Aska Dair 5 – Insanoglu Ve Hosgörü

22
156
Bir ummandir insanoglu derinlestikçe kaybolan bir kör kuyu, sensiz olamaz hiçbir sey
sensin ikramin yolu. bir muammadir insanligin sonu bir yolculuktur sana dogru her ask bir kalp atisidir kalpten geçen sevginin yolu…
levent soyel
 
Kutsal bir ask gökyüzüne benzer ufukta hep günes dogar ve asla batmaz…
Insan olmanin arayisinda fitratinda vardir kendIni zehirlemek bense bu zehiri yilan gibi disari akitmaktan yanayim bazen ögrenmek bazen ögretmekten yana… her insanoglu biraz garip biraz mazlum biraz fedakârdir bu yolda, ama bilmeli ki herkes birbirine estir dostur bu dergahta gözünüz korkmasin bu dergahtan bu dergah askin yoludur sevginin barinagi kardesligin çatisi hosgörünün yuvasi… insan oglu  bir su damlasiyla olusur ve topraga karisir yok olur nasil ki su damlasi çiçegi toprakta yesertiyorsa insanogluda bu askla yeserir her daim yolunda. çok zor degildir insani anlamak bir adim ötesine geçmek! mahluku beserdir insanoglu Allahin ask diye üfledigi insan oglu degerlidir. kirmamak incitmemek lazim.sevmeliyiz tüm Yaratilanlari yaratandan ötürü deger bilmeli herkes deger bildirtmeli insanoglu!
 
 
Insanin toplayicilik vasfi bize ne ifade etmektedir? Insan iyi ile kötünün, güzel ile çirkinin, hayir ile serrin, süfli ile yücenin ayni anda barindirdigi varliktir. Insan hem kötüye hem serre yol alabilcek bir fitrata sahip varliktir.insanoglu hosgörü edebini insana esas kilmistir.
Tasavvufta evren – insan iliskiside önemlidir yaradana, dogaya verdigimiz her olumlu bir mesajin tasavvufta önemi vardir.insanoglu evreni yikabilcegi gibi güzellestirme yolunada gidebilir.Insanin yeryüzünde bazi misyonlari vardir iyilik güzellik olusturabilme hosgörüyü dagitabilme benimsetebilme insanin en zor günlerinde onlarla birlikte hareket edebilme insan olmanin temel esaslarindandir!
 
En büyük zenginlik baskalarinin fakirligine ortak olmaktir!
 
Tasavvufta ask, yaradan askinin, beserler üzerinde yansimasi ve bundan dolayida her yaradilana ayri bir deger verme ve  insanogluna sahiplenme duygunsu barindirmaliyiz içimizde. Hayatta tek hedefimiz tevazu hosgörü ve yaradilan biz varliklarin ikili iliskilerinde hep ögretici ve ögrenen olmaliyiz. Hosgörüyle baglanmaliyiz birbirimize…
 
Ögrencilerinden biri Mevlanaya sormus;
 
