Mutluluk Nedir? - Doğru Nedir? - Kime Ve Neye Göre Değişmelidir?

mutluluk,mutsuzlukKendimizi tanımamızın yolu, ruhumuzu ve bedenimizi anlamak… Farkındalıklarımızın farkında olmak... Ve bu bilinçle şifrelerimizi çözebilmek…

Belki de mutluluk diye bir şey yok. Evet, evet mutluluk değil hissettiğimiz. Bu hissettiğimiz sadece motivasyonun bize bıraktığı sonuçlar ve seçtiğimiz yaşam şekli. Büyük hataları, küçükleriyle değiştirmek koşulu ile başarıyı geçici bir süre de olsa yakalayabilmek... Ama sıfır hata yok. Bu çok hayalî bir düşünce… Sıfır hata!

Ve doğru yaşama biçimi diye de bir şey yok. Doğru kimin doğrusu ve kime göre doğru? Doğru yaşama şekli için kesin bir kanıt yok, tıpkı yaşamın anlamının da kesin bir yanıtı olmadığı gibi.

mutluluk,mutsuzlukTopluma uyum gösteren davranış biçimlerini benimsediğimiz sürece, doğru insan olma yetisiyle etiketleniyoruz. Parmakla gösterilir duruma geliyoruz. Peki ama topluma uymayan, kendi doğruları olan, kimseye de herhangi bir zarar vermeden yaşayan insanlar yanlış insan mı?

Yok, yok aslında bu insanlar sadece sıra dışı. Hatta hatta bunlara ruh hastası diyerek soyutluyoruz. Yani toplumsal uyumsuzluk gösteren, ama kimseye de zarar vermeyen  insanları ayırıp, toplumsal yararlılığı, ruhsal sağlığın ölçütü yapıyoruz. Ve ne acıdır ki birçoğumuz bu insanları tanımadan, anlamadan izlemeleri gereken yol ve inanç şekilleri için ahkâm kesiyoruz.

Hayatın acı tatları o kadar çok ki.

Belki de bu yüzden, ara sıra üzerimize iri taneli tozşekerler serpiştirmek gerekiyor.

Kime ne faydası olacak ise...

A.Ö.

delişey
delişey
21 Temmuz 2009
Bu yazarın ‘Meditasyon Nedir? - Meditasyon Nasıl Yapılır? - Bir Alış Veriş Merkezinde Gezinirken...’ başlıklı yazısı da ilginizi çekebilir.

Okur Yorumları

delişey - 21 Temmuz 2009 14:36
delişey
Sayın editör ulu orta yazdığım için özür dilemiyeceğim:) teşekkürler..Resim seçiminden yazıdaki kelime düzeltisine ve burada içimi dökmeme bulantımı kusmama ve fikrimi beyan etmeme izin verdiğin için..

delişey:)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
kaybolan yakamoz - 21 Temmuz 2009 16:59
Default Avatar
toplumun koyduğu kurallar çerçevesinde tekdüze bir yaşam ne kadar üretken olabilirki.? bizi ne kadar mutlu eder aynı şeyler, ne kadar geliştirip değiştirebilirki.?
Farlı olmak, aykırı olmak, sıradışılık yani. bir zenginlik kaynağıdırda, yüzyıllardır insanlar bu aykırılıklara karşı çelik bir zırh kullanmışlar. ama yetmemiş güçleri,
geliştiren, değiştiren o aykırılıklardan doğmuştur hep.
h. özcan
delişey - 21 Temmuz 2009 18:38
delişey
aynı doğruda farklı renkler... tıpkı bir gökkuşağı tadında.. yağmuru izlerken biz, diğer taraftan da bekleriz güneşi.. ya da tam tersi..o muteşem renkler sadece ondadır çünkü..ne biliim iştee yaa.. kendin olabilmelisin.. söylemesi kolay, yapılabilirliği zor..zor ama imkansız değil:)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
kaybolan yakamoz - 21 Temmuz 2009 22:22
Default Avatar
renklerin farklılığındaki zenginliği sindirebilsek içimize... işte o zaman herkes biraz kendisi olabilir, herkes kendisini olduğu gibi ifade etme cesaretini ve dürüstlüğünü gösterebilir.
Oysa ne yazıkki hala sindiremiyoruz farlılıkları. O sebeplede çoğunluk kendisi olmak yerine, sizinde söylediğiniz gibi "topluma uyum gösteren davranış biçimlerini benimsiyor" ya da öyle görünüyor.
h. özcan
Serkan Aygören - 21 Temmuz 2009 23:01
Serkan Aygören
Sevgili @delişey, Renkli Dergi adına rica ederiz ne demek =) Varoluş amacımız dökmek istediklerinizi bir arada tutmak, toparlamak ve sunmak.

Siz yeter ki her daim içinizden geçenleri bu denli güzel bir şekilde dile getirmek isteyin. Gerisini biz hallederiz =)
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
Yürekten Mısralar - 22 Temmuz 2009 04:42
Yürekten Mısralar
"Doğru yaşama biçimi diye de bir şey yok. Doğru kimin doğrusu ve kime göre doğru?

Peki ama topluma uymayan, kendi doğruları olan, kimseye de herhangi bir zarar vermeden yaşayan insanlar yanlış insan mı?

Yok, yok aslında bu insanlar sadece sıra dışı. Hatta hatta bunlara ruh hastası diyerek soyutluyoruz. Yani toplumsal uyumsuzluk gösteren, ama kimseye de zarar vermeyen insanları ayırıp, toplumsal yararlılığı, ruhsal sağlığın ölçütü yapıyoruz. Ve ne acıdır ki birçoğumuz bu insanları tanımadan, anlamadan izlemeleri gereken yol ve inanç şekilleri için ahkâm kesiyoruz."

