Olası İstanbul Depremi - Deprem Öncesi Ve Sonrası Yapılması Gerekenler 1

afet,dask,deprem,istanbul depremi,marmara depremi,önlem,sallantı,zelzeleİstanbul deprem kuşağında yer alan ülkemizin ve dünyanın en büyük kentlerinden biridir. Deprem tehlikesinin oldukça yüksek olduğu bir bölgede yer alması, şehirde deprem ve olası büyük kazalara bağlı risk ihtimalini ne yazık ki arttırmaktadır. Deprem gibi doğal afetlere neden olan bir tehlikeyi önlemek ve oluşabilecek riskleri sıfıra indirmek ne yazık ki imkansızdır. Bununla birlikte deprem ile oluşabilecek zararları da gerekli önlemleri alarak azaltabiliriz.

afet,dask,deprem,istanbul depremi,marmara depremi,önlem,sallantı,zelzeleAfetlerin olumsuz etkileri hemen kendini gösterir. Hayatın akışı durur, ciddi zararlar meydana gelir. Su ve elektrik kesilir, haberleşme ve ulaşım aksar. Afet bölgesine ulaşım saatler sürer ve bu yüzden uzman ekipler  anında müdahale edemezler veya çok zorlanırlar. Birey ve ailelerin işte bu tarz durumlar için afetlere hazırlıklı olmaları gerekir.

Alabileceğimiz örneklere bir göz atalım bakalım bu kadar lakırdı boşuna mıymış?

  • Özellikle evinizin ve komşu apartmanların uygun olarak inşa edilip edilmediğini öğrenmelisiniz. Öyle ya, yan apartmanın üzerinize devrilmeyeceği ne malum?
  • Evinizde deprem anında devrilip yaralanmanıza sebep olabilecek eşyaları belirlemeli ve bunları sabitlemelisiniz.
  • Evinizdeki güvenli ve tehlikeli yerleri saptamalısınız.
  • Doğal Afet Sigortası yaptırın tabi ki. DASK, Doğal Afet Sigortası Kurumuna başvurmanız yeterli.
  • Afet çantanız hazır ve kolay erişilir olsun. Ayrıca ailenizle birlikte bir doğal afet planı yapın. Herkes kendi görevini iyice öğrensin.
  • Deprem esnasında güvenli bir yerde nasıl Çök - Kapan - Tutun  yapmanız gerektiğini çalışın, aile üyelerine de uygulatın.
  • Deprem gerçekleşirse önlemlere dikkat etmeye devam edin. Altyapı tesisatlarını kapatın, ateş kaynağı kullanmayın, daha önce belirlemiş olduğunuz buluşma noktasına gidin.

Bu gibi önlemlere ilişkin yazılara devam edeceğiz. Siz siz olun önlem almaktan, çekinmeyin, erinmeyin, sakınmayın.

Sallanmaya hazır mısın istanbul? - Olası İstanbul Depremi

Kaynak:İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi Kitabı

Serkan Aygören
Serkan Aygören
18 Aralık 2009
Bu yazarın ‘Carlos Santana İstanbul'da Konser Vermeye Geliyor!’ başlıklı yazısı da ilginizi çekebilir.

Bu Yazıyı Beğenenler

delişey

Okur Yorumları

delişey - 18 Aralık 2009 09:09
delişey
Günaydın Renkli Dergi:)

açılışı ben yapiim dedim. umarım bereketli bir düşünce ve fikir fırtınası olur. konu çok önemli. daha önce bende, konuya şöyle minik bir dokunmuştum da kimsenin çıtı pıtı çıkmamıştı pek...

şimdi kalemşöre içten teşekkürlerimi iletmekle birlikte kimsenin konuya duyarsız kalmamasını rica ediyorum. bu konuda ben hassasım çokk. 1999 depreminde Yalovada çok yakınımı yitirdim. hatta birkaçının cesetlerine ulaşmak için 1 hafta fln bekledik. onlar için yapılacak bir şey yok. ama bizim için var. işte Serkan'ın da yazdığı gibi en azından bu basit ama önemli önlemleri dikkate almak gerekiyor.