“Efendim, bu 4 kapi meselesini ben pek anlayamiyorum. Bana anlayabilecegim bir lisanla anlatir misiniz?”
“Simdi bak, karsi medresede dersini çalisan dört kisi var ve hepsi rahlelerine egilmis. Sen git bunlarin hepsinin ensesine bir samar at, sonra gel sana anlatayim.” Ögrenci gitmis, birincinin ensesine bir tokat atmis. Tokadi yiyen derhal ayaga kalkip arkasini dönmüs ve daha kuvvetli bir tokatla Mevlananin ögrencisini yere yikmis. Ögrenci dayagi yemis, geri dönecek ama hocasina itaat var. Yaradana güvenip ikinciye de bir tokat atmis. O da derhal ayaga kalkip elini kaldirmis. Tam tokadi vuracakken vazgeçip yerine oturmus. Ögrenci devam etmis, üçüncüye de bir tokat atmis. Üçüncü söyle bir kafasini çevirip baktiktan sonra çalismasina devam etmis. Dördüncü, tokadi yemesine ragmen hiç orali bile olmadan çalismasina devam etmis. Ögrenci Mevlanaya dönmüs, olanlari anlatmis. Mevlana;
“iste sana istedigin örnekler…. Birinci, seriat kapisini geçememis biri idi. seriatta kisasa kisas oldugu için, tokadi yiyince kalkti, aynisini sana iade etti Ikinci, tarikat kapisindadir. Tokadi yiyince o da kalkti, tam tokdi iade edecekti ki, tarikat ögretisinde verdigi söz aklina geldi. “Sana kötülük yapana bile iyilik yap”. Onun için döndü, oturdu. Üçüncü, marifet kapisina kadar gelmistir. Iyinin ve kötünün tek Yaradandan geldigini bilir, inanir. Yaradan bu kötülüge hangi iblisi alet etti diye merakindan söyle bir dönüp bakti. Dördüncü, hakikat kapisini da geçmistir. Iyinin ve kötünün tek sahibi oldugunu ve ayni oldugunu bilir. Onun için dönüp bakmadi bile…
Hz. Mevlana
LEVENT S.

22 YORUMLAR

  1. Allah kuranda kisasta sizler için hayir vardir diyor.

    . not: eger kisas yapmazsak ensemizde boza pisirirler zaten hep pisirmiyorlarmi vurdukça yerleri öptürmüyorlarmi.

    ve dur diyor öbür yanagimida çevir galiba pek iyi vuramadim diyor ve dahada insafsizca vuruyorlar çünkü görülen budur

    öyleyse biz Allahi dinleyelim derim. r.ç.

  2. hanibir ara bir fikra anlatmistim sizlere.

    nasretin hocaya güçlü bir ensesinie bir vurusta hocaya yerleri öptürmüs ve hoca ondan çok çekinmis karsilik verememis.

    ve demiski bunu sakami yaptin yoksa citdimiydin demis oda ciddiydi demis.

    ve haca iyiki ciddiymis çünkü ben hiç sakadan hoslanman demis ona r.ç

  3. ilk önce güldüm ama sonra yok bir insan iki gözüyle okuyor üçüncüsü nereden cikti dedim kendi kendme:Drahmi bey heralde ayik kafayla yazmamis bunlari ki ayik kafaylada yazmis ise cehaletine veriyorum sözlerine ki olayi evirmis cevirmis yeri öpmek tarafindan almis.biz söz vardir en büyük korkum hareket halindeki cehaletler ordusudur diye.nasil aldinizda yaziyi bu sekilde anladiniz sastim kaldim..valla teyzelerden sonra amcalarmi musallat oldu bana:)

  4. sayin kardesim ben kimseyi üzmek istemedim.

    bu yazinizda biz insanlar için bir uyari olarak çok iyidir siz burada dört kisiye vur bakalim ne çikacak altindan deniyor bende o konuya yorumumu söyledim o eski insanlar öyle yapmislar ama simdi kisas yapmadan hiç bir is olmuyor ki onuda hem kuran diliyle hemde bir fikra seklinde ortaya koydum yani gücünüz yoksa hayatta ezilirsiniz eger gücünüz varsa kisasta hayir oldugunu söyledim öyle her seye hos görü sökmüyor ki.

    yeri öpme seklide eskiden gelen bir sözdür adama öyle vurduki yerleri öptürdü derler yani insana öyle acimasiz vururlar ki yani basina öyle isler açarlarki dogduguna bile pisman ediyorlar demek istedim bunda alinacak bir söz yokki çünkü hayatta acimaya pek yer yok
    benim bir arkadasim vardi o derdiki acima acinacak hallere düsürür onlar seni derdi

    bu dünyayida ben düzeltecek degilim ki zaten sizin yazinizda ilk tokati yiyen aninda karsiligini vermis o kisasi uygulamis ve bence o en dogru olani yapmistir çünkü hos görüden pek kimse anlamaz illede ona karsi dik duracaksin demek istedim.

    sonra hos görüyüde ele alirsak herkese hos görüde yapilmaz hos görü o isi ögreninceye kadar hos görülür ama o hala aksine giderse bu hos görüde kaldirilir Allah bile böylelerine cehennemini ortaya koyuyor bizde ona uyalim yani onun cezasini verelim demek istedim.

    yoksa size karsi ne diyeyim bunca zahmetinize emeginize tesekkür ederim eline saglik derim selamlar r.ç.

