Herkesin Kiyameti Öldügü Gün Baslar

43
95

Ölmek böyle bir seydi iste birileri gelir ölünle karsilasir, polis aranir savci gelir nasil ölüp gittigini bilmek ister. Süpheye düserse otopsi ister, ölmüssün artik hissetmezsin etrafindaki olanlari. Nasil bir tabutun içinde oldugunu nasil o arabaya bir canliyi koyduklarini sorgulamazsin… Disardan merakli gözler inanmak istemez öldügüne…

Sen o arabanin içinde edebi yolculuguna çikarken arkanda biraktigin soru isaretlerini seni taniyanlar cevaplar… “ Iyi kadindi kimseye zarari yoktu, yazik oldu kimsesi yok, nasil ölmüs doktor ne diyor? ” Sen giderken arkanda biraktigin bir sürü cevaplanacak soru birakirsin ne kadar taninmis bilinmis olsan bile soru isaretleri kalir iste… Ne kadar nalikdi her sey insan daha iyi anliyordu… Ölüm haberinin nasil hizli yayildigini simdi daha iyi anliyordu, kötü haberin nasil tez ulasildigina, gözleriyle görüyordu yasiyordu, bu ani sahitlik ediyordu… Ölmüstü ya, gerçekten bir sey hissetmiyor muydu? O tabutun içine koyuldugunun ve soguk bir mermerin üzerinde sabaha kadar beklemenin çaresizligini anlamayacak miydi? Gerçekten ölmüs müydü? ÖLDÜ… ÖLÜM… ÖLÜ… Artik yabanci bir kelime olmaktan çikmisti onun için.

Tabut cenaze arabasina konulurken bunlari düsünmüstüm. O küçücük cenaze arabasina nasil koyarlardi bir insani aklim hala almiyordu disardan ne kadar da ürkütücü kan dondurucu aci bir gerçekti… Bir gün ölürsün öldürülürsün sebep ne olursa olsun ve bir gün gelir o arabaya konulur gidersin… Ölmek buydu iste bir daha olmamakti baska agizlarda isminin tekrarlanmamasiydi elle tutulur gözle görülür seni ne biri görür nede tutabilirdi… Yoktun iste yok oluyordun ölmeden önce yasadigin her andan her yasanmisliktan silinip gidiyordun hayatina artik nokta koyuyordun bir daha devamina yazi yazilmicak bir nokta bu…

Annemin uzaktan cenaze arabasina isteksiz bakisina sahitlik ettim. Sevmezdi annem ölümleri kendi annesini gencecik kaybettigi günden beri ölümü cenaze arabalarini sevmez ve o sert kadin yufka yürekli dokunsan aglayacak biri olurdu sefkatini daha bir yürekten hissederdin. Ardi ardina sigara yakip durdu bütün gece kaybetmenin ne demek oldugunu bir kez daha yasamisti annem geçmiste bir yerlerde izi kalmis bir aciyi hatirlatmisti bu ölüm ona… Apansiz aniden hiç beklenmedik bir anda gelen bu ölüm haberi onu eski bir zamana götürdü orada takilip kaldi akli saatlerce sigarasini içine çekerken kim bilir neleri yakti içinde bilemedim sadece uzaktan sahidi oldum sessizce.

Bundan bir ay önce bir arkadasim babasini kaybetmisti ölümüne artik babasinin olmayacak olmasina alismis gibiydi. Ne zaman görsem takilirdik bir birimize ve yüzünde hep bir tebessüm olurdu kimse inanmazdi babasinin öldügüne…

“Alismak”

“Alisabilmek”

“Alismaya çalismak”

Böyle bir seydi demek ki birileri hayatiniza girer nasil sizinle birlikte oldugunuza “alisirsaniz” yaninizdan dünyadan göçüp gittigine de “alisirsiniz.” Acisi hep bir yerlerde durur atesi, zamanla söner ama hep kivilcim halinle yanar durur ve o kivilcimi yakmaya bir söz, eski bir hatira, yakinda yasanilan bir ölüm yeterdi.

Simdi dudaklarimda bir sarki “dünyada ölümden baskasi yalan” diyor sözleri… Dünya yalan ama ölüm gerçek görmezden geldigimiz gün gelir bizi de bulur dedigimiz ama içten içe biraz korktugumuz bir gerçek…

43 YORUMLAR

  1. dogmak ve ölmek hali Allahi degismez bir hukukudur ve ayetle tespitlidir her canli ölümü tadacaktir ayeti bunu ifade ediyor.

    Allah insani yarati ve sora bu insani bu dünyaya bir vesile ile gönderdi ve burada dogup burada yasayip ve gene burada ölmekteyiz.

    bu dünya hayatimiz bir kanun üzerine kuruludur, onu ögrenmek her insanin temel görevidir bunu kuran da görüyoruz. yani islam dini demek bir dünya hayatini yasama kanunudur insalar ister bunun üzerinde çalisirlar ve bunu ögrenip onun üzerinde yasarlar.eger isterlerse kendi mantiklarini kendilerine kanun ve din yapip onlari yasarlar.çünkü din esit kanun demektir bunu bilelim.

    onun için bu dünyada her sey Allahin hukukuna dayanir ki, bu kendi mantiklarimizla yaptiklarimiz, geçerlimi yoksa batilmidir,bunun özünüde gene bu kurandan anlariz. ve hesalarimizi ona göre yapmaliz derim .

    ve bizler bu kendi mantigimizi bir tarafa birakmaliz derim, çünkü bu mantigimiz yüzünden neler çektik neler daha de çekecegimiz hiç belli degildir mesala bes bin senelik insantarihimiz bes bin harple doludur.

    aynen kiyma makinesi gibi bir bahane bulup hep bir birlerimizi kiyip durmusuz iste bu ölüm hali bu makinemizin durmasi ve bu yaptiklarimizin hesabini vermek için açilan yeni bir alemin yeni bir dünyanin kapisidir, ve kiyamete kadarda bu bekleme yerinde beklemeye alinmis durumdayiz. ve burasida böyle bir alem ve böyle bir ortamdir oldugu kurandan anlasilyor ve bu sözümüz yoruma açiktir.

    ve gün gelir her insan bu dünya hayatinin hesabini bu kurana göre bu yüce divanda Allaha verir, kul haklari, hayvan haklari, Allahin ilahlik haklari, her insandan alinir ve her insan hak ettigi makamina gider. ve ölümsüz olan bu yeni bir alemde sonsuza kadar hepimiz oradayiz. çünkü bu dünyaya geldik bir kere olay budur.

    dogarken aglayip dogduk, gülenler hep divanedir, gelen bilmez giden gelmez, bu dünya bir misafir hanedir. demis bir sairimiz.

    iste her insan bu dünyada Allahin bir fisafiridir her misafirde ev sahibinin kurallarina uymak zorundadir. çünkü kendi kurallari orada geçersizdir bilmem bu durumu anlatabildimi.

