Alanya Anamur Yolculugu-Anamur, Sakli Kalmis Güzellik Bölüm 3

Önceki Bölümler:

Alanya Anamur Yoluculugu-Anamur, Sakli Kalmis Güzellik

Alanya Anamur Yoluculugu-Anamur, Sakli Kalmis Güzellik 2

anamur kalesiKahvaltinin sonuna güç bela yetisiyoruz. Sag olsun, sevgili Tayfun; hizmette sinir yok düsturunu birebir yasatiyor bizlere elinden geldigince. Amanin, saat 11.00 olmus bile. Daha Anamur kalesi, Anemurium bizleri bekliyor, duymuslar gelecegimizi, hazirlik yapmislar o kadar. Ayip olur sonra degil mi ama? Haydi bakalim düselim yola, selam vererek saga sola, istikamet Mahmure Kalesine (Anamur Kalesi)

Mahmure (Anamur) Kalesi:

Sicak bir gülümseme ile karsiliyor bizi saygideger Mahmure kalesi. Çünkü her seyden öte kendisi ayakta tam anlamiyla kalabilen ender tarihi eserlerimizden. Söyledigine göre de bundan oldukça fazla gurur duyuyormus. Lakin biraz sikintili gördüm kendisini… Bir sor bin ah isit olarak da aldim cevabimi. Kaldirdigimiz her tasin altindan tarih fiskiran bir konumda olan yurdumuzda birçok eser savunmasiz durumda. Iste Mahmure kalesinde gördügün hüznün sebebi de buydu megersem. Gerçi kendisi digerlerine göre oldukça sansli, içerisinde hala kullanilir durumda olan bir cami ve kapisinda güler yüzlü, kendisinden sorumlu görevlileri var. En azindan ziyaretçilerinden gayri, bir de yarenlik eden Turizm görevlileri var en nihayetinde.

mahmure kalesiBurada kisa da olsa Mahmure Kalesi hakkinda bilgi vermek istiyorum. Her seyden önce oldukça saglam bir biçimde günümüze kadar kalmis ender kalelerden bir tanesi kendileri… Ilk olarak 3.yy.da yapilmis Romalilar tarafindan. Akabinde tarihsel dalgalara kendini birakmis ve Bizanslilar ve haçlilar döneminde de gelistirilmis kale. En son 1221 yilinda Güney Anadolu Fatihi Alâeddin Keykubat tarafindan ele geçirilmis. Daha sonrasinda da Osmanli Imparatorlugu kalelerinden biri olmus. Bir hendekle de çevrili olan kalede 4 ü büyük olmak üzere toplam 39 kule bulunmaktadir. Ayrica 23.500 metre karelik bir alna yayailmistir ki, hatiri sayili bir alan oldugu asikardir… Bir de içerisinde tek minareli tarihi bir cami bulunmaktadir.

Bu kisa tarihi bilgilendirmeden sonra kaldigimiz yerden devam edelim bakalim… Kapidan girip koca avlusuyla bizleri kucaklayan Mahmure kalesine merhaba diyoruz elimizde kameralarla. Malum, zamani dondurabilen tek cihaz fotograf makinesi… Kendisiyle olan flörtümüzü belgelemekten baska bir gayretimiz yok ne de olsa. Hemen basliyoruz o güzelim anlari bir bir belgelemeye. Burca çikiyoruz, duvarlarin üzerinde, kale içerisinde geziniyoruz. Kale içindeki tulumbadan su içiriyorum bizimkilere, mest oluyorlar. Onlara kuru görünen bir tulumbadan nasil su çekebileceklerini gösteriyorum.

Caminin oldugu tarafa geçiyoruz. Ne yazik ki kapisi kapali! Incir ve ceviz agaçlari ile bezeli serin bahçesinde bir süre dinleniyoruz. Kesfe devam… Çektigimiz fotograflara her firsatta bir yenisini ekleyip gezimize duraksiz devam ediyoruz. Sicak, yorgunluk, hepsi bir yana; kalenin tadi bir yana. Hele bir de kale çevresindeki hendekte yasayan su kaplumbagalari. Onlarca, gerçekten de onlarca… Alismis olmalilar ki, o küçük köprünün üzerinden geçen herkese bir umutla

anamur kalesi hendek"Acaba yiyecek bir seyler verecekler mi?"

Der gibi kafalarini kaldirip kaldirip bakiyorlar. Hele bir de bir ekmek parçasi verdiginiz zaman, seyreyleyin curcunayi. Ben hayatimda bu kadar çok kaplumbagayi bir arada görmemistim hiç. Kisitli zaman, uzun yol gibi kistaslari gözden geçirip, yola koyuluyoruz.

Yazinin bir sonraki bölümünde Anemurium’a dogru devam eden yolculugumuzdan bahsedecegim.

Ver elini Anemurium, ver elini rüzgâri eksik olmayan Anemurium plaji.