===

evet kimin dogrusu? ve kime gore dogru? herkesin dogrulari baska baska. insanlar cogu zaman dogrularini kendi istekleri cercevesinde sekillendirmiyolar mi?
sigara icmek dogru degil, iciyoruz.
yalan soylemek dogru degil, karsimizdaki kisiye; "yalandan nefret ederim" derken, en okkali yalanlari havada savuranlarimiz var.
hatta yalanlarlarina inanip, onlara sahip cikan ve avukatlik yapan akillilar (!) bile mevcut bu dunyada.

"deliler; dahilerden bir gomlek yuksek insanlardir" derdi hep yakin bir dostum. makaledeki sorgulama bu sozu getirdi aklima geceyarisi.

içbükey aynalar tutmak lazim bazen icimize.
ve ona gore kendimizi yapilandirmak lazim.
hatalarimizi kabul edersek, mutlulugu daha kolay yakalariz.
ve en onemlisi karsimizdaki kisilerin yuzunede gerektiginde boyle bir ayna tutmaliyiz diye dusunuyorum.
tutmaliyiz ki kendilerini daha net gorebilsinler ve onlarin dogrularinin baskalari icin aslinda yanlis oldugunu anlayabilsinler.

tebrik ve saygilar.
yepyeni şiirlerle .
delişey - 22 Temmuz 2009 09:22
delişey
arkadaşlar günaydın:) hepimize teşekkürler.. ya ben kendimi çok iyi hissetmeye başladım.. neyse neyse fazla sölemeyeyim de büyüsü kaçmasın...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 22 Temmuz 2009 21:11
muratmoon
Mutluluk çevrenizde bunu paylaşacak birilerinin olmasıdır.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 23 Temmuz 2009 09:35
delişey
Değil mi ama, @muratmoon :)
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
nahrod - 23 Temmuz 2009 10:49
Default Avatar
MUTLULUK SÖZ VERDİ
HİCAZ ŞARKI
GÜFTE _ORHAN AFACAN
BESTE-ERTÜĞRUL POYRAZ

Bu hasret, gözyaşı birgün bitecek
Bizimde elimiz gonca derecek.
Fakat biraz zaman,sabrımız gerek
MUTLULUK SÖZ VERDİ BİZE GElECEK
GELDİMİ BİR DAHA HİÇ GİTMEYECEK.

Sanmaki falcının yalan falında
Ne adaklardadır,ne Kaf Dağında.
Sevginin,saygının az uzağında
MUTLULUK MSÖZ VERDİ BİZE GELECEK
GELDİMİ BİR DAHA HİÇ GİTMEYECEK.

Can diye sevdiğin bir elin gibİ
Şarkılar derdine bir dilin gibi.
Beyazlar içinde bir gelin gibi
MUTLULUK SÖZ VERDİ BİZE GELECEK.
GELDİMİ BİR DAHA HİÇ GİTMEYECEK.

TRT denetimde.saygılarımla
orhan afacan
rahmi çelik - 23 Temmuz 2009 23:29
Default Avatar
her insanın kendi doğrusu onun kendini bağlar fakat birde
şu vardır kendin için doğru olan bir başkası için yalnış olabilir bu işin en doğru yöntemi her işimizde islami ahlakı kendimize baz ve rehber almaktır ve en doğru olanıda budur buna hiç kimse itiraz edemez çünkü hakimiyet gerçek sahibine verilmiş olur ve insanlar hep ona uyarlarsa buda mutluluğun doğmasına sebep olur ki çünkü bu bir ilahi kaynaktır bu kaynaktan içebilenler her işinde mutlu olurlar derim ve hepinize mutluluklar dilerim
delişey - 24 Temmuz 2009 09:09
delişey
"Ve ne acıdır ki birçoğumuz bu insanları tanımadan, anlamadan izlemeleri gereken yol ve inanç şekilleri için ahkâm kesiyoruz."

Hayatın acı tatları o kadar çok ki;


Belki de bu yüzden, ara sıra üzerimize iri taneli tozşekerler serpiştirmek gerekiyor.
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 24 Temmuz 2009 09:45
muratmoon
don't worry be happy
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 24 Temmuz 2009 10:01
delişey
@muratmoon don't worry be happy? bu iyi bişi mi? ben yabancı dil bilmem de :))..
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 24 Temmuz 2009 11:08
muratmoon
üzülme mutlu ol diyor :D sanırım iyi bişey olsa gerek :P
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 24 Temmuz 2009 11:41
delişey
evet evet çok iyi bişi de:) mutlu olmak siparişle olmuyor ama...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serkan Aygören - 24 Temmuz 2009 12:22
Serkan Aygören
Şöyle de çevirebiliriz.

"Takma kafana tokadan başka..."