    Allah sag olanlara saglikli uzun ömürler versin ölenlerimize de onun sonsuz affina siginarak hak ettiklerini versin deriz. ve baki selamlar.

  2. sevgili sessiz ölümü sanki yasayarak anlatmissin. yaziyi okurken kendimi o mezarda hisettim. ve çevremdeki insanlari gözümün önüne getirdim. annemin feryatlari, arkadaslarimin gençligine doyamadan gitti diyisi, o direk gibi sapa saglam ayakta duran babamin çaresizligi geldi gözümün önüne. kendimi öldüm sandim. aslinda ben burdayim diye haykiri vermek istedim, daha ölmedim, yasiyorum diyesim geldi. sonradan uyandim ben dha ölmedim. ölüm kelimesinin aslinda ne kadar korkutucu oldugunu animsadim. çevremdeki insanlarin, sevdigim insanlarin, ailemin degerini bir kez daha anladim. tesekkür ederim güzel yazin için. ellerine saglik..

  3. Beni özene bezene yaratan kim? Sen!

    Ne yapacagimi da yazmisin önceden.

    Demek günah isleten de sensin bana:

    Öyleyse nedir o cennet cehennem?…

    Ömer Hayyam

    Ne güzel söylemis Ömer Hayyam…

    Ölüm gerçegini hep görmezden geliriz sanki bize hiç gelip ugramicakmis gibi yasariz hayat denen bu renkli sinavi…Ama her yolculugun bir sonu var.Hayatta her seyin bir sonu var bunu bilerek yasamaliyiz…Bu dünyevi meseleleri fazla büyütmeden bir birimizi kirip inciltmen geçirelim bu emanet ömrümüzü…

    Sevgiyle kalin dostlar.Yorumlariniz için tesekkür ederim.

  4. Ama durunnnnnnbir klavye yazim sureci lutfen…Her yalnda bir gercekte ok mudur? eee vardir degil mi?…. Haydaaa! sorular zorlasiyor ….

  5. yalanin içindede gerçek var elbette . aslinda dogru ve yanlis göreceli kavramlardir.
    kime göre dogru,
    kime göre yanlis
    bu pencereden baktigimizda kisinin bize göre yalan, dedigimiz unsurun gerçekliginde yasadigini görürüz.
    yani hersey kisinin seçimi ile ilgili.

  6. yanlis anlasilmasin biz burada din dersi vermeye kalkmadik çünkü her insanin dini kendinedir bu adalet te Allahin hükmüdür. biz sadece burada bir ölüm hali konusu açilinca bu konuda bende bir seyler söylemek istedim. ve bu konuda kurandan bazi örnekler verdim ve onu paylastim mesele budur derim.

    ve gene kurandan anlasiliyor ki Allahin emri üzerinden seytan insana itaat etmeyince o zaman seytan Allaha itaat etmemis oldu ve cezalandi, bunun üzerine seytanda ömer hayyam misali beni azdiran sensin bu cennet ve cehennem niye dedi ama bu seytanin cezasini silmedi.

    mesela ömer hayyamda birilerine bir takim kötü isler yapmis olsa oda Allaha seytan gibi beni azdiran sensin derse ve bu cennet ve cehennemde neyin nesi diyorsa, mesela onun kötülük yaptigi kiside, Allahim onu cezasiz birakma diyor. çünkü bu kainatta hak vardir bunlari ögrenmeden ve bu hakka tabi olmadan insan degil hayvan kadar dahi olamayiz adalatide vardir ve hiç bir sey basi bos degildir.

    mesela bakalim birimize birileri bir kötülük yapsin o zaman bizler onlar için bos ver olur böyle seyler diyormuyuz bunu bir görelim, ama onlar hemen adalete kosarlar ve orada da cennet ve cehennem vardir bunu kimse yok edemez onun için (dogru ve yanlis göreceli kavramdir) diyerek hak ve adaleti yok sayamayiz çünkü adalet hakkin temsilcisidir ve orada hak vardir.

    hani igneyi kendine sonra çuvaldizi baskalarina batir benzetmesidir, iste hakki inkar edenler için bu cehennemde neyin nesi diyenler için Allah bu kuranda sizler

    nereye gidiyorsunuz diyor ve uyariyor.

    ama kimsenin buna pek aldiris ettigide görülmüyor, mesela buna ömer hayyam dahi aldiris etmemis oldugu açiktir çünkü oda bu cennet ve cehennem niye diyor ve onu kendine örnek yapanlar olmussa buda onlarin bilecegi bir istir.

    mademki adalet yok sayiliyor, dogru ve yanlis görecelidir. deniyorsa o halde kendi düsenler aglamaz derler artik nediyelim.

    not: (insan ölmez ölen tendir.) diyen yunus emredir. onun için biz insanlarda zaten sonsuzluk aleminden geldik ve gene oraya dönecegiz,o halde bizde ki bu ölüm korkusu niye. önemli olan bu korkumuzu yenmektir, bu dünyada dogmak güzeldir ölmek insana nedense zor gelir halbuki bu ölüm ile rabbimize dönecegiz buna inansakda inanmasakda böyle olacak diyen Allahtir. bunu kuran gösteriyor derim.

  7. Sevgili Rahmi Bey

    Kendi adima sizin yorumlarinizdan büyük bir feyiz aliyorum ve din dersi olarak algilamiyorum haktan bahseden herkesin basim gözüm üstünde yeri vardir.Ayrica kafaniza göre degilde ayeti kerimelerle cevap vermenizde çok daha güvenilir oldugundan bunun için size tesekkür ediyorum.

