3D/3B Için Fareyi Kalem Gibi Kullanmak – 3 Boyutlu Çizim Programlari Ile Çizim Yapmak

3
177

Basliga bakip da sakin apartmaninizin bodrumunda gördügünüz ayakkabi büyüklügündeki fareyi kalem edip yazi yazmaktan bahsettigimi anlamayin. Bu fare bilgisayarimizin faresi, yaptigi is de çizim yapmak.

Evet çizim yapmaktan söz ediyorum. Hani dogaya bakip agaç çizmek, kus çizmek yada börtü böcek çizmek gibi. Ama daha teknik çizimler, bir ressam gibi degil, bir mühendis gibi. Doganin estetigi degil de, konumuz Fransiz’in yaptigi arabalar, Almanin uçurdugu uçaklar üzerine.

Evde kullandigimiz her esyadan, disarida gördügümüz her araca, eve vs, kadar her seyi çizmek artik elle degil bilgisayarla mevcut oluyor. E burada da kullandigimiz kalem degil fare oluyor haliyle.  Tabi simdi bu yazimdan cimbizla bu cümleyi çekip de çikarmayalim sakin, yoksa bu ise emek veren endüstriyel tasarimcilar beni bulup da ders vermeye kalkarlar Allah korusun.

Neyse, konumuz bilgisayar ortaminda 3D modelleme yapmak. Bugün bu isi yapmak için bir sürü program mevcut. Autocad, 3Dmax, Catia, Cimatron, Unigrafix, Solidwork, bunlardan bir kaçi mesela. Hepsinin ana temasi gördügümüz yada tasarlamak istedigimiz nesneyi üretmeden önce bilgisayarda modellemek ve üzerinde istenilen degisiklikleri kolayca yapabilmek. Programlarin hepsinde sketch bölümü mevcut. Yani serbest çizgisel çizimin yapildigi yer. Bu kisimda tasarladiginiz yada bilgisayara aktarmak istediginiz nesnenin profilini görmek önemli olan. Eger 3 boyutlu bir bakisa sahipseniz bunu rahatlikla görebilirsiniz demektir. Göremiyorsaniz eger size tavsiyem muhasebe ve dil ögrenmeniz olacaktir, bu halinizle en son yapacaginiz is 3D modelleme olur çünkü. 

Evet, profili gördük ve çiziyoruz, peki sonrasi??? Çok temel olarak sonrasinda çesitli uygulamalar var. Bunlar profilin kalinlastirilmasi, yada belirli bir eksen etrafinda yuvarlatma olabilir, 3d haline getirmek istediginiz forma bagli bir durum bu. Kabaca profilini çizdik ve 3 boyutlu bir nesne haline getirdik. Peki isimiz bitiyor mu? Tabi ki hayir, nesne üzerinde bilumum islem yapmamiz gerekiyor. Örnegin, delik delme, kanal açma, köseleri kirma yada yuvarlatma gibi. Bu islemlerde yukarida bahsettigim tüm programlarda mevcuttur. Tüm bunlari yaptiktan sonra geriye ne kalir peki? Tabi ki malzeme atamak ve gerçekçi bir görünüs kazandirmak. Bunu da render dedigimiz kisimdan rahatlikla yapabiliriz. Bu islem sonrasinda karsiniza çikan görüntüye çok sasirmayin ama. Artik farenizi kalem ettiniz ve muhtesem bir tasarima imza atmaya hazirsiniz demektir.

3 YORUMLAR

  1. 3 boyutlu cizimler derinlik hissi daha belirgin evet.
    ve sadece oyun degil bir cok alanda kullanilacak gibi gozukuyor.

    cevremde ugrasanlar var bu islerle ama matematik bilgisi ve dil sart gerektiriyor dediginiz gibi…

    ilgilisi icin yararli bir yazi idi.

    klavyenize ve farenize saglik.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here