=)
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
delişey - 24 Temmuz 2009 12:34
delişey
Arkadaşlar yaaaa:))))
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 24 Temmuz 2009 12:45
muratmoon
mutluyum mutlusun mutlu
mutluyuz mutlusunuz mutlular
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 24 Temmuz 2009 12:54
delişey
ohh miss o zaman ki:))
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serdar Keskin - 24 Temmuz 2009 13:02
Serdar Keskin
hadi hep beraber mutlu olalım :))
tanrım sessiz harfleri koru!!!!
delişey - 24 Temmuz 2009 14:22
delişey
Ben size söyleyeyim mutlu olursak üretemeyiz:) .yani en azından benim durum budur:)) sonra burası böleee bir ağzı kulaklarında gezen tiplerle dolar...bakmayın sırıtıp durduğuma... antraktayım şimdilik:))
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
Serdar Keskin - 24 Temmuz 2009 23:31
Serdar Keskin
''Yazmak mutsuzluktur. Mutlu insan yazmaz."
İlhan Berk
tanrım sessiz harfleri koru!!!!
muratmoon - 25 Temmuz 2009 09:17
muratmoon
Ondan yazamıyorum ben demek ki :D Sürekli gülerim ben mutsuz olmayı pek beceremiyorum.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
tann - 25 Temmuz 2009 10:41
Default Avatar
mutluluk benim çok yakın bi zamanda kaybettiğim bi duygudur insanların yaşamlarını yönlendirdiği çevrelere göre değer kazanan bi kavramdır mutluluk
Serkan Aygören - 25 Temmuz 2009 16:18
Serkan Aygören
Ama mutluluk herkesin hakkıdır aynı zamanda...
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
delişey - 25 Temmuz 2009 16:49
delişey
motivasyon... bakış açısı... hayatımıza verdiğimiz yön...ve büyük hataların küçükleriyle yer değiştirdiğinde arada kalan o muhteşem zaman... elbette ki hepimizin hakkı..gülmek de öyle..
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
rahmi çelik - 27 Temmuz 2009 03:49
Default Avatar
hiç bir insan kendi kafasına göre yaşayamaz çünkü onları bir arada tutan bir kanun vardır bu bir rejim şeklidir buna istersek dinde deriz eğer din dersek orada Allahın rejimi işler yok eğer devlet dersek bu seferde o devletin kanunları ve rejimi işler bunların her ikiside o insanı bağlar bunun dışına çıkanı bu rejimler suçlu sayar ne yapalım dünya hayatının bir kanunuda böyledir bunu kabul etmesekte bu böyle gidecek ama en doğrusu doğru olanı bulmaktır ve onu yaşamaktır çünkü hiç kimse kimsenin gözünün yaşına bakmıyor sisteme kanuna ters geleni hemen suçluyorlar askerlikte böyledir evlilikte böyledir iş hayatımızda böyledir toplum içinde yaşamakta böyledir hayatın kanununu yazsam yeniden diyemiyoruz ne varsa onu yaşıyoruz onun için vardığın yerin bir gözü körse sende bir gözünü yum ve onlara uy demiş atalarımız derim bu sözümüzde kimseyi suçlamıyoruz her kez bildiğini yapar sonucuna katlanmakta ona düşer bilinen ölçü bizce budur ve gerisi bir sohbet konusudur derim r. ç.
muratmoon - 27 Temmuz 2009 09:02
muratmoon
hiç bir insan derken biraz iddalı oldu bence. evet çoğunluk toplum baskısı altında eziliyor olabilir ama az da olsa bunun tam tersi yaşayan insanlar da var ki bu dediğim Türkiye için.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 27 Temmuz 2009 10:08
delişey
efendim tüm dostlara günaydın....

şimdi "hiç bir insan kendi kafasına göre yaşıyamaz" derken, bende tam bu konuya değinmek istemiştim yazımda... bir çok insan kendi kafasına göre yaşar, yaşıyor, yaşıyabilir, yaşamalı da....bu da en doğal ve insani hakkıdır..lakin bazıları bu insanları etiketler "deli" "kaçık" hatta hatta "deşey" v.s gibi...insanın yaradılışında özgürlük vardır.. ve hatta kendi iradesi ile hareket te esas şarttır.. ama illa birilerinin belirlediği kurallara uyum sağlamak gerekir değil mi? o zaman örnek insan olursun:))din kavramının anlamını bilmeyenler de aynı şeyden bahseder durur ..sürekli takvalar verirler.. Halbuki din kişiye özeldir..sadece inandığı varlıkla arasındaki mesafedir..ve kuralların bir çoğu insanın iyiliği için değil, aksine kuralları koyan kişilerin yaşam şartlarına uygun olduğu içindir..insanlık kavramını bilerek yaşayan kişilerin de kurala falan ihtiyacı yoktur..nedir bu ? bunu anlatıp rahatçılığa alıştırmıyacağım kimseyi..herkes kendi araştırıp bulsun:)) zaten birçok şeyden kendini arındırmış insanların da ne kurala ne de dine, ne de ibadet ile tanrıdan cennet satın almaya ihtiyacı vardır.. bu yorumdan sonra bana katılan, katılmayan hatta hatta şiddetle kınayan insanlar da çıkacaktır..kendi fikirleridir..saygı duyarım..ama bunlar da benim fikirlerim.. 10 kez düşündüm de başka da bir şey yazmak içime sinmedi..tabii hiç bir zaman düşüncelerim de sabit olamadım.. insan odaklı daha farklı iyiniyet teşkil eden bizi bir adım daha öteye taşıyacak olan fikirlere de her daim açık beynim..anlatılırsa anlayabilirsem bir adım öne gidebilmek adına katılabilirim.. benimseyebilirim.. daha da yazasım var , lakin karnım acıktı...