  5. heheheeehheeee

    Rahmi Bey Amca konuya radikal ve gerçekçidir bi kere…

    ve niyeyse, kimsenin derdi yoktur kimseyle, sanirim herkesin derdi KENDI ile…

    "samar" ise konu iyi yapistirilmis iyi bir yere… "hiçlik" ile bagdasmanin temeli "hiç" olmaktir naçizhane… siir gibi yazdim heee:)))

  6. sayin kardeslerim su bir gerçektirki bu dünya cennet degildir.

    bu dünya bir harp meydanidir kardes kardesi çiyneyiveriyor onun için hos görülü olalim derken basimizi kesenler çok olur.

    onun için kisas hakkimizi bize vermisler çünkü hos görüyle hiç bir harbi kazanan taraf olmamistir görüsümüzüde ortaya koymak dahi bir suç olmussa gerisini bence hiç düsünmeye gerek yok derim.

    çünkü hayat hos görüyle yürümüyor dayak cennetten çikmistir ki her egriyi onunla terbiye ederler bunun baska yolu yok.

    mesela ben iyi bir politikaci ve yazar olmadigim için bu yazim yanlis anlasildi ve derhal sidded gördüm bu bir misal degilmi hepimize hos görü yok bu dünyada demek isterim selamlar. r.ç.

  7. rahmi bey(size burda herkes amca diyo size amca falan demek istemiyorum herkesin kendi sayginligi vardir)rahmi bey öncelikle sunu sölerimki ben kimseye burda hosgörüsüzlük yapmam kimseye" tü kaka" muamelesi yapmadim!yazimi nasil evirip cevirip bu halde anladiginizi tahlil etmeye calsitim yoksa ne haddime hosgörüsüzlük ben kimimki dengimi yereyim yada yücelteyim!burda demek istedigim yazida bir misali arzuhal verilmis insanoglunun iyilige güzellige insanliga teba etmesi söz konsudur tabiki dayaklari yiyelim oturalim degildir hosgörünün açilimi(sizin degiminizle anlattim suan!)

    ki bir hadis vardir peygamberimizin hadisi serif i derki zalimle mücadele edin zalimle mücadele etmek müslümanin hakkdir burdaki ince noktada herkese hosgörülü davranin demek istemedigide apacik ortadir!

    klavuzlarimiz ilim getiren hersey olmali peygamberler.. hangi dine mensup olunursa olsun ilmin aklin her yerde vicdanla çarpismadigi her kaynak benim için bilgi kaynagidir!

    hosgörüyle-herkonuya boyun egmemeyi karistirmassak sevinirim .güler yüz tevauzu ve bir merhaba demek çok seymidir su hayatta bence degildir.
    Birileri yazilariyla tokat atmaya calissada birileri hep dayak yemeye mahkumlar hayatlarinda kendi toktalariyla!

    http://www.hikayeler.net/yazilar/101936/hosgoru/

    böyle bir makalede paylasmak isterim okumak isteyen meraklisina:)

  8. rahmi bey(size burda herkes amca diyo size amca falan demek istemiyorum herkesin kendi sayginligi vardir)rahmi bey öncelikle sunu sölerimki ben kimseye burda hosgörüsüzlük yapmam kimseye" tü kaka" muamelesi yapmadim!yazimi nasil evirip cevirip bu halde anladiginizi tahlil etmeye calsitim yoksa ne haddime hosgörüsüzlük ben kimimki dengimi yereyim yada yücelteyim!burda demek istedigim yazida bir misali arzuhal verilmis insanoglunun iyilige güzellige insanliga teba etmesi söz konsudur tabiki dayaklari yiyelim oturalim degildir hosgörünün açilimi(sizin degiminizle anlattim suan!)