  8. RAHMI bey yasiniza, kendinize göre bilginize, vede sadece sizi tatmin edebilecek din bilginize saygi duyuyorum.
    sizi asla vede asla (severiz yaradilmisi yaratandan ötürü) babinda incitmek istemem.
    ama ;
    bilgiyi eksik bilginizle çarpitirsanizki bunu bir çok kez yaptiniz o zaman banada cevap hakki dogar.
    "evet yalan tipki güzellik vede çirkinlik gibi göreceli kavramdir."
    çok kisaca belirticem, bu yasamda hersey imtihanlarla ögrenilir velevki bir insan baskasinin yasadiklarindan ders alsin ve o yanlisi yapmasin. o zaman o konuda imtihan yok ama bunu ALLAHin verdigi üç degerli hazine ile yani; AKIL,MANTIK,SUUR; AKLINLA DÜSÜN ,MANTIK TERAZINE VUR, BULDUGUN DOGRU YOLDA SUUR ILE YÜRÜ. bunu basaramayanlar maalesef yasayarak ögrenme programinda imtihanlari her ögrenemediklerinde zorlasarak önlerine çikacaktir.
    yalan konusuna gelince, dünyada her çesit karakterde varlik var siz,ben,her birimiz farkli karakterlerdeyiz.
    yalan in kötülügünü ögrenememis varliklar deneyimleyerek ,yani yasayarak ögrenecekler. bu her sapkin karakter unsuru için geçerli iste o yüzden

    "yalan göreceli kavramdir" derken o henüz yalan söyleyerek kendini kurtarma çabasinda olan varlik böyle yasayamacagini imtihani ile ögrenecek vede yalan yüzünden çektigi aci ile yalan söylemekten vazgeçecek.imtihanlar bizi, bize tanitmak içindir.
    ALLAH hiç bir seyi eksik yada yanlis yaratmaz, biz insanlar dünya boyutuna sifir frekans ile dogdugumuzda geldigimiz allah boyutu bilgilerini hatirlamayiz dünyaya gelis sebebimiz (sizin diliniz ile yazayim) gerçek MÜMIN yani INSAN olabilmek içindir. (MÜMIN kelimesinin karsiligi arapçada INSAN demektir).

    üstelik ÖMER HAYYAM gibi bilgide kendini vede toplumun sinirlarini asmis bir zata sözlerini anlamayarak o anlamli sözleri ile yargilamak bilgi eksigi demektir.

    KURAN bilgisi vermenize gelince lütfen böyle bir iddiada bulunmayin yorumlarinizdaki bilgiler kulaktan dolma yillarin sizde okuyarak degil ama toplumda sohbetlerde anlatilan bilgi den öteye gitmiyor. yuvarlak kelimelerle dini bilgiisini anlattiginizi söylüyorsunuz gerçekten bunu yapmak istiyorsaniz kurandan ayet, sayfa hüccesi vede açiklamasi ile yazmalisiniz bakin sizin yazdiklarinizdan feyz aldigini söyleyen genç arkadaslarimiz var. bilirsiniz kuranda yeri önemlidir eger özellikle KURAN bilgisini eksik yada yanlis bir baskasina anlatirsaniz o yanlis bilgiden feyz alma çabasindaki tüm insanlarin günahini yüklenirsiniz. eminim bunu biliyorsunuzdur. ama bir büyük olarak bilginizi benim bildigim budur diyerek aktarabilirsiniz ama sakin kuran bilgisi diyerek yuvarlak kelimelerle bilgi verdiginiz savunmayin lütfen.
    son bir söz:
    " Degisim çaginda ögrenenler dünyayi ele geçirecekler,
    Herseyi bilenler ise artik varolmayan bir dünyaya ait bilgileri ile basbasa kalacaklar"
    sözün sahibi: N.L.P kitabi yazari: Eric Hoffer.

    daha dogrusu herseyi bildigini sananlar.

  9. Tüm dinlerin ortak amaci insanlari daha iyi bir insan yapmak oldugu halde ne yazik ki din ugruna yapilanlarin çogu dinin özüne aykiri. Dini kendine araç edenler dini öyle bir hale getirdiler ki insanlar kulaktan duyma kural ve detaylarin içinde dinin özünü kavrayamiyorlar.

  10. sözlerinin sonuna kadar haklisin çok tesekkürler muratmoon. keske tembelligimizden siyrilip yatak odalarinda basucumuzda bekletip te okumaktan acze düstügümüz kitabimizi okuma vede anlama zahmetine girebilsek.
    iste o zaman birilerinin sözü ile sürü olmaktan çikip kendi, kendimizin hem koyunu hem çobani olma hasletine kavusucaz.

  11. Sadece okumak yetmez okurken düsünmekte gerekiyor. En büyük sorunumuz da bu zaten, bizim insanimiz düsünmeyi sevmiyor, birisi onlar için düsünsün onlari idare etsin istiyorlar.

  12. nasil ki herbirimiz Allahin yaninda özel bir yere sahipsek, bizim de Allahi ve dini kavrayisimiz, ayrica dünyayi anlayisimiz tek basimiza ve bize özel olacaktir.

    ilmine isigina yakin hissettigimiz yol göstericiler de olmalidir, insan her seyi bilerek dogmaz lakin ögrenme yolu her daim açiktir.

    tek dogruyu bulmak degil bir dogruya ulasmak ise isigin ta kendisidir…

  13. evet murat sorunumuz bu dogru deliseyede katiliyorum ama cümleyi naçizane biraz tamamlayarak." INSAN dogarken eski bilgileri hücrelerinde kayitli olarak dogar " dünyada yaptigimiz ise o sahip oldugumuz bilgiyi hatirlamak için gösterdigimiz çabadir.
    MEVLANA " ey TANRIyi ARAYAN ARADIGIN SEN,sin demis.

    ALLAH hakkinda ne hatirladiginizi bilmek istiyorsaniz ZIHNINIZE bakin.
    ALLAH hakkinda ne hissettiginizi bilmek istiyorsaniz BEDENINIZE bakin
    ALLAH hakkinda ne bildiginizi bilmek istiyorsaniz RUHUNUZA bakin….

    yani muratin dedigi gibi sadece okumak yetmiyor okudugunu anlamak için düsünmekde gerek.
    ve tek dogru ALLAH in yarattigi tüm evrenlerde geçerli olan tek dogrudur. çünki bilginin geldigi yer TEK,tir.

