Küfür…

38
62

Simdi bir yanki var kulaklarimda…
Niye önemsiyorsun? diyor.
Saatler geçmis yeminimden
Yok aslinda, biraz daha güzel simdi
Daha rahat daha acisiz
‘Agladin mi?’ derken ki o soru gerçek degildi,
Hatta belki derin anlamlari vardi; ‘seni güzel asagiladim mi, nasil canin çok yandi mi?’ diye
Bende saf saf evet demis bulundum….
Üstüne de adilestirdim….
Artik her gece kizginliklarim artiyor
Ama bu sakincali; ben kizinca bedenimi dislerim
Izleri kalsin diye
Asla unutmamak adina
Güzel bir otobüs manzarasi anlatir ancak sakinlesmis duygulari
Izmir’in varoslarina bakarken batanlari,
Karsiyaka’dan geçerken, isildayan evleri görürken, ‘çikis’lari anlarsin
Ya da anladigini sanirsin kapidan içeri girerken
Sonra garip bir sessizlikle
Düsünürsün o hep bir bardak çay ve sigarayla bütünlesen sahil yolunun
Ne kadar gerçek oldugunu ‘Sevgilin’ kadar…
Bir sigara yaksan bir çay içsen gerçekten tadini hissedebilir misin ki?
Bu kadar yalana,
Aldatmacaya saplanmis insanlar arasinda…
Hiçbir yudumda o sorudan kurtulamasin!
Niye önemsiyorsun?
Sonra bir Izmir sarkisi düser aklina
O gece barlarda haykirdigin anlar
Küfredersin dolu dolu her an her dakika tuhaf ama anlarsin karsi cinsini
Ve küfretmenin yerini
Sen sustukça yutkundukça demen gerekenlerin dile gelemeyisidir sadece bir küfür
Küfrettikçe aslinda yutkunamadiklarini yutarsin ve kizginligin disa çikar
Anlarsin iste O anda erkekleri
Ve dersin ki dolu dolu taa ainiza kyayim
Nasil bir can yanmasidir anlarsin
Cayir cayir yüregin yanarken
O yanani da sahilde birakip gitmek isterken
Analarsin ki samimiyet
Arkadaslara bile verilmemesi gereken bir can kirigi
Ve anlarsin canin acidikça
Aslinda sadece sinirlerin yükselir lodosla beraber o yüzden
Izmir’in yagmuru serttir
Her seyi yalanken ,insanina hatirlatir bir lodos esintisi
Bir anda her seyi yok edebilirim diye…

38 YORUMLAR

  1. pek içten, pek samimi olmus yüregine saglik.

    Not= küfür, yerinde ve zamaninda edildiginde tadindan yenmez. Küfre karsi gibi duran içinden sayan söven kibarlik bulalaciklarini siddetle kiniyorum ve bir sn.lik saygi durusuna davet ediyorum. ve evet hak edeni assaliyacaksin kardesim, insani çileden çikartabilecek kadar gözünü döndüren densize "seni yarebbime havale ediyorum" gibi bir iltifat edersen döner yine bir yerini isirir bi ruh hastalari o sebepten… neyse agzimi bozmayayim sabah sabah =)

  2. kuranda okumustum bir zaman o ayetin numarasini hatirlamiyorum ama bunu hatirliyorum.

    yüce Allah bile sövün onlara diyor. emir büyük yerden olunca bizde ona dua edecek degiliz ya al seninde hakkin bu deriz hemde kursun gibi deler geçeriz..r.ç.

  3. kesinlikle katilmiyorum, küfür etmek için kendinize bahane aramayin. yok yerinde kullanilirsa güzelmis, öyle bir sey yok. küfürün yeri yok çünkü.

  4. görecelidir. sadece agizdan çikmaz davranis sekliyle de küfür edilebilir. sonuç itibariyle küfür = insani kirmak incitmek ise? katilmiyorum demek komiktir.

    küfürün yeri dünyada vardir ama uzaya ulasmis midir bu konu da bilgi sahibi degilim=)

  5. arkadaslar kendi fikrim disinda söylede bir yazi buldum paylasayim istedim

    1)Küfür etmek acizliktirtendir…Kelimelerle ofkesini dile getiremiyen insanlarin basvurduklari bir yoldur..