Delidir..ne yazsa yeridir...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 27 Temmuz 2009 10:48
muratmoon
delişey katılıyorum, hatta öyle bir katılıyorum ki ben de mi deliriyorum diye şüphe etmiyorum değil hani :D
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 27 Temmuz 2009 13:44
delişey
muratmoon:) hoşgeldin....
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
rahmi çelik - 28 Temmuz 2009 11:11
Default Avatar
din sadece kişiye özel değildir islam din bu kurana inansakta inanmasakta bütün insanlığa ve bütün aleme verilmiş bir ana yasadır bu ana yasa bizim ana yasamıza hiç benzemez sil boz tahtası değildir ve kişiyeve beli bir topluma da özel değildir diyorum onun için hiç bir insan kural koyucu değildir ancak kurala uyucudurlar onun için insanlık kavramını bilerek yaşamak için belli bir kurala uymak insanlık için mutlak gereklidir onun için kuralsız kayıtsız hesapsız kitapsız bu dünya hayatı yaşanmaz eğer bu dünyada kuralsızlık varsa orada her insan kanun benim diyorsa ben gönlümün istediği gibi yaşarım diyorsa o birilerinin haklarını çiyniyordur ve o dünyada insanca yaşanamaz çünkü o kimse kendisi tek kalana kadar kendine karşı olanları yok eder ki buda bir ilah olmaktır anlamı taşır işte tarihte görülen firavunlar bunu yaptılar ve onlar Allah tanımayıp her vatandaşını kendine köle yaptılar işte buna Allahsızlık denir insafsızlık denir kural tanımazlık denir eğer burada gerçek Allahı hakem ve hakim yapılsaydı orada ne o firavunluk sistemi kurulurdu nede halk ona Allah bu diye tapmazlardı onun için Allahsız
kitapsız hesapsız kuransız dinsiz olunamaz ve hiç kimse kendi nefsine göre çalışamaz ve kazanamaz hak güçlünündürde diyemez bu bir temel kuraldır bunun hesabı geniştir ona değinmeyeceğim onun için her insan kendi nefsinin çıkarlarına göre hareket edemez böyle yapmak kuranın verdği ilmi ölçülere aykırı olurlar onun için islamiyete bunlar kesinlikle yasaktır ve günahtır ve onların aleyhinedir bunu bakara suresini 286. ayeti tespit etmiştir bunu dinleyen dinler dilemeyenlerde kendileri bilirler biz bunu kimseyi tesir altında bırakmak için söylemiyoruz ki bu konu Allahı eseridir onun sözüdür biz sadece duyuruyoruyoruz hepsi bu isteyen milletler ve insanlar bunlara uyarlar ve gerçeği bulur onları yaşarlar isteyenlerde kendi nefislerini ve kendi akıllarını kendilerine Allah yaparlar buda onların bileceği bir iştir devletler Allah tanımaz oldukları için durmadan savaş ederler ve edeceklerdir de eğer devletler Allah tanısalardı bu kuranı anlamaya çalışsalardı insanlarda öyle olsalardı o zaman tek Allahta birleşirledi işte orada sulh olurdu dosluk olurdu bu dünyanın bütün nimetleri ortakça paylaşılırdı ağalık sultanlık kölelik sultaları yok olurdu ticari birlkler ve insani amaclı ve sistemli çalışan ortaklıklar ve iş sahalarımız olurdu bunları yapmak için hep birlikte ve tek kurala uyumlu sosyal sistemler düşünürdük ve onları yapardık ve tek Allaha tapardık ben veliyim mürşidim diyenlere tapmazdık çünkü Allah benden başka veliniz yok diyor işte gerçek budur işte insanlığın kuralını bu Allah koymuştur eğer bu tekte bu ilmi dengelerin üzerinde birleşirsek orada sulh olur kendi nefislerimizi Allah yaptığımız zaman her insan ayrı bir Allah olurki her devlette ben seni yutarım derki ve böyle olduğu zaman bu dünyada ne harp biter nede sulh gelir çünkü ilahlar savaşıyor nefisler savaşıyorlar ve bu durumlarAllah tanımazların savaşları olur onun için önce kendi dilinden olan kuranı mutlak oku ve onu anlamaya çalış ve rabbim ilmini artır deyin ona yalvarın insanlara değil ve kuranı mutlak öğreninki ozaman hem konuşun hemde yazın çünkü kaynağın ve desteğin vardır nefsin devreden çıkmıştır işte o zaman kimse kinseyi Allah ile aldatamaz ve kendin gerçeleri görürsün kuran dışı olmak kural dışı olmaktır ve Allah tanımazlıktır bu başı boşluktur ki Allah siz hiç biriniz başı boş değilsiniz diyor yaşadığınız her anın hersabını bana vereceksiniz diyorsa işte bu kuraldır ve kural koyuculuktur buna inanan ve uyanlar takva sahibi olurlar inanmayanlarda kendileri bilirler onun için insana bunları düşünmek düşer her ailenin her devletin her insanın her toplumun bir kuralı vardır oda Allaha kulluk etmek olmadıkça bunu kurandan öğrenmedikçe Allah diye nice insanlara taparlar onların kurallarını din yaparlar bu insanlığın suçudur Allahın değil derim çünkü insan oğlunun özgürlüğüde bu imtihanın içinde gizlidir özgülük isteyenler önce Allahı tanısınlar ki bu onlara o zaman nasip olur kral olmakta özgürlük değildir insan gibi insan olmak olabilmek geçek özgürlüktür ama onu araki bulasın derim r.ç.
Serkan Aygören - 28 Temmuz 2009 11:41
Serkan Aygören
pki hayatın bir parçası olan, "aptal olma" misyonunu sahiplenmiş kişiler için ne diyeceksiniz?

"Dişlerimi fırçalarken boazıma macun köpüğü gitti, orucum bozuldu mu, yoksam sakatlandı mı?" diye soran binlercesi için ne diyeceksniz?