    ki bir hadis vardir peygamberimizin hadisi serif i derki zalimle mücadele edin zalimle mücadele etmek müslümanin hakkdir burdaki ince noktada herkese hosgörülü davranin demek istemedigide apacik ortadir!

    klavuzlarimiz ilim getiren hersey olmali peygamberler.. hangi dine mensup olunursa olsun ilmin aklin her yerde vicdanla çarpismadigi her kaynak benim için bilgi kaynagidir!

    Herkes sizin gibi düsünürse zaten toplumun hali nice olur herkes kendi gibi bilirmis karsisindakini!

    hosgörüyle-herkonuya boyun egmemeyi karistirmassak sevinirim .güler yüz tevauzu ve bir merhaba demek çok seymidir su hayatta bence degildir.
    Birileri yazilariyla tokat atmaya calissada birileri hep dayak yemeye mahkumlar hayatlarinda kendi toktalariyla!

    http://www.hikayeler.net/yazilar/101936/hosgoru/

    böyle bir makalede paylasmak isterim okumak isteyen meraklisina:)

  9. rahmi bey(size burda herkes amca diyo size amca falan demek istemiyorum herkesin kendi sayginligi vardir)rahmi bey öncelikle sunu sölerimki ben kimseye burda hosgörüsüzlük yapmam kimseye" tü kaka" muamelesi yapmadim!yazimi nasil evirip cevirip bu halde anladiginizi tahlil etmeye calsitim yoksa ne haddime hosgörüsüzlük ben kimimki dengimi yereyim yada yücelteyim!burda demek istedigim yazida bir misali arzuhal verilmis insanoglunun iyilige güzellige insanliga teba etmesi söz konsudur tabiki dayaklari yiyelim oturalim degildir hosgörünün açilimi(sizin degiminizle anlattim suan!)

    ki bir hadis vardir peygamberimizin hadisi serif i derki zalimle mücadele edin zalimle mücadele etmek müslümanin hakkdir burdaki ince noktada herkese hosgörülü davranin demek istemedigide apacik ortadir!

    klavuzlarimiz ilim getiren hersey olmali peygamberler.. hangi dine mensup olunursa olsun ilmin aklin her yerde vicdanla çarpismadigi her kaynak benim için bilgi kaynagidir!

    Herkes sizin gibi düsünürse zaten toplumun hali nice olur herkes kendi gibi bilirmis karsisindakini!

    hosgörüyle-herkonuya boyun egmeyi karistirmassak sevinirim .güler yüz tevauzu ve bir merhaba demek çok seymidir su hayatta bence degildir.
    Birileri yazilariyla tokat atmaya calissada birileri hep dayak yemeye mahkumlar hayatlarinda kendi toktalariyla!

    http://www.hikayeler.net/yazilar/101936/hosgoru/

    böyle bir makalede paylasmak isterim okumak isteyen meraklisina:)

  10. mademki hz mevlana öyle söylüyor.

    vursunlar o zaman ensenize saplagi siz hos görülü olunuz.

    ara sirada hz mevlanayada sertçe vununuz ki çünkü en çok o hos görücüdür baskasina ders çalisirken saplak vurmayi oda bir görsün ve oda yok yere gelen bir saplak tadini bir tatsin onun onur kirici olan acisini derim. selamlar r.ç.