  14. Lyram "INSAN dogarken eski bilgileri hücrelerinde kayitli olarak dogar "

    açikçasi bunu bilmiyordum. benim hücrelerimde kayitli bisi yok sanirim ama sayende bir bilgi daha kattim bünyeme :))

    amannn ben deliyim zaten dogdugum ve kendimi anlamaya basladigimdan bu yana ne ben anlasilabildim ne de ben anlayabildim insanlari:))) bosverdimmm gittim:))

  15. :=) . deliseyim canim ,çok basit bir örnek vericem daha fazlasini ögrenmek istersen kaynak bilgiyi gösteririm kalani senin bilecegin sey.
    örnek: Herhangi bir konu yani yasaminiz içerisinde ilgilenme geregi vede firsati bulamadiginiz bir konu hakkinda bir gün birileri ile konusurken fikir yürütüverdiginizi fark edersiniz bilnçsizce ,
    ve dogru fikir yürüttügünüzü o konu hakkindaki bilgi sahibi olan kisiler evet derler bu dogru kendi, kendinizle kaldiginiz zaman farkedersiniz ben bu konu hakkinda bir sey okumadim, egitim görmedim, ama bu konu hakkindaki bilgi sahibi kisilerin yaninda fikir teatisinde bulundum
    ve onlarda kabul ettidogru dediler. iste kendinize sasirdiginiz bilgi sizin önceki yasamlardan hücre kaydi yaptiginiz o bilgidir.

    hücrelerimiz bedeni ayakta tutmaya yaramanin disinda tam bir kompitur gibi görev yaparlar.

    ve bu hücre kayitlari DNA sarmalindan yönlendirilir. bu bilgi kabaca bir bilgidir dahasini merak ederseniz okumak zorundasiniz dostlar.
    bilgi ancak kendi emek ve çabanizla elde ettiginizde sizde kalir.
    emanet alinan bilgi kirintisi insana pekde fayda saglamaz. isik ve sevgiyle kalin.

  16. sayin deli divane: öteki arkadaslarin merak ettikleri cevabini sonra daha genis veririz insaAllah. önce sunu belirtelimki, feyiz almak bilgilenmektir. kisiye puta tapmak degildir. ama tapanlar varsa onu bilmem.mesela bir gazete okursak ondan bir haber ögrenirsek buda bir feyizdir. uzatmaya degmez neyse bunuda geçelim,

    siz bir yazi yazdiniz onun üstünde biraz çalisilinca bu konuda meraklilarda çalismaya basladilar çokta iyi oldu derim bir dopink oldu bir hareket olustu,

    ömer hayyam da bir insandir her kes bir insandir onun her sözünü mutlak dogurumu saniyorsunuz elbetki oda elestirilir. çünkü o bu cenneti ve cehennemi neden yaratin diyor ve allahi sorguya çekiyor. elbetki bu elestiriye açiktir.

    bizde bunu yaptik fenami oldu. demekki cennet ve cehennem gereli imis oldugu meydana çikti onun kuran dini bilgiside ortaya çikti.

    bu isler D N A ile yürümez çalismak ister eger öyle çalismadan olsaydi ezelden ebede bir dürtü ile her seyi yapardik, demekki öyle olmuyor. (d n a) nin yeri ayri ögrenimin tecrübenin yeri ayridir.

    mesela arkadas düsünce çagindan bahsediyor N.L.P. kitabini yazan eriç (hoffer) ler zaten güdüyorlar bu dünyayi, onun için bizler her seyden kisiriz sebebide odur. daha fazla ne diyeyim. haydi yapinda görelim bakalim ne yapacaksiniz,

    eger onlar isleri kapatsalar dünya aç kalir iste yapilanlar ortada bu krizler neyin nesi onlardan baskasi olanlar iki kisi bir araya gelemiyorsak açaba bu kimin eseri.

    her neyse her seyin bir bedeli vardir buda Allahin kanunudur inananlar için. çünkü düsünüp birlesmeyen ortak isler kurmayan milletlere böyle kölelikte hak olur deriz.ve böylede devam eder.

    siz ortaya ne koydunuz birde onu anlatiniz da onlardanda feyiz alalim derim istediginiz kuran ayetlerini sonra veririm siz tembel tembel oturun kendi düsenler aglamazlar buda kaderdir bunuda ögrenin derim.

    not sayin kardesim deli divane eger sen istersen sizin açtiginiz bu ölüm ve hayat konusunu biraz daha açariz biraz senlik olur derim. bir not birakirsan biraz daha yazarim eger yeterli dersen bu konu yu kapariz. ve iyi eglenceler derim.selamlar.

  17. Rahmi Bey hassas konular bunlar helede insan inciteceksek duralim derim,bakiniz çok arastiran çok okuyan kisiler nasilsa ölüm ve yasam konularinida deginirler bir gün…

  18. Ölmek marifet olsaydi kendini öldürmek günah olmazdi degil mi? Demek ki yasamamiz isteniyor. Herseyin zamani vardir, suan size yasam verilmis buna odaklanin derim ben.

  19. Ölüm marifet diye bir benzetme yok sadece bir gün ölecegimizi bilerek yasamaliyiz…

    Ölüm yokluk degildir. Daha güzel bir alemin kapisidir. Nasil ki, toprak altina giren bir çekirdek, görünüste ölüyor, çürüyor ve yok oluyor. Fakat gerçekte daha güzel bir hayata geçis yapiyor. Çekirdek hayatindan agaçlik hayatina geçiyor.

    Aynen bunun gibi, ölen bir insan da görünüste topraga giriyor, çürüyor ama geçekte berzah ve kabir aleminde daha mükemmel bir hayata kavusuyor.

    Evet bize zaman verildi ve bu zamani en iyi sekilde kullanmak gerek.Bos islerle degil…

  20. :=). SENLIK: yazik tüm bu sohbete ancak sizin gibi küflü düsünce sahipleri senlik gözü ile bakar. vecizelerden hiç bir sey anlamiyorsunuz bari MEVLANA nin yasadigi bir anekdot ile anlatayim.

    Mevlana dönemin alimleri ile sohbete oturmus derken konu mevlana,nin müzik esiligindeki ibadetine dayanmis

    ( biliyorsunuz o dönemdede bilgiye ulasamamis kendini asamamis toplum yani (güruh) mevlanayi ibadet sekli ile yargilamisti) simdi ise izlemek ve o degerli düsünürün ibadet seklinden izleyip feyz alabilmek için can atiyor ayni toplum.