Evet din kişiye özeldir... Lakin insan tabiatının dine ihtriyacı olduğu kadar "din adamına" da ihtiyacı vardır. Kaldı ki günümüzde ki hristiyan ve müslüman alemindeki din adamları, mezhepler vs hep buna delalettir. Düşünün ki, uyulması gereken dini kuralların farklı yorumlanması mezhepleri doğurmuştur.

Ama kimileri de "din, kişi ve inancı arasındaki köprüdür, tek başına geçebileceği" der... Sonra da kimileri bu kadar basit bir şeyin bile günümüzde ne hale getirildiğini anlatmaya çalışır... =)
İKİSEKİZ.COM - Fotoğraf çekilir =)
delişey - 28 Temmuz 2009 15:22
delişey
"ön yargı iyi değildir" der Hz.Mevlana...

Hele ki herşeyi bilmek ya da bildiğini sanmak kadar ahmakça bir tutum insanoğluna hiç yakışmaz. Bu yüzden yüce kitabın ilk sözüdür" oku" ...yani oku ve öğren hiç durmadan öğren...hatta hatta yine yeniden öğren.. ve asla emin olmadıkların karşısında ahkam kesme.. doğduğumuz andan itibaren aile ve çevreden din kavramı hakkında eğitim almaya başlarız.. ve kendi fıtratımıza da uygun olan insanları izleriz.. bunlar gerek ulema gerekse sufi kesim..yüce kitabın bize verdiği gizli mesajları her insanın aynı şekilde algılaması mümkün olmadığından insiye sahibi insanlardan ki biz bunlara din adamı deriz görüş ve bilgileri okur izler kendimize yol çizeriz..aynı damardan beslenir farklı yollardan yine aynı semaya yükseliriz..Allahsız, kitapsız, dinsiz olmalısınız diye bir cümle kurmak zaten kimsenin haddi değildir..lakin arınmış insanların dine ihtiyacı yoktur cümlemde israrcıyım:) ve çok çok açık soruyorum akla uygun bir cvp ta bekliyorum..

Düşünün ki;
Bir ıssız adaya düştünüz. 3-5 yaşındasınız.ve bir şekilde hayatta kaldınız.. yaşıyorsunuz..

Din'e ihtiyacınız varmıdır?

(ay yine gittik bir ıssız adaya..takıldım ben bu adaya haydi hayırlısı bakalım:)))
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
rahmi çelik - 29 Temmuz 2009 01:15
Default Avatar
biz burada ne din nede iman pazarlamıyoruz kimseyede sen şu dine gir diyede dayatmıyoruz fakat din konusu bütün insanlık aleminin bütününü ilgilendirir ve onları kendine bağlar buna isteyen inanır istemeyenlerde inanmazlar mesela her hangi birisi ben kimseye zarar vermiyorun ben yaptığımda hürüm diyorsa orada durmak lazım çünkü söz ağızdan çıkmıştır veya yapılan iş ortaya çıkmıştır veye ok yaydan çıkmıştır ve işin içine çeşitli haklar girmiştir eğer bu işi o kişinin sadece aklından geçense o insanları bağlamaz çünkü ondan başkaları ne fayda nede bir zarar görmezler fakat benim yaptığım benim için doğrudur ve ben kimseye zarar vermedim desede bu iş hukuki olur onun durumu araştırılır hakikaten hukuka uyumluysa orada sulh olur eğer hukuka aykırı ise orada adalet başlar ve hak yerini bulur çünkü birinin yaptığını beğenmemek ona itiraz etmek hali kendince bir doğruyu bilmek olur ve ona göre hüküm verirsin ama o onun doğrusudur bakalım başkaları onun yaptığına ne diyecekler ve buna hukuk ve adaletle ne diyecekler soruları açılır mesela siz böyle bir yazıyı bu sitede bu şekilde ortaya koymasaydınız bu sizin olurdu ama ortaya koyunca bu sizden çıktı ve o yoruma açıldı ve bizde bunu yorumluyoruz bunda darılmak olmaz esasta aykırı sorular açmak onların üstünde tartışmalar yapmak bazen çok güzeldir çünkü böyle olunca hiç kimseye zarar vermeden bir misal üzerinde tartışılıyor mesela bir tıp doktorunun bir kadavra üzerinde ki araştırma misalidir ve onun bir cansızı otopsi yapması gibi misalidir eğer siz bu kadavra soruyu ortaya koymasaydınız bundan kimin haberi olurdu bence iyiki koydunuz yalnış veya doğru olarak bu konuda birer fikirler ve görüşler yürüttük bazı açılar açtık ve hukuki ve dini ve insani ve hakkı ve adalati bu vesileyle burada biraz tanımış olduk çünkü tek başına bir odada yaptığın işler ve düşünceler o kişileri bağlar bunu sokakta yaparsa bu bütün insanlığı bağlar ve bu eleştiriye ve taktirede sebep olur derim ve bu vesileylede burada tanışmış olduk sizlere teşekkürler ederim işte bu teşekkür etmek dahi dini bir meseledir mesela hayra sebebe teşekkür edilir şerre sebebede lanet edilir bilmem buna sizler ne dersiniz bu kadar yarenlik yeter dersek bu konuyu kapatırız eğer dilerseniz ara sıra devam ederiz derim mesela bir kötü işi yaptığımızı hiç kimse görmese onu Allah görür bu imandır kul görmeden ceza veremez ama onu Allah görür gerekirse bir ceza verir işte bu dindir dinin öğrettiğidir mesela adam atom bombası yapıyor onun halkı buna razı ama başkaları değil çünkü burda bir hak vardır bu işlere Allah ne diyor onun razılığı varmıdır buda ayrı bir hesap yoludur çünkü Allahın razı olmayacağı bir şeyi yapmak çok büyük günahtır buna nasıl karar vereceğiz soruları açılır onun için yüce Allah bu kuranı mesleğiniz gibi ezberleyin diyor bunu göz ardı edenler birilerine hep köle olurlar çünkü bir bilen kişi bunu aklıyla düşünsede bunun cevabı kuranda olmadıkca onun hükmüne güvenilmez biz burada bir hükümde vermedik ki sadece hiç kimse kendi kafasına göre yaşayamaz dedik bu bir yasadır benim icadım değilki onun için hepimiz bunların üzerinde kafa yormamız gerekir çünkü islam dini sanat değildir bir ustalık işi değildir bu işler hem kişileri hemde insanlığı bağlar çünkü hepimiz Allaha tek tek hasap vereceğiz ümmetlerde öyle olacaklar ona göre düşünüp ona göre bir dünya kuralım derim bu kadar yeter inşaAllah dünya işlerinde bile bir imtihana tek başımıza girmiyormuyuz aman hocam ben bunun cevabını yapamadım diyebiliyormuyuz işte her ferdi Allah ile baş başa kalacağı anı düşünelim ve buna birlikte ilmi cevaplar üretelim işte bu kontra çalışmadır ve kollektif çalışmadır işte buraya şeytan giremez işi hocaya bu ameleye bırakırsak halimiz duman olduğu açıktır derim r. ç.
delişey - 29 Temmuz 2009 09:17
delişey
Sayın R.Ç

