Insan Kimdir, Nedir Ve Onlar Neyin Pesinde Kosarlar?

8
172

Bir zamanlar insanlarin arasindan çikan firavunlar sistemi o toplumu esir almis  ve onlari da kendi kurdugu kralligi adina kullanmistir. Ve ayni zamanda onlar kendilerini bir de Allah olarak ilan etmislerdir ve bu sistem babadan ogula geçerek uzun yillar devam etmistir.

Iste gerçek olan yüce Allah, bu yanlisi bu insanlara anlatmak için biz insanlarin arasindan seçtigi bazi insanlari bu insanlara bütün gerçekleri anlatsinlar ve onlara neyin nasil yapilacagini da ögretsinler diye peygamber denilen elçilerini bu habercilerini göndermis ve onlar da bu gerçekleri bu insanliga anlatmaya çalismislar.

Bu gerçek sudur: Insandan Allah olmaz ve her sey yalniz Allah’in mülküdür. “casiy 13.” Ve insanlar bu mülkü kendi aralarinda ortakça olan bir isletmeye açip bu isletmeden dogan bu ganimeti “emek esit emek” haklarini bu mallari ve paralari kendi aralarinda esit gelinceye kadar bölüsmelerini istiyor. “nahl 71” ve dilenciligi istemiyor. Kralligi, patronlugu, din adamligini ve köleligi de istemiyor Allah. Bunlar hiç bir insana yakismazlar diyor ve çünkü onlarin yaratilis sistemi bunlarin hiç birine müsait degildir diyor.

Insanlar daima ortak olmak zorundadirlar, çünkü insanlar sosyal varliktirlar diyor. Yani birimiz hepimiz için, hepimiz de birimiz için variz demektir. Ilmi ölçü ve ahlakimiz bu olacaktir ve temel ilkemiz budur. Bütün inkilâplarimiz bunun üzerinde yapilanacaktir ilkesi  Allah’in ilkesidir ve bu dogal olan bir insani haktir ve ayni zamana bir borçtur derim.

Iste bunu basarmamiz için kralin, patronun, din adaminin, kölenin, emrinde ve onun etrafinda degil ve onun agzindan çikacak sözlerinde degildir. Biz insanlar tek Allah’in tek dinini ve yalniz onun sözlerinde birlesmeliyiz ki koruyucumuz ve hukukçumuz da Allah olsun. Bu esitligi onun istedigi sekilde yapmaliyiz. Zaten o da bizlerden bunu istiyor ve bu durum da Kuran-i Kerim’de bellidir.

Bu durum,  1- Din, 2- Allah 3-Hukuk 4-Devlet, 5- Sosyal Adalet olan 4×4’lük olayi da budur bu 4×4’lük içinde “din hukuktur” “ve Allah hâkimdir,”  insanlar da bunlara uymasi gereken bir kuldur. Hukuk insanlarin arasinda esitlik ilkelerini saglar devlet bir güç olarak bir çimento misali bunlari bir hedefte toplayan bir tür yapistirici olarak bu insanlarin bulustugu kaynastigi tek noktadir ve adaleti saglayan insani güçtür ve o bir bayraktir.

Mesela onun istiklali dini açidan ezandir. O milli açidan da bir istiklal marsidir. Her istiklal marsi da milli yapiya onlarin karakterlerini ve dini inançlarini gösterir. Islam’da ki ezan o milletin hangi Allah’a taptigini ve hangi peygamberin ümmeti oldugunu açikça gösterir. Iste ilmi ölçü budur ve insanlar inandigini yasarlar. O noktada birlesirler, krala inananlar, kralin kurdugu dini. Allah’a inananlar da Allah’in verdigi Islam dininde birlesirler ve onu yasarlar derim.

Bütün peygamberlerin dini görevleri buydu ve onlar bu tasarimin planlayicilariydilar. Onun için onlar insanlara canli örnekler oldular ki onlarin hayat çizgileri bu insanliga bir örnektir. Ilmi ölçüdür çünkü onlar daima Allah’tan gelen uyarlar ve yalniz onu anlatan en güvenli insandirlar diyen de yüce Allah’tir derim.

Onlar ellerindeki kitaba Kuran-i Kerim’e uyarlardi. Bunu yazdirip onu insanlara anlatiyorlardi ve onlar akillarina ve nefislerine degil yalniz Kuran-i Kerim’e tabiydiler.