    çok bildigini düsünen alimin biri israrla kuran,da böyle bir ibadet seklinin olmadigini mevlananin böyle yaparak kurana ters düstügünü iddia etmis

    mevlanada yaptiginin müzik esliginde ibadet gözü ile bakilmamasinin.

    bunun bir trans hali oldugunu TANRI ya ibadette arkasini dönmüs olmadan heryerde oldugunu ifade etmeye çalisir. ama ne anlatirsa ,anlatsin kabi küçük oldugu için anlayamayan zat en sonunda sinirlenmis.iyide mevlana bizde bir essek yükü kitap okuduk demis.
    mevlana, da iyide muhterem okumussunuzda ESSEK,çe okumussunuz demis.
    :=).

    muratmoon genç arkadas o bile ne hos üç cümle ile bilgisini ortaya koymus

    "Ölmek marifet olsaydi kendini öldürmek günah olmazdi degil mi? Demek ki yasamamiz isteniyor. Herseyin zamani vardir, suan size yasam verilmis buna odaklanin derim ben."
    tesekkürler.
    buyrun senlige :=) yazanin tabiri ile , aslinda bilgi alisverisi yapildigini düsündügüm bu platformu böyle basit (SENLIK) gibi bir kelime ile adlandirmak bana ters ama ben diyenin yalancisiyim.

  21. Fikir beyan etmekle, birbirine hakaret etmek arasindaki boyutun asilmakta oldugunu görüyorum.

    Renkli Dergi her renkten fikre açiktir ama bu yapilirken saygi sinirlarinin asilmamasi sarttir.

    Özellikle konustugumuz konu bizi iyi insan yapma konusu ise bu konuda daha bir dikkat etmemiz gereklidir.

    Lütfen karsimizdakine ve tabiki öncelikle kendimize olan saygimizi yitirmeyelim.

    Anlayisiniz için tesekkürler.

  22. sayin deli divane, mejalinizi aldim. ve sizi islama karsi çok açik oldugunuzu anladim ve ayrica beni siz daha iyi anladiniz, önemli olan dünyayi ve insani hayati paylasimdir ve bu dünya esasta öyle olumasi gereken mubarek bir yerdir.

    iste böyle yapilmadigi için insanlar bes bin senedir bir karanlik kuyuda hep birlikte debelenip duruyaruz ve insan öldürmeyi bazen bir kahramanlik sannediyoruz. onun için yüce Allah bir ayetinde ben sizi karanliktan aydinliga çikarmak istiyorum diyor ama buna insanlar kulak tikiyorlar buda onlarin bilecegi istir.

    bir baska bir ayetinde de beni dilemeyenlerin üstüne pislikler yagdiririm diyor bir ölüm kalim meselesini açtiginiz için bu konuda bir seyler söylemek istedik ama kiyamet iste o zaman koptu.

    ve her bilen kendi kendi bilgi taslarini ortaya koydu bunun adina ister senlik deyin ister sohbet diyelim ne fark eder mesela sohbette fikir beyan edilmez sadece hoca dinlenir bunu hep seyhler yapmislar.

    ama senlikte demokrasi vardir, bunda bilgiler ortaya sürülür. yani açik oturumdur. ve sura suresin 38. ayeti de bütün insanlara yüce Allah bunu önerir bizde zaten bunu yaptik ve dostane bir sekilde. bunlar birakildi mizikciliklar basladi ve elestimek yolu açildi.

    halbuki deli divane negüzel açiklamalar yapti ve bilgilerini ortaya oda koydu.

    benim kurandan anladigima göre islamda müzik çalarak ibadet olmaz eger varsa bu ançak kuranla çürütülür, bunun gerçek cevabi budur. mesela enam suresinin 70 ayetinde dinlerini oyun eglence haline getirmeyin dünya zevkine dalmayin uyarisi vardir.

    ve kitap okumak iyidir ve bu alak suresinin 1, ayetinde vardir. ve Allahin emridir

    oku! yaratan rabbinin adiyla.

    onun için onun bunun esek sözü kimseyi baglamaz, ve kem söz kem akçe daima sahibinindir bu mevlanada olsa bu böyledir.

    ve nisa suresinin 150 – 151 – ayetine göre iman ile inkar arasinda yol tutmak gerçek kafirliktir. daha fazlasini yerinden okuruz.

    iste buna göre her insan kendi kendini tanisin ve tarsinlar ve bu gerçek aynada kendilerini görsünler derim.

    biz hiç saygi sinirini asmadik bu senlik sözü daha çok bir katilma payi içindir yani soru ve cevap olabilirdi, bunu çarpitmak hiç dogru degildi ben isterdim ki daha genis açilimlar yapilsin ama ne diyelim düsünce degil baska seyler üretildi. ve kayip biz insanlarin oldu.

    bunu sayin deli divanede gördü ve aman yeter dedi, ve bizde bunu burada kesiyoruz ve gerçek ortada ben kimseyi incitmedim, sadece gördügüm hakikati söleymeye çalistim,

    eger bu konuda daha iyilerini bilenlerde bu senlige katilsalardi da onlari da dinlerdik. ve bilgi zenginleri olurduk derim. ve son sözüm sudur.

    mal oburu degil, bilgi oburu olmayi, tavsiye ederim. r.ç.

  23. rahmi amca günaydin:)

    burada söylenen bir sarkiysa ve bende bu koroya dahilsem bu sarkida benimde sesim olmali diye düsündüm:)

    "benim kurandan anladigima göre islamda müzik çalarak ibadet olmaz eger varsa bu ançak kuranla çürütülür, bunun gerçek cevabi budur. mesela enam suresinin 70 ayetinde dinlerini oyun eglence haline getirmeyin dünya zevkine dalmayin uyarisi vardir. "

    bu üstteki yazi sizin kurandan anladiginiz kadariyla ,

    müzigin bir ses oldugunu düsünerek neden ses ile ibadet olmaz? …ve sizi kuranin hemen hemen her ayetinde yazan namaza ibadete davet eden ezan da bir sestir. ve "ney" insan sesine en yakin tinidir. ve daha da önemlisi Allahi hissetmek onunla bütünlesmenin sekli mi vardir?

    Kimimiz dönerek, kimimiz dövünerek, kimimiz sessizce, kimimiz okuyarak ona yönelmiyor muyuz? sonuçta onunla bir olmak degilmidir amaç? hem o zaman ilahileri ne yapacagiz? sizde müzik var gidin surdan mi diyecegiz?

    Hz. Mevlanayi tüm dünya tanimaya ögrenmeye felsefesinin içine girmeye çabalarken "bu Mevlana da olsa böyle" cümleniz hiç sik durmadi bence sizin gibi Kuran-I Kerimi sayfa sayfa bilen birinde…

    ve kisacik bir hikaye

    Çobanin biri dagin tepesinde

    – Ey güzel rabbim seni çok seviyorum beni yanina al, ben senin ayaklarini yikarim, sana yemek yaparim ne isin olsa görürüm yeterki yanina al burada çok yalnizim diye diye namazini kiliyormus

    yakinindan geçen Musa Peygamberde çobanin bu sözlerini duyunca bree cahil böyle ibadet mi olur? hiç allahin ayaklari olurmu ki sen onu yikayasin. onun agzi var miki sen ona pilav pisiresin diye azarlamis çobani. ve eklemis o herde her seyde dir. ibadette böyle olmaz gel ben sana ögreteyim…

    çobana bir sürü dua ezberletmis ve artik namazini bu sekilde kil demis geçmis gitmis.