Ben çok basit bir soru sordum. bu kadar yazmış olmanıza rağmen sorumun cevabını bulamadım..asla sizden kaynaklandığını sanmıyorum.. sanırım benim anlayışsız oluşumdan anlayamıyorum..emeğinize sağlık ..ama ben yineliyorum ve tek kelime istiyorum evet ya da hayır..

Düşünün ki;
Bir ıssız adaya düştünüz. 3-5 yaşındasınız.ve bir şekilde hayatta kaldınız.. yaşıyorsunuz..

Din'e ihtiyacınız varmıdır?

saygılar,
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 29 Temmuz 2009 09:33
muratmoon
Adaya düşmeye de gerek yok zaten, dinin özü sizi düzgün bir insan yapmaktır. Tüm dinlerdeki öğüt ve kurallar aslında sizi daha iyi biri yapmak içindir. Eğer siz kendinize dürüstseniz, kalbiniz temizse sizi doğru yola sürükleyecek bir dine de ihtiyacınız zaten olmaz.

Ama sizin içinizde kötülük varsa ve bunu ancak dini kurallarla kontrol altına alabiliyorsanız, o zaman din sizin için faydalıdır.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 29 Temmuz 2009 09:41
delişey
muratmoon günaydın,

yani kısaca şu mudur:

din, insanların kendine ve başkalarına zarar vermesini, hakkını kısıtlamasını, özgürlüğüne kota koymasını engelleyen eğitimdir. bir yaşama biçimidir.. manevi bir huzurdur da aynı zamanda..sapkın olanlarada islah edicidir..

yani arınmış ise vatandaş tüm bu olgulardan dine ihtiyacı yoktur... Bu mudur?


Ya bu arada bu yazı nerden geldi buralara anlayamadım..hatta hatta yazının konusu neydi:)))
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 29 Temmuz 2009 14:31
muratmoon
delişey benim yazdıklarımdan bir anlam mı çıkartmaya çalışıyoruz. olmaz ki ben deliyim ne yapsam yeriyim :P ( son kısımdaki anlam bozukluğu kasıtlı yapılmıştır, düzeltmeye kalkmayın :D )
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
delişey - 29 Temmuz 2009 14:50
delişey
hahh güleyim barii :)))) bu sitenin tek delisi benim:))) adım üstümde hunim kafamda eeee daha ne olsun:(
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
teomaster - 29 Temmuz 2009 23:36
Default Avatar
Mutluluğu arayan insan, kuyruğunu kovalayan kedi gibidir. Çünkü mutluluk her zaman yaşadığın anın bir yerlerindedir. Görmesini bilene...

Mutlak doğruyu, mutlak iyiyi arayanın ömrü arayışlar içerisinde geçer. Uzayda yerini nasıl belirlersin. Bir yeri referans kabul ederek. Ve bir ölçü belirleyerek. Bir noktadan sonsuz doğru geçer. İki noktadan ise tek bir doğru geçer. Doğumunu referans noktan olarak belirlediğinde ve varış noktana da yaşam amacını koyduğunda anlarsın doğru mu yapıyorsun yoksa yanlış mı...

