Kadin Çok Sey Ister 3

0
14
Ilk çift kavrami yada paylasilan iktidarlar kimi yerde 1000-2000 yil sonunda, besinci bin yilda Tuna kiyilarinda, kimi de Yunan demokrasisinin dogusuna denk düser.Kadina saygi, kadin ürettikçe artmistir fakat çok yorulur kadin, erkek yardimi birbirlerini yakinlastirdikça, kadinlarin kendilerine özgü haklari azalmaya baslar.
Toprak agir (madeni) sabanla erkegin olur. Kadina da eski bahçesi kalir. Evcillestirilen hayvanlar gözlenirken, kadinin erkek tohumuyla gebe kaldigi kesfedilir. Hukuk ve din altüst olur. Çocuk yalniz anaya bagliyken, erkegin olur, ataya kalir, atalarin soyunu sürdürür. Islam dini tanriça heykellerini yikmaya baslar, anneden çocuklara geçen isimler, derhal degistirilir.
Tarim egemenlestikçe, savas belirtileri de baslar. Küplerle stoklar baslar. Oklarla delinmis iskeletler, erkek iskeletleridir, kadinin ki yoktur. Böylece erkek avciliktan sonraki yikilan sayginligini , sitelerde sinif sayginligi olarak alir.


4000-2000 çok kocaliliktan tekeslilige geçis dönemidir.

Ilk kutsal çift Misir’da Tanri Osiris (Tohum ve suyun ruhu) Isis (Toprak) Isparta’da cinsler birbirlerinin islerini yaparken esdegerlidirler. Gevsek bir hiyerarsi vardir. Kadin erkegini kendi seçer. Ataerkillik baslamasina ragmen bir cins öteki tarafindan ezilmez. Kizlarin dogumu sevinç kaynagi olur. Analar hala böyle mi, benim annem mesela öyle, ben dogunca göklere uçmus, hala öyle bana asiktir. Bende ona. Annesinin gözdesi olanlar genellikle özgüvenleri çok yüksek olurmus, ben de öyleyimdir.
(I.Ö.2000-400) tarihler arasi askeri bilimler ögretilir. Atina demokrasisine kadar evlilik degis tokuslari çok serbesttir.
Isa’dan Sonra 1. yy.da demir çaginda Kelt kadinlari yine aynidir.
Bireysel Tiranliklar disinda, ideolojik sistem olarak bir cins öteki tarafindan ezime ugramamistir.
Tarihe adim atildikça, kadin siteden dislanir. Birinin ötekini ortadan kaldirma tarihi baslar. Biri ötekinden yoksun kalmaya baslar.
Cebelitarik’tan Japonya’ya kadar ‘’ataerkil’’ despotluktan söz edilir.
Kadinin çok eslilikten tek ese, siteye, aileye gelisi, avluya çikisi, onun zina yapmasi , ensest iliskilere girmesi avlu-yasalarini baslatir. Kadin zinasi, erkeklerin korkulu rüyasidir. Ad ve malin baskasinin çocuguna miras kalmasi gerçegi erkegin dehsetini artirir.
Kadin, agoraya çikmasiyla yargilanmaya baslar. O günden bu yana, çogu kadin da agorafobi devam etmektedir.
Kapali yerde sürekli kalan kadin, zamanla tahakküm altinda olmaktan, kisiligini, kendine özgüvenini yitirerek, sokaga çikmaya korkar, agorafobi-sokaga çikma-korkusudur. Sosyallesme korkusu. Ilkel kalma yanliligi. Çiktiginda yargilanma baslayacaktir, zaten.
Kadin, erkegin psikolojik dünyasinda seytanlasmaya baslamistir.
Kadinin dislanmasi mantigi, onun üreticiliginin azalmasiyla baslar.

Ataerkillik, kadina baski uyguladikça, ondan korktugunu gösterir. Halbuki , korkmasina ne gerek var; tarihte kadin cinsinin bir toplu ayaklanma girisimi yoktur.
Ataerkil mantik, Atina demokrasisiyle islerlik kazanirken, bu mantigin sonunu haber veren gelisme, Fransiz kentlisinin devrimiyle baslar.
Ilyada – Yari – ataerkilligin baslangicidir. Tanriça Isis, Osiris kimlginde Misir’da erir.
Domuz tanriça(Pis) (Disi), domuza kan ve pislikle dönüsür.
Sofokles’te erkek mucizedir.
Yahudilerde de kadin gözden düser. Adem’e boyun egmeyen Lilith- anaerkil kadin tanriça- cehenneme gönderilir. Havva Adem’in güdük kopyasidir. Kadin kötülük ve ugursuzlukla es anlamli olur. Israil dini Ibrahim’le Tanri katina, Islam’da da Al Lat, Al Uzza, Al Manat tanriçalari yikilarak Ali ile Allah iktidarina varilir.
Annenin adi yoktur. Aile reislerinin törelerine Yahudiler de uymaya baslar. Incil ailesi, içten evlenir, baba soyludur, çok karilidir. Islam dininde de oldugu gibi.
Anneler kederden ölmeye baslar.
Musa yasasiyla, Hiristiyanlik ve Bakire Meryem Ana’yla kadina yeniden sayginlik verilmeye baslanir, cinsel namusluluk çerçevesinde. Aziz Yusuf çocuga bakar, ve onu sever durumdadir.

Meryem erkege gerek duymadan, hamile kaldigi için, ogluna köle olmus acili anadir, bu anlamda, özgür bir kadindir. Cinselligin tamamen yasaklandigi bir özgürlük.

Önceki bölümler:

Aliye Özlü

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here