Onun için kuran bir kanundur. Ezan da onun karakterini bu insanliga anlatir.  Allah yaraticidir insanlar da yalniz ona tabidir. Baska hiç bir insana ve hiç krala tabi olamazlar eger krala tabi olurlarsa onlar kâfir sayilirlar. Eger Allah’a kurana tabi olurlarsa onlar da müminlerden olurlar ve onlar da onu yasayan insan ve toplumlar ve millet olurlar demektir.

Insanin rizki bir dilim ekmek ve bir de giydikleridir. Su çok akilliyim diyen  insanoglu olarak bunu hala çözemediler. Bu insanlar sadeligi birakip israfi medeniyet sandilar. Hep israfin pesinden kostular ve ona taptilar. Iste ben buyum dediler. Israfin pesinden kosanlar hem günahkâr hem de budaladirlar.

Not: Bizim Renkli ailenin ilgisine göre bu konuyu baska açilardan da devami olarak sonra ele alabilirim, hepinize selam ederim ve basarilar dilerim. r.ç.

8 YORUMLAR

  1. iste görüldügü gibi bu yazimiza hiç bir ses ve bir yorum gelmedi çünkü insanlar uykudadirlar ve onlar ölünce uyanirlar diyen son peygamberimiz olan hazreti muhammettir.

    iste bu uyanisinda o zaman bu insanlara hiç bir faydasi olmayacagida gayet açiktir.

    çünkü firavunda o gün musa peygamberin önünde o kizil denizde o israil ogullarinin kurtulmalari için bir mucuze olarak o gün o deniz oniki kol olarak o yarildiginda.

    firavunda ordusuya o denize oradan girince o su onlarin üstüne kapaninca o bu suda bu denizde firavun böyle bogulurken bu ölüm aninda oda uyandi da onun bu uyanisini Allah kabul etmedi ve ona simdimi dedigi, bu kuranda açikça yazilidir onu okuyanlar görürler derim. r.ç.

  2. INSANLAR YARATILISTAN GELEN BIR SOSYAL HAKLA ESITTIRLER

    su dünya hayatimiz biz insanlar için esitlik ilkesine bagli olarak Allah tarafindan kuruldugu için bu nizami alemi bozmak Allaha ihanet olur ilkesi bir ilahi kanundur onun için bütün insanlar bu kanun huzurunda esittirler bu esitlik ilkelerinin birde ahlaki vardir.

    onun içindirki insanlar suçtada basaridada bu kanun içinde esittirler ve bu esitlik üzerinden yaygilanirlar,

    bu sosyal hayat dalinda bu esitlik hakkinda bir örnek bir misal verirsek eger.

    sunu söyleyebilirim mademki hepimiz bir Allahin kuluyuz o halde bu dünyanin yüz ölçümü ve bu içinde yasadigimiz bu kainatin yüz ölçümüde biz insanlik alemi arasinda mutlak esit ölçüde bölünmesi paylasilmasi ve bulari isletmek içinde bir insanlik ortakligini da kumamiz gerekiyor.

    iste bu mülkiyetimiz insanlara arasinda böyle isletmeye açilir ve ortakca isletilir ama bu topraklar hiç bir surette insanlar arasinda bir birlerine alinip satilamazlar ve kirayada verilemezler ve harp yoluylada isgalde edilemezler ve el konulamazlar.

    bunlar biz insanlar için bir insanlik haklarimizdir ve müsterek olan bir dünya malimizdir iste bu dünyanin her nimetinden madenlerinden her seyinde insanlik esit hale gelmesini biz insanlardan yüce Allah istiyor bunuda nahl suresinin 71. ayetinde ve casiye suresinin 13. ayetinde görebiliriz.

    iste insanlar buna göre bir sosyal adalet içinde bu sosyolaji hayat sisteminin imani içinde yapilanmalidirlar çünkü üstünlük ancak Allahin hakkidir insanlar arasinda üstünlük söz konusu olamaz çünkü insanlar esit haklara sahiptirler ve buna görede yapilanmalari gerekiyor bu durum onlar için bir Allah vergisidir derim.

    iste bu önemli islerini bu insanlik alemi bir araya gelip ve bilgin insanlarda ve hukukcu olan insanlarda ve askeri ve siyasi olan insanlarda bir araya gelip bu konuyu bütün insanlik huzurunda seffaf olarak açmalidirlar bu haklarini bu sekilde paylasmalidirlar ki bu dünya insanligi artik sulh ve adalet içinde yasasinlar ve bu dostluk ilkelerinede kendileri sahip ve hakim olsunlar derim.