Sözün özü; felsefik derinlik isteyenler istediği kadar dalabilir ama doğru ve iyi, doğrudan doğruya ne olmak istediğinle ilgilidir. Sahi kendine sordun mu, öldüğünde senden nasıl bahsedilmesini isterdin?
Anı yaşa, Carpe Diem...
rahmi çelik - 30 Temmuz 2009 00:10
Default Avatar
islam dini özgürlüğe kota değil ilmi intizam koyar ve insanlığı başı boşluktan korur 3-5- yaşındaki çocuk din sorumlusu değildir o büyüdüğü zaman sorumludur eğer o bir peygamder ve bu kuranı tanımamışsa Allah onları sorumlu tutmuyor ve onların işleri Allaha kalmıştır şura suresinin 51. ayetinde Allah insanlara vahy ederim diyor oda bundan belki nasiplenir onuda bilemeyiz bu onun kaderi olur eğer zahmet edip kuranı çalışırsanız aradıklarınızı orada bulabilirsiniz sayın delişey kardeşim
ve muratın cevabı
dinin özü düzgün insan yapmaktır biz kalbimizi temiz tutarsak dinede ihtiyaç yoktur diyor ki bu onun adına çok tehlikel görülüyor çünkü ali imran suresinin 19. ayetinde Allah katında din islamdır deniyor ve gene bu surenin 85. ayetinde islamdan başka din kabul edilmeyecektir deniyor ki buda insanın ancak bu din ile yetişirse onun kriterleri o insanın ahlakı olur ahlakıda insanlara ancak Allah öğretir bunu ilmi kuralıda budur onun için insan kural koyucu değil Allahın kuralına uyucudurlar bundan sonrası teferruattır ve buda her insanın her milletin her ümmetin kendi meselesidir yüce Allah bir ayetinde cehennemde boş yer yokmu sanıyorsunuz diyor ve araf suresinin 100. ayetinde dilersek onların kalplerine mühür basarız diyor mülk onun onun dediği daima doğrudur ve o dilediğini yapar başka söze zaten gerek yok derim ve bu kunu nerden açıldı deniyor yaşam biçimi diye birşey yok yaşama şekli için bir kanıt yok denildi bundan dolayı bu mevzu açıldı nereden geldi bunlar anlamadım dediniz işte buradan geldi ve devam ediyor sayın deli şey kardeşim acaba bu sohbete katılmakta kötümü ettim eğer sizi üzdümse özür dilerim ve bunlar tamamen benimdir hiç şüpeniz olmasın çünkü ben araştırmayı çok severim hizbullahcı değilim ve onlardan ve onlar gibilerden hep nefret ederim özü bulalım özü derim bütün mesele bu derim eğer oda isreterse serkan ay gören beyin sorusuna ayrı cevap yazam çünkü sayın hocamın başın ağrıtmış olmayayım derim selamlar. r.ç.
delişey - 30 Temmuz 2009 00:27
delişey
öncelikle merhaba teomaster,
bu nacizhane yazının altında olan sıfatımdan dolayı, açıkçası öldükten sonra da sorumluluk bitmiyor olduğunu hissettiren bu soruya şöyle bir cevap düşündüm:

(bana sorduğunu sanarak tabii:)

öldüğümde tam olarak nereye gideceğimi kestiremiyorum..lakin

çalmıyorum, yalan söyleyip insanları kandırmıyorum, kimsenin hakkına göz koymuyorum, kul hakkı yemekten kaçınıyor bilakis bende olanı paylaşıyorum..inciten değil incinen taraf olmayı tercih ediyorum...elimden geldiğince bilmeye öğrenmeye ve öğrendiklerimi paylaşmaya çabalıyorum.. en önemlisi ise seviyorummmm:)) içim insan sevgisi ile dolu...kin tutmuyor öfke barındırmıyorum yüreğimde...hatalarımda oluyor her insan gibi ama gerek kendimi gerekse diğerlerini affedebiliyorum...

şimdi öldükten sonra isteyen istediği gibi bahsedebilir benden...beni akıl ve kalp süzgecinden geçirerek..aksini düşünen hakkında zaten yapabileceğim bir şey yok değil mi?
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
delişey - 30 Temmuz 2009 00:40
delişey
Sayın R.Ç estağfurullah üzmek falan mevzubahis değil..elbetteki düzeyli ve seviyeli tartışmalar doğruya ulaşabilmek içindir..her insan da fikrini özgürce ifade edip inandıklarını savunabilmelidir. zaten konunun özü de buradadır.. inanın dediğiniz ayetleri mutlaka dikkate alıp inceleyeceğim..tüm arkadaşlara da katkı ve emeklerinden dolayı teşekkürler ederim..arada dilimizden incitici lakırtı çıktı ise affola..