Bu arada İnşaaaat Mühendislerini de göreve davet ediyorum:) yokk ölee oturup bakmak bilgilendirin bizi:))) evlerimizi alırken nelere dikkat edmeliyiz? ya da incelemeden aldık bir halt ettik şimdi ne yapalım ?
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serkan Aygören - 18 Aralık 2009 11:24
Serkan Aygören
günaydın delişey,

Ne zamandır yazmak istediğim bir konuydu. Bir seri halinde yazmanın uygun olacağını düşünüyordum ki yazmaya başlayabildim.

Evet senin yazın şurada: http://urlal.com/eryo

Kimi zaman oraya çıkıp bir şeyler söyleyenler var lakin onlarda gündemin, siyasetin, namus cinayetlerinin arasında yitip gidiyor. E o zaman biz de üzerimize düşeni yapalım en azından.
Elimizdeki bilgileri paylaşalım, okuyalım, okutalım.
Değil mi ama?
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
delişey - 18 Aralık 2009 11:39
delişey
evet kesinlikle evet. Serkan teşekkürler yeniden. yazılan paylaşılan bilgiler sayesinde bir tek kişi bile yararlansa, kurtulsa o kötü an da, herhangi bir deprem anında, sevincimiz göğe çıkar değil mi ama? peşini bırakma madem başladın. hatta yardım istersen canla başla delişeyden ne çıkarsa buradayım:)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serkan Aygören - 18 Aralık 2009 11:47
Serkan Aygören
saol eksik olmayasın delişey can =) Konuyla ilgili yazabilirsin mesela, zaten duyuruyoz yazıları etrafa. E bir de burada konuşuyoruz. Daha ne olsun :D
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
delişey - 18 Aralık 2009 11:49
delişey
tamam:) sende sağol...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
sessiz... - 18 Aralık 2009 12:30
sessiz...
1999 depremini yaşamış izlerini taşıyan biri olarak bu duyarlılığı ayakta alkışlıyorum...

Ne zaman ne olacağını bilemeyiz bu yüzden şurda yazılan önlemleri dikkate almalıyız.İnsanları daha fazla bilinçli hala getirmeliyiz..

Serkan güzel bir yaraya parmak bastın :) iyiki yazıyı paylaşmışsın teşekkürler.

Delişeyim seninde yazını okuyorum hemen.Sağlıklı kalmanız dileğiyle.
delişey - 18 Aralık 2009 14:24
delişey
tamam sessiz haydi iş başına sende duyur bir taraftan herkes duyursun... şöyleee bir alt üst edelim etrafı:))

bir hatfa sonra olurmuş:) bakarmısın sen olaya:) neyse ağzımı hayıra açayım...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
nilanya - 19 Aralık 2009 13:44
nilanya
Serkan bu sayfadaki bilgilendirme yazılarına bayılıyorum. Eline yüreğine sağlık..
lyra7 - 19 Aralık 2009 17:06
Default Avatar
bu bilgilendirme yazısı ve alttaki yorumlar herkese teşekkür.

ben çocukken hemen her semtte ilk yardım kursları vardı ücretsiz annem ve babam her hafta giderlerdi üşenmeden mahalleden bir çok insan da onlarla beraber hatta devlet mecbur tutmuştu insanları bildiğim kadarıyla yada annemle babama niye gidiyorsunuz dediğimde mecburuz öğrenmek zorundayız derlerdi. hatırladığım kadarıyla balıkesirdeki o büyük depremden sonra böyle bir şey oluşmuştu.