    ve bütün bunlar bu insanligin reyine onlarin onayina açik sekilde sunulup tek kararda buna baglanarak hep birlikte buna uyarlarsa ve zaman zaman hayatin akis satlarina göre gerekirde bu özü hiç bozmadan bunu yediden ayarlarlarsa dünya halki barisa girerve o zaman ne arap milletinin arabizim sistemi nede siyonizim sistemi bu dünyada bir daha yasayamazlar ve insanlar Allahin dini içinde bu insanlik sisteminin içinde sonsuza kadar dost olarak yasarlar derim.

    ve bu insanlik hakimizdir ve Allah vergisidir bunu yasamak meçburiyetide bu islami ve bu kurani yasamak demektir derim. r. ç.

  3. sevgili @Rahmi amca bu anlattiklariniz çok güzel ama uygulamada imkansiz. Öncelikle insaniz. Kötüyüz ve de iyiyiz…
    Velev ki bir kereligine hepimiz iyi olalim ve deidklerini uygulamaya çalisalim.

    Örnegin toprak, herkese bölelim ama nasil? Kurayla mi? Yasadigi sehre, yere göre mi? Herkes toprakla mi ugrasacak? Ege yöresindeki toprakla, dogudaki topragin verim farki ne olacak? Üretilen ürünün dünya pazarindaki degerinden dolayi olusacak gelir farki ne olacak?
    O kadar çok etken var ki saymakla bitmez. Dolayisi ile sistemini uygulamak pek mümkün olmasa gerek bana göre.

  4. önemli olan sizin olursa iyi olur demenizdir ve bunu kabullenmektir.

    bundan sonrasi saten kolaydir çünkü iyi olani tanimak ve ona inanmak insanlik için yeterlidir derim.

    mesla kuranda bir ayette yüce Allah ben sizi karanliktan aydinliga çikarmak istiyorum diyor bu demektirki biz karanlikta yasiyoruz ve aydinligi göremiyoruz o halde onu aramaliyiz ve onu bulmaliyiz haberidir bu öyle armut pis agzima düs degildir eger öyle düsünürsek aydinligi aramazsak karanliga razi isek Allah bile onlara yadim etmiyor. zaten o yapacagini yapmis bu is insanlara kalmistir.

    çünkü mücadele edene hakkini bilene onu almaya çalisanlara yardim gelir öyle yan gelip yatanlara yardim degil ancak zulüm ve fakirlikler ve perisanliklar gelir buda Allahin kanunudur ve onun yazdigi bir kaderdir derim.

    birileri haklari olmayani ne yapip edip elimizden aliyorda biz bunu dahi göremiyorsak ve bilemiyorsak bunu üzerinde hiç düsünmüyorsak gelde su hakkini al diyecek bir insan bulamassiniz bu dünyada.

    mesela filan yerde bir küp dolusu altin gömülü desem onun için onu kimseye kaptirmamak için nice planlar üretirizde böyle seye her nedense daima sayisiz mazeret üretiriz. bu anlattigim sadece toprak degil bütün ticari siyasi sanayi islere sahip olmak onlar için kafa yormayada bir davettir.

    çünkü bizi birileri bir kapiya baglamislar biz hepimiz o kapiyi bekleyip duruyoruz ve agam gelsede bir dilim ekmek atsada bir is versede çalissak diye yanip tutusuyoruz. iste bu böyle olunca hepimiz kara saplanmis bir kara trene benziyoruz vesselam derim

    bir dahaki sefere baska bir pencere açacagim. sizlerde de açiniz çünkü bu hem insanlik borcunuz hemde insanlik haklarinizdir onu aramayan insanlik daima havasini alirlar ve nesiller boyuda köle kalmaya da razi olurlar demektir derim r.ç.

  5. fussilet suresinin 10. ayeti meali söyledir.

    yer yüzünde sabit daglar var etti orasini bereketlendirdi oradan dört mevsim güç kuvvet kaynaklarini isteyenler ihtiyaç sahipleri esit olarak yaralansinlar diye taktir etti.

    iste bu ayet bütün insanlara dünya nimetlerinden topraklarindan madenlerinden hayvanatindan ormanlarindan ziraatinden bunlarin her zerresinden bütün insanlar esit yararlansinlar diye Allah taktir etti ve bunlari bu insanliga taktim eti sundu buyurun dedi.

    iste simdi oturp bunun üzerinde her insan düsünsün ve hakki olan insanlik haklarini arasin deniyor bu ayette.

