin.
mehmet akifin bir şiiri vardır aldırmam demem arkadaş aldırırım çiynerim çiynenirim hakkı tutar kaldırırım diyor işte ölçümüz bu sövmek hali rahatlak değil hakkını ve hınçını en kestirme yoldan almaktır ona yem olmamaktır.
kem söz kem akçe sahibinindir derler işte kem iş yapanın kemliğini onlara bildirmek onun haddini birdirmek bir haktır. aksi halde madurların kurbanı olusunuz ve onlar hiç acımazlar zaten onda acıma duygusu olsaydı başkasına zarar verirmiydi o halde kır kafasınıda nasıl kırarsan kır derim ilim bilim bunu söylüyor istersen onu ver mahkemeye hepsi ayni kapıya çıkar derim.
İclal Aksoylu - 06 Haziran 2010 17:58
İclal Aksoylu
Bu sizin görüşünüz.

Küfür yerine başka cezalar da verilebilir.Bizim o kişiye ... dememiz o kişiyi etkilemiyor, onu öyle yapmıyor sonuçta...

Dilenci konusunda da o insancıklar Allahı kullanarak duygu sömürüsü yapıyorlar evet, kişiliksizler.Lakin biz onların duygu sömürüsüne kandığımız için yardım yapmıyoruz.Sadaka uğruna yapıyoruz....
iclal-aksoylu.blogspot.com
muratmoon - 07 Haziran 2010 11:09
muratmoon
Küfüre karşı olan birini daha görmek ne güzel, bu sitedeki herkes küfürbaz sanmaya başlayacaktım az daha.

Yalnız dilenci konusunda katılmayacağım, dilenciye sadaka vermek onu daha fazla dilenci yapar sadece. Sadaka vermek istiyorsanız çevrenizde yardıma ihtiyacı olan bildiğiniz birileri illaki vardır.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
muratmoon - 07 Haziran 2010 11:12
muratmoon
Rahmi amca küfür bir hak değildir tam tersine yasalarımıza göre bir suçtur ve cezası vardır.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
İclal Aksoylu - 07 Haziran 2010 20:02
İclal Aksoylu
Yardıma ihtiyacı olan biri bulunmadığı zaman onlar bizim yardımımıza koşuyor. Bu dediklerimden dilencileri savunduğumda çıkarılmamalı tabiki..
iclal-aksoylu.blogspot.com
rahmicelik - 08 Haziran 2010 22:51
Default Avatar
devletin olmadığı yerde insanlar kendi davalarını kendileri hallederler mesele efeler bir eşkiyadır onlar mahkemeyle hiç uğraşmazlar kendi işini kandavası usuluyla kendileri bitirir zaten kavgada budur küfürde budur.

eğer araya devlet girerse kavga durur küfür durur şikayet devreye girer devlet bu olaya bir karar verir bu işe bu açıdan bakarsan kavgada suçtur. ona yan baksan bile gene suç olur onun için bu işin sonu gelmez ya mahkemeye gidersin yada efeler gibi işini kendin yaparsın mesle budur.

küfür suç olduğuna göre onun küfre sebep olduğu o yaptığı meselede ona suçtur o zaman mahkeme ikisinide suçlar demektir herkes kendi payına düşeni ötekine öder yıllarca bu yollarda sürünürler ama yerinde efece bir tekme bir küfür bu işi kestirmeden bitirir ben bir çok işimi böyle halletim bir zamanlar

önemli olan ve insanca olan yol küfre kavgaya mahkemeye sebep olacak işleri yapmamaktır.
bunu yapan karşılığına katlanmak sorundadır ne çıkarsa bahtına derim.r.ç.
rahmicelik - 08 Haziran 2010 23:04
Default Avatar
bu dilenci meselesini ben bir misal olarak yazdım adamın işi insan avlamak insan dolandırmak işte küfre ve kötü söze sebeptir ben bunu anlatmaya çalıştım her insanın zaman içinde bir yardıma muhtaçlığı olabilir bunlar ayrıdır derim. r.ç.
kaybolan yakamoz - 09 Haziran 2010 03:17
Default Avatar
güzel izmir'in sahilinden sözederken, küfretmek nereden aklınıza geldi hiç bilemedim. o sahilki insanlara sevmeyi , hoşgörüyü ve dahi affetmeyi öğretmiştir. ihanetleri, kalleşlikleri ve diğerlerini cezalandırmanın yolu bir çok yerde küfür olarak tercih edilebilir, ama bu tercihi izmir'de kullanırsanız buna sadece üzülürüm.
h. özcan
rahmicelik - 16 Haziran 2010 16:06
Default Avatar
biz buradan hiç kimseye küfür etmedik küfür edinde demedik biz burada açılan bu konuya göre sadece küfür neden ve kime edilir ve küfrü oluşturan sebebler nedir bu nasıl oluşuyor şeklini ortaya koymaya çalıştık ki her kes bir şey anlasın istedik mesele budur.
fakat siz bize bu konuya açıklık getirmeye çalışanlara üstü kapalı bir şekilde küfrettiniz.
hani bülent arınç bir zamanlar birilerine küfrettiği gibi şeyini şey yaptığım şeyi misali küfrettiniz.
biz daha öncede buradan kem söz kem akçe sahibinindir demiştik bunlar yapılan bed dualar ve küfürler eğer haksız yere yapılrsa onlar aynen yankılanır ve sahiplerine dönerler.
işte sizin küfrünüz izmirin dışına çıksın dendi ama o küfürler gene aynen sahibine ulaştı çünkü bu bir haktır buna kimse mani olamaz.r.ç.
rahmicelik - 17 Haziran 2010 00:19
Default Avatar
bir zamanlar 1965li yıllarda amerikanın 6. filosu istanbula gelirdi işte bir gün şu olayı gördüm.

o gün taksimden giderken bir amerikan askeri bu meydanda oldukça güzel bir genç kadına tacizde bulundu ama onda bu tacize karşı hiç bir yan etki olmadı sanki o memnun bile oldu ve amerıka askeri onun koluna girdi biraz birlikte yürüdüler işte o zaman ve bunu hala unutamadım ve ben buna kahroldum.

eğer kazaleyin veya yanlışlıkla bunu ben yapsaydım ona veya bir türk askeri yapsaydı onun yaptığını

değil polisler oranın halkı yapmadığını koymazlardı linç bile ederlerdi adamı

çünkü çok hoş görülü olmuşuz her nedense bundan anlaşılan şudur birileri birilerine çok hoş görülü oluyorlarda bazılarına her nedense hiçte hoş görülü olmuyorlar demekki.

ve bir zaman sonra o amerikalı askerleri dolma bahçeden denize attıklarınıda gördük işte onlar hiçte hoş görülü insanlar değilmişler meğer.

kime ne diyeceksin kendi düşenler ağlamazlarmış derler. r.ç.

üye olun, siz de katılın