delişey..
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 30 Temmuz 2009 09:04
muratmoon
Dine ihtiyacı yoktur derken o insan dinin amaçladığı şeyi zaten başarmıştır anlamında söylemiştim ben. Yani ayrıca bişey yapmasına gerek yoktur.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
rahmi çelik - 30 Temmuz 2009 23:40
Default Avatar
sayın arkadaşlar ben kimseyi kalp süzgecimden geçirmedim bir arkadaşımız dine gerek yok deyince kurarın bir iki ayetini ortaya koydum zaten sorun düşüneni bağlar insan oğlu doğduktan sonra onlara bir daha ölüm yoktur dünyada ölünsede kıyamette tekrar dirilirlerki bu hesap günüdür ondan sonra biz insanların yeri ya cennettir yada cehennemdir diyen Allahtır ve insanların bazıları ahiret hayatında azapta kalınca onlar keşke ölüm son olsaydı keşke toprak kalsaydım diye sızlanacaklarınıda bu kuranda bulabilirsiniz ve insan bir iyilik yaparsa bunu birileri bilsin görsünler beni iyi tanısınlar diye değil yalnız Allah rızasını kazanmak için yaparsa onunkiler onun için değerlidir eğer özde bu yoksa bunlar desinler için yapılmışsa onun manevi değeri olmuyor ve o gösreriş amaçlı oluyor zaten kimse kimsenin kalbini okuyamaz burası Allah ile o insanların arasındaki meseledir tabiidirki bu insanların islama inanmalarına bağlıdır ve her fert bu hususta kendileri sorumludur insanları imana daveti ancak peygamberler yaparlar bizler sadece ya onu kabul ederiz yada etmeyiz imanı insanlara vermek benim işimdir diyor yüce Allah ve kimin imanlı olduğunuda gene ancak o bilir ve peygamberlerine sen emrimi insanlara söyle geç sen onların vekili değilsin diyor ve mesele budur kuranda meydandadır onu inkar veya kabul etmek insanlara kalmıştır onun için ben kimseyi kalp süzgeçimden geçirmedim ve benide hiç ilgilendirmez yalnız şu vardır tevbe suresinin 71. ayetinde müminler birbilerine uyarıda bulunurlar gerçeği vardır ve bu hepimiz için bir görevdir hem sohbet ettik ve bilgilerimizi tazeledik eğer birbirimizden faydalanmışsak bu büyük bir yardımlaşma olmuştur ne mutlu bizlere bir birlerini anlayanlara derim .r.ç.
delişey - 31 Temmuz 2009 10:47
delişey
Sayın Rahmi Çelik, alınmanızı gerektirecek bir atıf yok size...tıpkı da dediğiniz gibi..insan doğar ve ölene kadar kendi irade ve aklı ile yaşar gider.. sorumluluğuda günahları da sevapları da iyiliği de kötülüğü de kendine aittir.. sanırım açıklamalarınızla zaten elinizden geleni fazlasıyla yapıp kul olmanızın gereği Allah rızası için uyarılarınızı da yaptınız..sağolun teşekkürler...


"her koyun kendi bacağından asılır"
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
teomaster - 01 Ağustos 2009 15:34
Default Avatar
Sevgili delişey,

Ben mesajımı genel yazmıştım. Din ve inanç kavramında şahsi tercihlere saygı duyarım, yeter ki benim kutsallarıma dokunulmasın.

Yine "şimdi öldükten sonra isteyen istediği gibi bahsedebilir benden..." ifadenizden, hayatınızı adadığınız bir davanız olmadığı izlenimine kapıldım. Hayatı zevk için gelişine yaşayanlardansınız sanırım. Saygı duyarım tercihinize ama bence meyvesiz ağaç olmak kötü birşeydir.

Son olarak "her koyun kendi bacağından asılır" demişsiniz. Evet her koyun kendi bacağından asılabilir ama ya kokusu?
Anı yaşa, Carpe Diem...
delişey - 01 Ağustos 2009 18:02
delişey
merhaba teomaster,



"Sahi kendine sordun mu, öldüğünde senden nasıl bahsedilmesini isterdin? "

tekil şahıs cümlesi kullandığınız için ve yazının kalemşörü olduğum için bana sorduğunuzu sandım...neyse.


".hayatınızı adadığınız bir davanız olmadığı izlenimine kapıldım. Hayatı zevk için gelişine yaşayanlardansınız sanırım. Saygı duyarım tercihinize ama bence meyvesiz ağaç olmak kötü birşeydir."

bu cümleye sadece gülümsüyorum.. ön yargı iyi değildir diyorum ...(genel olarak yanii:)))



koyunun kokusuna gelince , delişey işteee:)) bakmayın siz ona:))

o kadar da anlattı paylaştı duygularını ama...ahh bu insanlar .. neyse hoşgörü diyelimmm:))

iyi davranın kendinize...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
muratmoon - 01 Ağustos 2009 20:25
muratmoon
teomaster bu söylediğinize çam ağaçları çok alınmıştır eminim. o da size senin de yaprakların kışın döküyor derse hoşunuza gider mi?

kokuya gelince tek tek asıldıkları için kokusu az olur bide toplu olarak asıldıklarını düşünsenize kokudan durulmaz valla.
Gülmek için sebep aramayan şahsiyet
teomaster - 03 Ağustos 2009 17:40
Default Avatar
Çam ağaçlarının meyveleri vardır. Meyveden kasıt mecazidir. Eğer kişi sadece kendi için yaşıyorsa meyve vermiyor demektir.

Evet toplu olunca daha çok kokarlar...

Not: sevgili @delişey, ben sizi tanımıyorum. Sadece yazdıklarınızdan öyle bir izlenim aldım. Farkında olmadan kırdıysam özür dilerim...
Anı yaşa, Carpe Diem...
delişey - 03 Ağustos 2009 23:37
delişey
Kırılmak mı ? teomaster:) yok yokk sorun yok...bak yukarıdaki yazısında ne yazmış delişey...

"inciten değil incinen taraf olmayı tercih ediyorum...elimden geldiğince bilmeye öğrenmeye ve öğrendiklerimi paylaşmaya çabalıyorum.. en önemlisi ise seviyorummmm:)) içim insan sevgisi ile dolu..."

sorun yok....
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
teomaster - 06 Ağustos 2009 15:40
Default Avatar
Sorun olmadığı gibi güzellikler var sevgili @delişey =)

Delilik senin gibi olmaksa, inşallah tüm dünya böyle delişeylerle dolar ;)
Anı yaşa, Carpe Diem...
delişey - 06 Ağustos 2009 16:25
delişey
:))) teomaster....eğer bir güzellik varsa bu onu paylaşanlardan kaynaklanır...sağolasın:)

sevgi ile kal...
( İnsandır, insana her haltı yapan...)
teomaster - 13 Ağustos 2009 17:21
Default Avatar
Sen de sağolasın sevgili @delişey...

Sevgi ve şefkatle kal...
Anı yaşa, Carpe Diem...

üye olun, siz de katılın