    çoban namaza durmus ama dualarda yalnislik yapmamak için sürekli kafasini bu ise yoruyor allahla bütünlesemiyormus.

    ayni gece Musa ya Rab görünmüs ve

    sen çok yalnis bir sey yaptin demis. ve hemen yarin git hatani düzelt. Ve benim bilgim disinda da kulum la arama girme.

    ve hatasini anlayan Musa ertesi gün çobana gidip özür dilemis ve ibadetini yalnizca yaradani içinde hissedebildigi gibi yapmasini ögütlemis…

    ben bu hikayeyi çok seviyorum paylasmak istedim:)))

    sevgi daima pusulamiz olsun…

  24. Rahmi bey dedigime geliyorsunuz yine, asil amaçtan uzaklasiyorsunuz.

    Amaç ibadet etmese ve bunda samimiyseniz kullandiginiz araçlarin önemi yoktur bence.

  25. delisey hikayeyi bende biliyordum yeri ve zamaninda üstelik siz genç arkadaslardan duymak ayri bir keyif verdi çok güzel hikaye idi tesekkürler.

  26. önce merhaba diyeyim

    bu isin içine mevlanayi karistirdiniz oda bir insanadi haç suresinin 52. ayetine göre seytan peygamberlere dahi musallat oluken biz bu hususta basit kaliriz buna her

    insan dahildir onun için birilerini degil daima bu kuran esas alinmalidir.

    ama buna hiç yanasani görmedim bunu tarih dahi yazmiyor veya ben raslamadim hep hikaye menkibe dinliyoruz bunlarlara bu önemli dünya isleri yürümez biz artik esasa bakalim yeni nesil bunun pesine düssünler derim. ve dogrulari bulalim derim.

    mesela mevlananin semasi onu bagalar yazdiklarida baglar o bana ölçü degildir baskalarinin isinede hiç karismam. çünkü devreve maide suersinin 60 ayeti giriverir onun için dikkatli olmamiz gerekiyor derim.

    bu konuda karistigim su oldu. siz onu ölçü olara ortaya koyunca onu elestiriye alirim çünkü ona bir sey sorana sen o kitaplari esekce okumussun demis,

    belki o adamin dedikleri dogruydu onu hiç söylemiyor ki, bizde onu taktir edelim eger mevlana bu isin dogususu bilseydi mademki o kuran bilginiymis onu ona kuran ile ona iyice anlatirdi ve ona böyle hakaret etmemis olurdu. ve onun ona yaptigi bu hakareti hepimize bulasti. onun için onun sözünü ona iade ettim.

    musa peygamberin hikayesine gelince eger bu hikaye kuranda varsa onu basimin üstünde tutarim bunun ayetini gösterin bana.derim. ama öyle degilse ona hiç bir deger veremem o masal bile olamaz bence. ama isteyen inanir o onun bilecegi istir

    mesela haç suresinin 18. ayetinde Allah kimi alçartirsa onu yükseltecek yoktur Allah ne isterse yapar. diyor ve bu ayet herkeze güvenilmeyecegini gözteriyor onun için kisiler hele böyle namli kisiler mutlak ayetleri yerine göre açiklamadildir. onun ne dedigini her insan anlasin ve faydalasin derim.

    islamiyet dini ne uymak çok kolaydir. ama su anda ismini hatirlayamadigim bir taninmis kisi derki, (bu islam bana çok kalin geldi) demis bu da dogrudur çünkü islam ilk isi aleyhinede olsa yalan konusmayin. kanununu insanliga yüklemis bu ayet ile tespitlidir.

    iste islamin ilk temeli buradan baslar. ve yalan ile iman bir arada yasamaz. buda galiba bir hadisi seriftir. ve zaten bunu insanin akli kabul ediyor öyle digilmi. çünkü hiç kimse aldatilmak istemez ölçü budur. iste onun için islerimiz uydur uydur söyle ve yap olursa onun sonu hep hüsran oluyor.

    iste bütün insanlik olarak önce bunu düzelmeye çalisalimderim.

    not: eger isterseniz ibadet konusunda yakin zamanda bir ön açiklama yaparim ve her kez bu konuda da biraz düsünsünde suna buna teslim olmayalim yanliz ve allaha teslim olalim onun da biz insanliktan istedigi zaten budur derim.

  27. not arkadaslar size birseyler yazdim ama bir yanlislik yatip her halde yazilarizaten çokta ustasi degilim emeklerim kayboldu çok geçte oldu sonra bir daha yazarimi insaallar epeyde ugrastiydim kismet degilmis.

  28. not: arkadaslar yazilarim kaybolmamis çok sükür kayit olmus çünkü ben bu isin öyle ustasi degilim kaybetigimi sandim ama neyseki kayda geçmis bir daha yasmaktan kurtuldum saten a nerede be nerede diye arayarak zor yaziyorum çünkü bu daktiloyu bilmem benim esas isim mekanik islerdi bizde kalktik birde buna da gisinice böyle oldu emegim ziyan olmadi ençok onu sevindim .r.ç.

  29. "mesela mevlananin semasi onu bagalar yazdiklarida baglar o bana ölçü degildir baskalarinin isinede hiç karismam. çünkü devreve maide suersinin 60 ayeti giriverir onun için dikkatli olmamiz gerekiyor derim.

    "bu konuda karistigim su oldu. siz onu ölçü olara ortaya koyunca onu elestiriye alirim çünkü ona bir sey sorana sen o kitaplari esekce okumussun demis,

    belki o adamin dedikleri dogruydu onu hiç söylemiyor ki, bizde onu taktir edelim eger mevlana bu isin dogususu bilseydi mademki o kuran bilginiymis onu ona kuran ile ona iyice anlatirdi ve ona böyle hakaret etmemis olurdu. ve onun ona yaptigi bu hakareti hepimize bulasti. onun için onun sözünü ona iade ettim.

    musa peygamberin hikayesine gelince eger bu hikaye kuranda varsa onu basimin üstünde tutarim bunun ayetini gösterin bana.derim. ama öyle degilse ona hiç bir deger veremem o masal bile olamaz bence. ama isteyen inanir o onun bilecegi istir "
    (hakaret degildi eger hakaret etmek istersem kesinlikle dogru kelimelerle yaparim.) amacim (arif olan anlar) idi. kisi karsisindakini kendi gibi bilirmis…

    Hz. Muhammed, “Bir cennet agacina rastladiniz mi gölgesinde oturun, meyvesinden yeyin”, der.