    2)Insanlarin seviyesini belirginlestiren unsurlardan biri.
    Düzgün nitelikli kisilerin aktivitesi degil

    3)bir milletin edebiyati, yasayis tarzi, gelenekleri ve önem sirasina göre dikkate aldiklarini ayna misali gösteren kültür ögesi. ne kadar tasvip etmesek de, arastirmalar için hayli önem arz ediyor.
    bilim tarihi hocamiz söyle derdi: "bir milleti incelemek istiyorsaniz, ise küfürlerle baslamalisiniz."

    simdi yeniden düsündüm, küfürü elbette tasvip etmemeliyiz lakin fikrim pek degismedi açikçasi, aciz olabilirm, seviyesiz de, düzgün niteliklere sahip olmayabilirim de, ama dedigim gibi beni o derece küfre itekleyen bir durum söz konusu olur sa da söverim. bundan hayiflanmam. çünkü bazi insanlarin anlayis sekli bu…

  6. öyleyse sizin ananizi babanizi çoluk çocugunuzu kesenlere irza namusa leke sürenler ekmeginizi elimizden alanlara ve hayati size zindan edenlere siz onlara bol bol dua ediniz ve onlara basarilar dileyiniz.öyleyse demek gerekiyor.

    yerine göre küfürde bir tür silahtir o açizlik degildir ve o hafif bir silahtir derim.

    yeri geldiginde kullanmak gerekirse ben kullanirim derim. ve ben kullaniyorum yeri geldignde.daha agir silahlar bile kullanilir ve hedef tamamen yok edilir.

    ama siz isterseniz ona bol bol onlara dua ediz oda bol bol kötügük yapmaya devam etsin o zaman derim demekki zarar verenden onlar hoslaniyorlar.

    hani derlerya domuz dövüldügü yere gider diye giden gider onlar serbestir.

    kisasa kisas hali Allahin her insana verdigi bir helal haktir bunuda bilelim.r.ç

  7. he valla Rahmi Bey amca,

    simdi muratmona laf sokmuyorum da genelde böyle düsünen arkadaslara sorarim bende,

    kiz arkadasinla birlikteyken geldi bir densiz ana avrat geçirdi küfrü ??? ne diyeceksin?

    "hiç bir tepki vermem yoluma devam ederim, bana küfür edeni yok sayarim" diye düsünülüyorsa ,

    eee afiyet seker olsun demek düser bizede degil mi ama???

  8. Valla nereden koparsam kopayim küfürü reddediyorum ben. Karsisindakine küfür edip rahatlayan varsa ona da acirim açikcasi.

    Davranisla küfür edilmez, en azindan küfürün anlami o degil. TDK'dan kisa bir arastirma yaparak küfürün anlaminin bu oldugunu ögrenmek mümkün: "Sövme, sövmek için söylenen söz, sövgü".

    Küfürün dünyada yeri yok demedim, ama kültürlü toplumlarda yeri olmamasi gerektigini söyleyebilirim.

    Birine hakaret etmek için akliniza sadece küfür geliyorsa, o zaman da biraz ufkunuzu gelistirmenizi rica ediyorum.

  9. Kimse durduk yere gelip size küfür etmez, olmayan bir olay yaratip insanlardan cevap isteyemezsiniz.

    Size küfür ile hakaret etmeye çalisan biri ile zekice dalga geçmenin eglencesini görseniz zaten böyle soru sormazsiniz.

    Sen karsindakine küfür edersen sadece kendini sinir edersin, ama sana küfür edenle zekice dalga geçersen o zaman sadece karsindakini sinir edersin. Amaç kendimizi sinir etmek degilse sanirim benim tarzim daha dogru.

  10. senin mertebene ermek ne mümkün:P

    dalga geçmek bosa vakit kaybetmek israfa karsiyim ben küfrün yanina birde siddet ekleyip yumrugu burnunun üzerine geçirenlerdenim:D

    laf ebesi sende:PPP

  11. saka bir yana elbette, lakin olayi küfürü savunan bir taraf olmusuz gibi gösterme çabani anlayamiyorum. karsisindakine küfür edip rahatlayan kisiler de vardir. yok sayamayiz var olani.senin küfürü reddetmen küfürü ortadan kaldirmiyor.

    sadece TDK'nun küfür hk. açiklamasini baz alip sonra da "ufkunuzu genis tutun" demek de bana göre bakis açisinin yüzeyselligidir ayrica. kültürün bir parçasidir küfür evet, küfür etmeyen bir tek toplum var mi arastiralim bakalim???

    kimse kimseye durduk yere küfür etmez (pisikopat degilse) etmesin de zaten. küfür edene , küfür ederek cvp vermek ise kisinin seviyesini de düsürmez ayrica. bunu söyle de açiklayabilirim, birine yumruk atarken, bir yumruk yemeyi göze almalidir insan yoksa "soka" girer neoldu simdi diye.

    size küfür edenle" zekice dalga geçmek" küfürden daha seviyeli bir davranis midir bunu da düsünmek lazim tabi:P

    sonuç itibariyle olayi abartmanin anlamsizligini görüyor, senin ki mi daha dogru benim ki mi daha dogru olayina hiç bulasmiyorum.

    saygilarimla delisey…

  12. siz dogru ile yanlisi karistirmaya baslamissiniz. kültür dedigin dogru olacak diye bir sey yok. bizim kültürümüzü biraz arastirirsan dogrudan çok yanlislari kültürümüze katmis oldugumuzu görebilirsin. kisaca kültür olmasinin bir anlami yok.

    küfürü yok saymiyorum ben sadece yanlis bir sey oldugunu ve yerinde söylenirse çokta güzel olur lafinin sadece küfür etmek için bahane oldugunu söylüyorum.

    cani isteyen etsin tabiki herkes kendi seviyesini kendi belirler. sadece küfürü güzel bir seymis, gerçekten de söylenecek çok yakistigi yerler varmis gibi göstermeyin.