    mesela size babadan bir miras kaldi ve onunda mesela 12 oglu vardir iste bu miras onlarin arasinda esit gelinceye kadar taksim etmemiz gerekiyor bu bir Allahin lutfu vede bir emridir iste bu gün dünyada alti milyar insan var ve bunlarin hepside bir Allahin kullaridir iste bu dünya mülkü bu kullarin bu kardeslerin arasinda esit gelinceye kadar bölüsmeyide yüce Allah biz insanlara bir farz etmis mutlak böyle olacak demistir simdi herkez bu hakkini gördü ve bildi artik buna sahip çiksinlar çikmayanlar aptal demektir.

    iste bunu nasil bölüsürsek hem Allah hemde bu insanlar razi olurlar iste oturun bu insanlik hakkinizi almak için ilmi olan bir çarede siz düsünün derim.

    iste altin küpü budur içi altinla doludur bunu birilerinemi kaptiracaksiniz derim ve istikbaliniz buna baglidir haydi is basina derim. ve bir dahaki sefere ben fikrimi söylerim sizde bos durmayin birseyler düsünün yoksa mali götürürler agziniz açik kalir el oglu çok acimasizdir yutar her zaman bu insanligi ve her zaman yaptiklari gibi buna hepiniz razimisiniz yoksa derim r.ç.

  6. DÜNYA TOPRAKLARI VE NSANLAR VE INSANLIK HAKLARIMIZ

    dünya topraklari insanlar arasinda esittir ve onlarin müsterek ve hiseli malidir ve tapularindadir bu hakki ve tapuyu bütün insanliga Allah vermistir ve o diledigine verir ve vermistirde derim ve diledigindende alir iste hakkina sahip çikmasini bilmeyenler bu haklarini birilerine kaptirmis olsalarda bu topraklar daima insanligin esit maldir ve Allaha hesaplarini ona göre verecekleri açiktir çünkü her insana verilen nimetlerin hesabini onlara tek tek soracagim diyor yüce Allah derim ve bu ölçü degismez derim .

    onun için hiç bir insan surasi benimdir diyemezler ve hisselidirler ve bu hisselerinide hiç kimseye satamazlar satinda alamazlar ve kirayada veremezler iste bu evrensel bir dinin tek kanunu olmustur.

    iste bu topraklar ortakça isletmeye açiktir oradan çikan mahsulde ve çesitli olan madenlerde her insanin esit miktarda toprak haklari ve maden paylarida vardir ve bu paylarida daima esittir bu nizami Allah koymustur bu onun degismez bir adaletidir ve de insani bir haktir.ve bu haklarasahip çikilmasi gerekir derim.

    iste buna ilk itiraz eden bunu ilk bozan Adem peygamberin bir ogludur ve o bu yüzden öz kardesini dahi öldürdügü ve ilk cinayeti de onun isledigi görülür, digeri ise onun bu yaptigi bu büyük yanlisi bildigi için sen beni öldürsende ben sana el kaldirmayacagim ve senin gibi günahada girmek istemem diyerek ölmeye sehit olmaya razi olurda katil olmaya razi olmaz iste buda ayri bir ölçüdür.

    yani toprak için bu esit sistemi bu Allah buyrugunu yikmak için bu insani haklari bir sekliyle bozmak için ve Allahin koydugu adalet sistemini yok etmek için topraklari güç kullanarak kendi mülkiyeti haline getirmek için ve iyisine sahip çikipta kötüsünü baskalarina birakmak için onlara zulüm yapmak için harp edilmez kan dökülmez hatir gönül yikilmaz olduguda bu kuranda bu habil ve kabil olayinda görülüyor yani toprak hakki her insanin helal haklaridir.

    bunda hiç kimsenin digerinden daha fazlasina sahip olmak vede satin almak ve satmak haklarinada sahip degildirler çünkü toprak daima yeni nesillere aktarilir onu satip da onun parasi kumarda harcanmaz ve onun için satilamaz bir maldir onu kimseninde satin almayada hiçbir hakkida yoktur.satin alanlar yanilmis veya aldanmis olurlar çünkü bu hak emanettir ve bu hak aynen digerine intikal etmesi bir mecburiyetir bunu devlet gücü saglar ve geregini o yapar ama bu toprak hiç kimseye satilmaz.çünkü bu ölçü sabittir.yani kitabina uydurulamaz olan ve muhkem olan bir ayettir.

    birileri kendilerine göre bir takim kanunlar yaparak ve güçlerini kullanarak bu hileler ile Allahin yüce Adaletini yikarlar hayri serre degisirler ve toprak agalari olurlar ve onuda miras diye kendi nesillerne birakirlar ve bazilarida imparator olurlar ve onlarda Allah katinda bir sirk suçu islediklerini bu kuran tarihi haber veriyor derim. r.ç. not: bunun devami sonraki sayfadadir.