    Sorarlar ona,“ Ya Muhammed, bu dünyada cennet agacini nasil bulacagiz?” “Bir alime rast gelince, bir cennet agacina rast gelmis olursunuz. Onunla sohbet edin ve ögütlerini dinleyin”. Mevlana da böyle bir alimdir iste.

    Ölüm döseginde kendini ziyarete gelen Seyh Sadreddin ona sifalar dileyince, Mevlana ona” Sifa sizin olsun, sevenle sevgili arasinda zardan bir gömlek kaldi. Nurun nura kavusmasini istemez misiniz”, diye karsilik verdi ve kisa süre sonrada ölüme, sevgiliye kavustu

    (2). “Ben Kuranin bendesiyim” diyecek kadar Kuran’a ve Islam’in Peygamberine hayran ve asik derecesinde bagli idi.

    “Ben Muhammedi- Muhtar’in yolunun topragiyim, benim bundan baska bir sözümü naklederlerse ben o kimseden de, o sözden de bizarim(rahatsizim)” demis.

    “Hak yolunun yolcusu küfürden de, dinden de beridir. Gönlüme baktim: Allah’i orada buldum. Yoksa baska yerde degil. Ben ne Hiristiyan’im, ne Musevi, ne de Zerdüst, ne de Müslüman. Ne Sarktanim, ne Garptanim, ne topraktan, ne de denizden. Ikiligi bir yana attim. Ikinin bir ettigini gördüm. Bir’i arar, Bir’i yasar, Bir’i çagiririm ben. Maksadimda birle bir olmaktir” diyor Mevlana (4). Simdi sizlere soruyorum: aradan geçen 800 sene sonra “benim dinim yok” diyene nasil bakarsiniz?. O günün kosullari ile özgür düsüncenin en güzel örnegi degil mi?.

    ” Sen alemde benim ünümü duymadin mi?
    Ben hiç kimse degilim. Ben hiçim, hiç, diye ekliyor….

    Prof. Dr. U. Erdem Isikan

    Kaynakca:
    1-Mevlevi………….. Mevlana
    2-Mevlana’dan………. Ahmet Çaglayan
    3-Bilinmeyen Mevlana…. Burhan Yilmaz
    4-Mustafa Balikçioglu’nun konferanslari

    NOT: eger bu prof.da kimmis yada bu isimler kimki diye kafaniz karisirsa sorun lütfen tüm bu insanlarin ilim geçmisini sizlere bildireyim. ama lürfen sunu yapmayin okudugunuzu anlamadan içinden cimbizla bir kelime bir cümle seçipte bak bu yanlis demeden önce iyi düsünün. gerçegi hazmedemeyince hakaret olarak algilaniyo.

    "bu ayet herkeze güvenilmeyecegini gösteriyor onun için kisiler hele böyle namli kisiler mutlak ayetleri yerine göre açiklamadildir."

    açiklamis hemde herseyi açiklamis ama erkisi okumayinca, açiklayan ne yapsin . :=)

  30. Hz. Muhammed, “Bir cennet agacina rastladiniz mi gölgesinde oturun, meyvesinden yeyin”, der.

    Sorarlar ona,“ Ya Muhammed, bu dünyada cennet agacini nasil bulacagiz?” “Bir alime rast gelince, bir cennet agacina rast gelmis olursunuz. Onunla sohbet edin ve ögütlerini dinleyin”. Mevlana da böyle bir alimdir iste.

    sonuna kadar katiliyorum alim zatlarin tuttugu isikta yol almak gerekir.

    Not:Kurani kerim bir sözlük degildir hersey orda yaziyor mu diye nitelendirmeyelim elbetteki kurana dayali davranilmalidir,hadisler ve alimlerin dediklerinede ehemmiyet verilmelidir ve unutmayinki bir Allah dostuna laf eden Rabbime etmis kadar günaha girer.

  31. Mevlana…

    Gel ne olursan ol yine gel diyerek hosgörü kapisini sonuna dek açan,

    Mevlana…

    Ya oldugun gibi görün ya da göründügün gibi ol diyerek kisinin dünya ile barismasinin, kendi aleminde huzuru yakalamasinin yolunu gösteren, barisin ve iyi niyetin vücuda gelmis hali…

    Mevlana…

    Bizler uzaklarda ararken mutlulugu huzuru, kimi zaman maddede, pulda; kimi zaman günübirlik sevdada, raksta, dönüp de tam içimize bakmamizi bize hatirlatan…

    Gerçek aski arayan, bulmaya çalisan, kavusan, kaybeden, isyan etmeyen…

    "Kim kötü bir gelenek koyarsa, ondan sonra halk cahilliginden bu gelenege uysa,
    bütün bu adeti isleyenlerin günahi, o adeti ilk koyana da yazilir. Çünkü o bastir, digerleri kuyruk"

    (mesnevi)

  32. cumhuriyet bayrami hakinda fikrimi sormussunuz onu kisaca açiklayayim.

    islamda devletin tameli cumhuriyetir onun yönetim seklide demokrasidir islam dini insani iki açidan ele alir bunun biri kisileri kendi dualaridir ki ona kimse karismaz

    bunun ikinci hali ekonomidir duada her insan serbestir ve laiktir ama ticaret hayatinda.uyum ister mülkiyet sahibi olmakta esitlik haklarinin fert basi alinmasini ister iste bu bütün insanligi baglar iste bu islamin savasi bu esitligi kurmak içindir iste bunu basaralim savaslari tümü biter .ve yurta sulhu, cihanda sulhu o zaman yasariz.

    Atatürkte bunun savasini verdi ben onun izindeyim. ve ben iki insana haranim.

    bunun birisi hazreti muhammetir, digeride Atatürktür, muhammet alehisselam ümmetinin haklarini zulümcülerin ellerinden almak için savasmistir.