  11. sevgili katil_maktul bende size bir yorum yapayim o vakit =)))

    çok farkli bir yasam felsefeniz var

    yazilariniz çok naif, anlami çok derin, keskin sularda yüzdürüyor adeta oksuyor ruhunuzu, buram buram tasavvuf kokuyor.. bir çok insana tasavvuf u sevdirebilir bir yapi var yazilarinizda. takibe deger buluyorum haddim olmayarak…

    amaaaaaaaaaaa

    yorumlardaki siz çok baska, bambaska bir suret… iyi yada kötü degil bunu söylemek benim haddim degil, bu edepsizlik olur. o yönüyle bakmiyorum ama ilginç bir hayat felsefeniz var. sizi gündelik yasamda kekeme olup, sarki söylerken dilinin lezzetine doyulmayan insanlara benzettiyorum…
    ..

    bir çemberiniz var anladigim kadariyla, içteki baska dista ki farkli.. yasanmisliklarin yan tesiri olabilir bu.. bence o naif olan çemberin içine sakladiginiz sizi sunun bize, çemberinizin alanini genisletin, keskin kurallarinizi törpüleyin…

    bu arada degerli gördügünüzün kaleminde var olmak çok lezzetlidir buna süphem yok… elif safak yazisi için ne mutlu size….

    SEVGIYLE KALIN….

  12. Yazilarim ruhumun efendileri olup yorumlarim ise bedenimin kölesi oldugunu düsünüyorum!
    yorumlarim gayet acik ve net insanlarin bir ideolojileri var oluyor benim yazilarima yorum yaparken:)
    süslü sanatlar tarzim degildir sahsim hep realistir! yazidaki sözlerde bana aittir kisilere verilen cevaplarda sahsima aittir.kendine münhasir bir kisilik oldugum dogrudur!
    amaaaa… insanlari kirmak yermek degil amac!:)
    birileri fikirlerini savunurken birilerinin fikirlerine saygi göstermeyi unutuyorlar ise o fikirleri edep miharbiyla dövmek fazrdir efendim:)bak buda süslü bir sanat ama bana ait degl 🙂
    söyleki dünyanin bir çok üniversitesinde psikoloji bölümlerinden tutunda bir çok fakültede mevlaninin mesnevileri egitim olarak okutulmaktayken bizim ülkemize münhasir bir kisinin ve dünyanin giptayla baktigi hayat yolunda hareket eden kisinin insanlik örnegi sergileyip bize sundugu örnekten birileri cikip suursuzca hadi bi tokatta bize vursunlar öpelim yeri nasil olsa alisigiz öptürsünler yeri gibi kendilerine münhasir :)yorumlar yapiyorlarsa adama sorarlar ya ayyassin yada bilgisiz!birileri bilginin sarabindan askin sarabindan içmekten yana olmayip hayatin bos yanlarini kadehlere doldurup zehir diye demlenmis durmus gördügüm kadariyla! budami agir oldu bence hayir!!

  13. Yazilarim ruhumun efendileri olup yorumlarim ise bedenimin kölesi oldugunu düsünüyorum!
    yorumlarim gayet acik ve net insanlarin bir ideolojileri var oluyor benim yazilarima yorum yaparken:)

    süslü sanatlar tarzim degildir sahsim hep realistir! yazidaki sözlerde bana aittir kisilere verilen cevaplarda sahsima aittir.kendine münhasir bir kisilik oldugum dogrudur!
    amaaaa… insanlari kirmak yermek degil amac!:)

    birileri fikirlerini savunurken birilerinin fikirlerine saygi göstermeyi unutuyorlar ise o fikirleri edep miharbiyla dövmek fazrdir efendim:)bak buda süslü bir sanat ama bana ait degl 🙂

    söyleki :

    Dünyanin bir çok üniversitesinde psikoloji bölümlerinden tutunda bir çok fakültede mevlaninin mesnevileri egitim olarak okutulmaktayken bizim ülkemize münhasir bir kisinin ve dünyanin giptayla baktigi hayat yolunda hareket eden kisinin insanlik örnegi sergileyip bize sundugu örnekten birileri cikip suursuzca hadi bi tokatta bize vursunlar öpelim yeri nasil olsa alisigiz öptürsünler yeri gibi kendilerine münhasir :)yorumlar yapiyorlarsa adama sorarlar ya ayyassin yada bilgisiz!birileri bilginin sarabindan askin sarabindan içmekten yana olmayip hayatin bos yanlarini kadehlere doldurup zehir diye demlenmis durmus gördügüm kadariyla! budami agir oldu bence hayir!!