  7. not: yukaridaki yazimizin devamidir.

    mesela birileri güç kullanarak zamanimizdakine benzer sekilde kendilerine iyi verimli ve sulak ve düzlük topraklari seçmisler etrafinida muhkece çillerle çevirmisler kötü ve ziraata elverisli olmayan topraklarida güçsüzlere birakmislar ve kendi iyi ve sulak olan topraklarini ekip yesertmisler ve olgunlastirmislar sonrada o fakir biraktiklari halkin bazilari gelir malimizi çalarlar veya sadaka yardimi istemesinler diye bu tarlalarina böyle sinirlar çitler yapmislar.

    ve diger insanlara bu sekilde zulüm etmis olduklari için yüce Allah bu bol mahsüllü tarlayi bir gecede ibreti alem için ve biz muhammet ümmetine bir ders vermek için ve örnek göstermek için o tarlayi bir gecede kurutmus ve onu taninmaz bir hale getirmiste o tarla sahipleri biz yanlis yere geldik galiba diyerek hayretlerini dile getirmislerdir iste bu ibretlik olan ve kuranin verdigi bir tarihi olay ve insanlik için bir ibret numunesi olan bu olaylardan biz insanlar bir ders almalidirlar ki geçmisin yanlisina hala devam etmesinler ve ayni günahlari islemesinler içindir derim.

    onun için dünya topraklari bütün insanligin ortak ve kati surette satilmaz bir malidir yani ben ortagima kizdim hissemi satiyorum diyemeyiz ve birilerine de bagislayamayiz devredemeyiz çünkü onlarda gelecek kusaklarin haklari vardir ve onlar kuranin tabiriyle yetim haklaridir ve emanettir ve dokunulmazligi vardir derim.

    onun için dünya topraklari insanlik malidir onlarda çifçi ekipler yetistirip onlarla kurulacak büyük tarlalar büyük çiflikler yaparak bu ekipler bu tarlalari ilmine uygun sekilde ve isçi sifatinda bu insanligin tarlalarinda onlarin adina çalisirlar ekerler biçeler ama bu tarla ve mahsul onlari özel mallari degildir o bütün insanligindir iste bu toplum onlarin emek haklarini ve ortaklik haklarini verir onlarin yetistirdigi bu mahsulünü bir emek hakki sekli içinde belli üçretle herkes satin alinir ve bu sekilde alis veris helal riba haram kabulü içinde bu alis veris sistemi kurulur ki iste o zaman bu çitler yikilir sinirlar açilir dünya insanligi Allaha döner ve bütün putlarini yikarlar mal kralligida dünyadan kalkar saltanat zulüm biter dost olunur derim onun için Atatürk yurta sulh cihanda sulh diyor ve bu gerçeklesir derim. çünkü bu dünya sorunu bir sekliyle çözülmüstür gelecegin temelide bu sekilde atilmis olur.

    hem toprak hem devlet hem para ve sosyal adalet anlayisi bu kurana uyumlu sekilde ve aklimizida isleterek gözümüzü açarak düzenlenince bu bilgiler içinde toplu yasamada yenilikler getirilir ekonomi tamamen her dalda ortaklikla düzenlenirse her sey yüce Allahin insanliktan istedigi gibi olur ve bu sekilde fussulet suresinin 10. ayeti ve casiye suresinin 13. ayeti ve bakara suresinin 275. ve 286. ve sura suresinin 36. ve 38. ayetleri geregi gibi isletilmis olur ve sevabada girilmis olur ve zariyat suresinin 56. aytine uyumlu Allaha kulluk ve ibadet te edilmis olunur derim.

    not: insan oglu akillidir ve en zor islerin mühendisleridirler bunuda birgün basarirlar ve dünyadaki zülmü yikarlar "insani olan hak ve adaleti ve esitligi dünya hakimi" yaparlar insaAllah derim. ve bu insanligi ve dünya yönetimini gizli mafya örgütü ve onun sistemi yönetiyor ve bundan da ebediyen kurtulurlar bir gün derim. çünkü insanlar insanca yasamaya susamislardir ve kana kana içerler bunuda bir gün insaAllah derim. selamlar r.ç.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here