    Atatürkte milletinin insanlik haklarini aramistir yani her ikiside kendilerine inananlar ile birlesip zulümcülerle karsi ölümüne savasmistir. her ikisininde hedefi ve imani ayni oldugu onlarin eserleri ile görülür bunda yalan yoktur.

    rahmetli asik veyselin dedigi gibi bir çekirdek diktim on bostan verdi ve bunu herkez gördü diyor ben insanlarin lafina degil eserine bakarim.

    ve ben ne hazereti muhammedi ve nede Ata türkü gördüm ama eserlerini görüyorum körler görmezlerse benim suçum ne derim.

    onun için hazreti muhammede bize bu kuran mucuzesini teslim ettigi için ona mütesekkirim ve hayranim.

    Atatürkünde ilkelerine inkilaplarina hayranim çünkü onu ilkeleri ile bu kuran uyumludur aksini ispat eden çiksin meydana hesaplasalip onunla derim. hemde bu kuranla derim.

    ve ne mutlu türküm diyorum. ve milletim ve bu devletim için bu ugurda canimi hemen veririm ve her an hazir onlarin askeriyim ve burdayim.

    ve ben parali askerligide kesinlikle kabul etmiyorum çünkü can satin alinmaz o hak uguna feda edilir iste bunu önce hazreti muhammet sonrada Ata türk bunu yapmistir bende her an onlarla beraberim derim.

    not: madem ki bu konulara girdik ve öylede istiyorsunuz biraz sabir edin hem sorulariniza cevap vermeye çalisacagim hemde kurani sizlere elimden geldigi kadar tanitmaya çalisaçagim. çünkü (ne olursan ol bana gel) demek ancak Allaha mahsustur

    benimde kendime göre islerim oluyor bu arada sizede birseyler anlatirim kabul etmezseniz siz bilirsiniz çünkü dinde zorlama yoktur diyen Allahtir derim.

  33. önce merhaba arkadaslar diyelim.

    yüce Allah nereye gidiyorsunuz diye soruyor biz insanliga önce biz onu düsünelim

    ben en çok kuranin türkçe mealini okurum ve o beni akillandirir. çünkü Allah önce beni okuyunuz diyor, bende onu yapmaya çalisiyorum.

    tarih önünde bilinmektedirki 800 sene evvel dünyada bir ahilik ticaret sistemini bir türk oldugu kesin olan rahmetli ahi evren kurmustur, eger onun kurdugu bu sosyal sistem yasatilsaydi simdi dünyada insanlik alemi nahl suresinin 71. ayetinin geregince rizikta esit hale gelmis olacaklardi, ve zulüm dünyada çoktan bitmis olacakti.

    çünkü ahilik insani olan sosyal hayatin ortakça çalisma sistemiydi ve halkin ticaret birliginin temeli o zaman atilmisti fakat ne yazikki mevlana ile o vaktin hükümdari olan keykubatin isbirligi ile bu sosyal sistem ve onun kuruculari çökeltilmistir .

    simdi ise bu ahiligin ölüsünü ariyoruz ve daha çok arariz derim.eger giden gelseydi babam dünyaya tekrar gelirdi derlerya buda onun gibidir.

    tesekkür ederim sizler bana bir çok kitaplari okumami tavsiye etmissiniz ama bende size müsadenizle sunu söyleyeyim, bütün bu kitaplari yazanlar basta mevlana olarak ve alim kisileriz diyenler eger kurandaki sadece su fatiha suresinin ilmi açiklamasini yapsalardi onlar ciltler dolusu kitaplar olurdu onlari okurduk bu islami ve bu kurani onlarin diliyle ve eliyle daha iyi anlardik.

    ama onlar profösörler gibi hep bir birlerini met edip onlari aklayip biri birlerinin sirtindan hep yüklü paralar kazanmislar oldugu görülüyor. ve iste onlarin eserleride onlarmis.

    ve ahi evrenin kesin olarak bir türk oldugu. söyleniyor ama mevlananil asil kimligi pek belli degil bunda bir açiklik göremedik.

    yüce Allahin kimligi ortada onun ki en azindan ihlas suresinse açik ve net sekilde görürüz de. her nedense mevlananin gerçek kimligi gizli tutulmus.demekki zulümcülerin kimlikleri hep gizlidir her halde ki. oturup düsünelim diye bunda da bir hikmet vardir insanlik tarihi hep bunu böyle gösteriyor.

    hazreti muhammete dahi kuranda ben bile kendimden emin degilim de o insanlara dedirten yüce Allahtir. bir baskalari çikipta ben Allah dostuyum nasil diyebilirler,ve hesap ortada degilmi derim. Allah doslari ancak hesap günü belli olur o gün her insan kendi derdine düser diyen yüce Allahtir.

    ve Allahtan baskasini veliler edinmeyin diyen de gene Allahtir onun içindirki islam dini bu kuran oyun eglence yapmayin diyor çünkü bu kuran insani hayatin en temel hukukudur o oyun eglence yapilamaz .ve bu ayetle tespit edilmistir,

    (ezani muhammediye islamin istiklalini dünyaya ilan eder. ve o bir sarki olmaz)

    fakat ilahiler ancak bebekler için uyusun diye ninni olurlar, ve ona iyi gelir.

    büyüklerde onu okurlar ve dinlerlerse iyi kafa bulur motive olurlar rahatlarlar deriz.

    onun için yüce Allah simdi bizlere siz geçmisi bana birakin onlar gelip geçtiler diyor. ve simdi sizler neler yapacaksiniz onu yapin ve sizinde ona göre nutunuzu vereyin bu kuran ile diyor.

    ve bizler yeni bir tür ahilik sistemini bulup, onun kurmaya ve onun yasamaya çalisalim ki var olan bu zulmün artik beli kirilsin derim. ve yüce Alahin islam dini bakara suresinin 193. ayeti gerince dünya hakimi o olsun çünkü inananlardan bunu yüce Allah öyle istiyor derim.

    bu internet sitelerinde bir birimize memnuniyetimizi yazalim küfrümüzü kizginligimizi kendimizde saklayalim bunun temel kurali budur.

    türbecilik! mezar taslariyla ögünmeyin ayetine göre bu tutumlarimiz islama ters oldugu açiktir, ve belkide günahtir. ama birileri hep bu isleri yapiyorlar.

    simdilerde dahi sokusturulmaya çalisilan yeni dünya düzeninin temelini 1260 tarihinde yani (747 sene önce mösyü thomas cumpanella) diye bir zat etmis bize bu kazigi) simdi onun sürecini yasiyorur ve onu hazmetmeye çalisiyoruz bunuda vaktiyle bay jak bir gazetede söylemisti senelerce evvel yanI bu Zehire alismaya çalisiyoruz galiba sizler bu ise ne dersiniz bilemem derim.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here