4 gün sokaklarda yatmıştık o büyük depremde.
acaba hükümet yada mahalli yönetimler yine böyle bir şey yapamazlarmı. yada var benmi bilmiyorum.?
bilen yazsın lütfen.
D.T
Serkan Aygören - 20 Aralık 2009 11:26
Serkan Aygören
rica ederim sevgili nilanya, keşke vaktim bol olsa da daha çok ve sık yazabilsem =)

sevgili lyra7, buyrun efem =) bir sonraki yazı konusu bu olacaktı ama ben şimdiden vereyim bağlantıyı:

http://www.guvenliyasam.org/projeler/guvenli-yasam-gonullusu

http://urlal.com/eshs

http://www.guvenliyasam.org/ismep

http://urlal.com/esht
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
lyra7 - 20 Aralık 2009 15:08
Default Avatar
serkan çok teşekkürler adreslere girdim evet aradığım şey buydu. sevgiler.
D.T
delişey - 22 Aralık 2009 09:25
delişey
"MAG" Mahalle Afet Gönüllüleri.

Bu birimler oldukça bilgi aktarımı yapar ve bizleri başka yerlerden gelen kurtarma ekiplerinden daha iyi tanırlar. ve bu kuruluşun içinde genelde mahalledeki komşularımız olduğundan evimizin düzenini, kimin hangi odada yattığını v.s daha iyi bilir. böylece canlılara ulaşılması daha kolaylaşır. bireysel olarak önlemlerimizi alsak bile bu tip yardım kuruluşlarına her daim ihtiyaç vardır.


http://www.mag.org.tr/tur/magmerkezleri.asp
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
lyra7 - 22 Aralık 2009 14:45
Default Avatar
delişey teşekkür ederim aslında aradığım tam olarak böyle bir şeydi.
D.T
delişey - 22 Aralık 2009 14:53
delişey
lyram rica ederim, ne demek . bilgi paylaşılmak içindir.
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
kedi - 18 Mayıs 2010 15:45
kedi
deprem hakkında bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler umarız daha geniş kesimin okuyup bilgilenmesi sağlanır.
delişey - 27 Mayıs 2010 12:48
delişey
2008 yılında Çin’de ve geçen yıl da İtalya’da meydana gelen depremlerden önce kurbağaların büyük sürüler halinde göç etmelerinden yola çıkan bazı bilim adamları, çok yakın bir zaman içinde Türkiye ve Yunanistan’da yeni bir deprem meydana gelebileceğini ileri sürdü.

Yunan medyasını harekete geçiren olay, önce gece milyonlarca kurbağanın Selanik yakınlarındaki Langada kentinde bir otoyolu kapatmasıyla meydana geldi. Kurbağaları çiğnemek istemeyen üç araç kaza yapınca otoyol bir süre trafiğe kapandı.

Ancak asıl gerginlik bundan sonra başladı. Bir grup İngiliz bilim adamının geçen ay yayınladığı, kurbağalarla depremler arasında doğrudan bağlantı kuran raporu hatırlatan bazı sismologlar Türkiye ve Yunanistan’da 24 saat içinde deprem meydana gelebileceğini iddia etti.

İngiltere’deki Açık Üniversite’den bir grup bilim adamı, geçen ay yayınladıkları bir raporda, kurbağaların depremi önceden sezebildiğini ileri sürmüşlerdi.

Rapora göre, 6 Nisan 2009’da İtalya’nın Aquila kentinde meydana gelen ve 300 kişinin ölümüne, 40 bin kişinin de evsiz kalmasına yol açan depremden birkaç gün önce bölgedeki kurbağaların göç etmişti.

Aynı rapora göre, 5 Mayıs 2008’de de Çin’in orta bölgelerinde kurbağa göçü yaşanmış ve 12 Mayıs’ta orta Çin’de 12 bin kişinin ölümüne yol açan büyük deprem meydana gelmişti.


27,05,2010

Hürriyet Gazetesi (alıntıdır)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serkan Aygören - 28 Mayıs 2010 09:48
Serkan Aygören
Pfff...
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
delişey - 28 Mayıs 2010 15:17
delişey
AYNEN PİFFF YANİ...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)