  14. Yazilarim ruhumun efendileri olup yorumlarim ise bedenimin kölesi oldugunu düsünüyorum!
    yorumlarim gayet acik ve net insanlarin bir ideolojileri var oluyor benim yazilarima yorum yaparken:)

    süslü sanatlar tarzim degildir sahsim hep realistir! yazidaki sözlerde bana aittir kisilere verilen cevaplarda sahsima aittir.kendine münhasir bir kisilik oldugum dogrudur!
    amaaaa… insanlari kirmak yermek degil amac!:)

    birileri fikirlerini savunurken birilerinin fikirlerine saygi göstermeyi unutuyorlar ise o fikirleri edep miharbiyla dövmek farzdir efendim:)bak buda süslü bir sanat ama bana ait degl 🙂

    söyleki :

    Dünyanin bir çok üniversitesinde psikoloji bölümlerinden tutunda bir çok fakültede mevlaninin mesnevileri egitim olarak okutulmaktayken bizim ülkemize münhasir bir kisinin ve dünyanin giptayla baktigi hayat yolunda hareket eden kisinin insanlik örnegi sergileyip bize sundugu örnekten birileri cikip suursuzca hadi bi tokatta bize vursunlar öpelim yeri nasil olsa alisigiz öptürsünler yeri gibi kendilerine münhasir :)yorumlar yapiyorlarsa adama sorarlar ya ayyassin yada bilgisiz!birileri bilginin sarabindan askin sarabindan içmekten yana olmayip hayatin bos yanlarini kadehlere doldurup zehir diye demlenmis durmus gördügüm kadariyla! budami agir oldu bence hayir!!

  15. Yazilarim ruhumun efendileri olup yorumlarim ise bedenimin kölesi oldugunu düsünüyorum!
    yorumlarim gayet acik ve net insanlarin bir ideolojileri var oluyor benim yazilarima yorum yaparken:)

    süslü sanatlar tarzim degildir sahsim hep realistir! yazidaki sözlerde bana aittir kisilere verilen cevaplarda sahsima aittir.kendine münhasir bir kisilik oldugum dogrudur!
    amaaaa… insanlari kirmak yermek degil amac!:)

    birileri fikirlerini savunurken birilerinin fikirlerine saygi göstermeyi unutuyorlar ise o fikirleri edep miharbiyla dövmek farzdir efendim:)bak buda süslü bir sanat ama bana ait degl 🙂

    söyleki :

    Dünyanin bir çok üniversitesinde psikoloji bölümlerinden tutunda bir çok fakültede mevlaninin mesnevileri egitim olarak okutulmaktayken bizim ülkemize münhasir bir kisinin ve dünyanin giptayla baktigi hayat yolunda hareket eden kisinin insanlik örnegi sergileyip bize sundugu örnekten birileri cikip suursuzca hadi bi tokatta bize vursunlar öpelim yeri nasil olsa alisigiz öptürsünler yeri gibi kendilerine münhasir :)yorumlar yapiyorlarsa adama sorarlar ya ayyassin yada bilgisiz!birileri bilginin sarabindan askin sarabindan içmekten yana olmayip hayatin bos yanlarini kadehlere doldurup zehir diye demlenmis durmus gördügüm kadariyla! budami agir oldu bence hayir!!

    Tüm kalemsörleri seviyorumm:):)tanimasamda saglicakla kalin:)

  16. dogru olarak bilinen sudur sana yapilmasini istemedigin seyleri sende onu baskalarina yapma demistir.

    fakat birileride bu temel kanunu degistirmis sen git filancaya durup dururken ona ansizin vur eger o buna karsilik veriyorsa o hala adam olmamistir eger o sineye çekiyorsa hiç bir karsilik vermiyorsa o bizden biri olmustur yani o insanlasmistir kaidesini dünyaya getirmistir.

    yani adam olmak isteyenler ve adam olmak istemeyenler için bu tür bir usul getirilmis oldugu açiktir ve tercih bunlarin birine inanmaktadir.

    eger su dünyada bir misilleme olmasaydi iste o zaman gözsüz kalirdik misali hala var oldugu için gözlerimiz ve dislerimiz yerinde duruyor çünkü hak hukuk adalet ve onun mahkemeleri bir misillemedir ve ya kisastirlar derim daha ne diyeyim selamlar r.ç.

  17. ahh rahmi amcam sen ne yapmissin öyle, konulari nerelere getirmissin kiyamam =)))

    öncelikle sana çok büyük saygim var bunu bilmeni isterim ama bu tokat mevzusunu yanlis anlamissin sanki biraz…

    dünyevilestirmissin, burada tokati yiyip sesini çikarma hakkini yedir gibi bir sonuca baglamak çok dünyevi, . bir harp yok ortada, nef's yok.. nef'si öldürmek tasavvufun en temel kuralidir. burada verilemk istenen msj nef'si öldürmek, dünyaya hosgörüyle bakabilmek, dünyanin sevgi suyu hürmetine döndügünü, kisasa kisas düsüncesinin yüreklere kin tohumlari serptigini, insani duygulara derin yaralar açtigini anlatmak istemis bu hikaye.

    elbetteki her basina vurana ekmegini ver demiyor amcacim öyle düsünme. buradaki hikaye mistik bir dünyanin görüneni…

    son olarak en sevdigim ve her firsatta pat diye konuya dahil ettigim felsefemle bitireyim =))

    GÖZE GÖZ OLSAYDI TÜM DÜNYA KÖR OLURDU…GANDHI

    sevgiyle kalin…

  18. sayin kardesim ben sahsen öyle ruhani anlamdaki derin meseleleri hala kavrayamadim çünkü o tür yasayani ve yasanmislarinida hiç görmedigim için bu konudaki misali olan bu tokat konusuna dünya hayati gözüyle baktim çünkü hep bunu yasadim ve halada bunun içinde yasamaktayim.

    çünkü insanin gözündeki sürmeyi bile çaliyorlarsa bunun tetbirinide gene kuranda verilen maide 45.ayetinde geçen kisas hakki verilmistir bütün insanlara çünkü bunun disina çikanlara bu dünyada yasama hakki verilmiyor ki onun için daima dik ve sert olmak zorundayiz bunu böyle yapmayanlarin vay haline oluyor bu dünyada demek istedim.

    mesela hazreti muhammet dahi yeri gelmis o dahi silahlanip kendi kimligini ve insanca yasama haklarini öyle ortaya koymus bizde onun sistemini takip ediyoruz.

    mesela gandinin dünya görüsü onun kendinedir ve hindistanin halini oda düzeltememistir ve bu dünyanin bu gidiste düzelecegide pek yoktur benim sahsi görüsüm ve kavrayisim da sudur hiç kimse kendi hakina ve iki eliyle kazandigina hiç razi degiller daima çalip çirpmanin pesinde olundugu için göze göz dise dis savasi sürüp gidiyor bu dünyada bunu zaten hz mevlanada durduramamis çünkü ortada bir nümume bir eser dahi yokki onu taklit ve takip edelim.

    eger sesimizi yükseltmezsek varimizi yogumuzu elimizden aninda alan bir insanlik sisteminin o azgin denizinde o çetin dalgalariyla bogusup duruyoruz çünkü ben hep bunu gördüm ve bunun içinde yasadim onun için bu bahsi geçen tokat isinede bu gözle baktim eger sizleri üzmüssem özür dilerim çünkü ben bu dünyada yasiyorum öteki alemi görmedim ve bu dünyaya göre hüküm verdim bütün mesele budur selam ve saygilar ve hürmetler hepinize. basarilar dilerim rç.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here