  13. küfür etmek insani psikolejik anlamda sakinlestirici bir ilaç gibi degildir ve olamazda ve durup dururken bir kisiyede zaten küfür edilmez ona kötü sözde söylenmez buna önce Allah razi degildir. eger bunlar yapilirsa oradan kul hakki dogar ve tabiiki oda unu karsiligi olan cevabini almaya hakeder demektir.

    küfür veya aci söz ve tavirlar mazlum insanlarin bir silahidir ve onun kisas haklaridir kibar biri olacagim diye birine kendimi ezdirmek kibarlik degildir eger bu bir korkaklik degilse bu bir ahmaklik olur.ve o bir iyilik severlikte degildir.

    Allah bile her insana kisas hakkinizdir diyor ve o sizin içinde hayirlidir diyorsa ondan daha iyi bu isi bileni yoktur.

    yani göze göz dise dis cana candir ve bu bir haktir ve adalettir hakkini almak insani elbetki rahatlatir hakkini alamamakta insana gurur kirici olur ve insan onuruna çok düskündür. yeri geldiginde harp bile yapiyoruzda bize kötülük yapana eyvallah sayin abicigimmi diyecegiz.

    ya o yaptigi yanlisa özür diler yada bunun karsiligini alirlar oda buna razi olur.

    eger küfür ayipsa oda ayip isler yapmasin derim ektigimizi biçmek tabii kuraldir karsimdaki tesekküre layik bir is yaparsa ona tesekkür etmeyen o insan allaha tesekkür etmemis gibi olur ve o nankörlerden olur.buda Allahin kanunudur.

    hristiyanlikta vardir sag yanagina vurana sen sol yanaginida dön derler ama bu bir güzellik degil ahmakliktir çünkü islamdaki kisas hakkimi kullanmaliyimki onu öyle dize getireyimki oda bir daha öyle densizlikler yapmasin içindir derim. ve bu haller o toplumun selameti içindir ve her insani terbiye edendir onun için sopa cennetten çikmistir derler. selamlar r.ç.

  14. Siz küfür edince kendinizi iyi hissediyorsaniz, aferin bana çok güzel bir sey yaptim tam da yeriydi kendimle gurur duyuyorum diyorsaniz buyrun tabiki.

    Size kötü davranan birine iyi davranmak ahmaklik degildir. Sadece Hristiyanlikta degil tüm peygamberler sadece iyilik ögütler. Kötülük yapan yada iyilik yapan farketmez. Kötülük yapan zaten cezasini alir sizin burada cezasini kesmenize gerek yok.

    Rahmi amca kusura bakma ama dinin özünü atlayip caninizin istedigi yerinden bir cümle alarak neredeyse dinin siddeti önerdigini öne süreceksiniz. Dine bütün bakmanizi öneririm çünkü ancak o zaman bir anlami olacaktir.

  15. islam dininde hos görününde bir siniri vardir ögretirsin onu fakat o onu genede kasten yanlis yaparsa iste hos görü o zaman ortadan kalkar eger öyle olmasaydi peygamberler savas yapmazlardi hep iyi hos sözlerle bu insanligi düzeltirlerdi ama bu insanlarin pek çogunu degil tatli dille 0nlari kiliçlar ve hadda su atom bombalari bile hala onlari düzeltememis ne zaman düzelecegide hiç belli degil.

    burada bir fikra geldi aklima üç arkadas varmis bunlarin biri çok uzaklari görürmüs biriside en uzak yelerden gelen en hassas sesleri bile duyarmis biride varmis ki oda hep söver dururmus.

    padisah bunlari namini duymus çagirmis onlari huzuruna sormus o çok uzaklari görene mesela istanbuldan bakmis etrafina padisahim su anda hind padisahinin kizi has bahçede yesil çimenler üstünde bir agacin gölgesi altinda oturmus gergef isliyor demis.

    dönmüs padisah ses duyana sen neler duyuyorsun su anda demis oda padisahim o hind padisahinin kizi gergef islerken su anda elindeki ignesini çimenlerin üstüne düsürdü bende onun sesini duydum demis. padisaha.

    padisahta dönmüs o söven kisiye sen nedersin bu islere deyince padisahim ben hep böylelerine sövüyorum iste demis.

    ve nasrettin hoca birgün kusanmis palasini onunla çarsida havali havali dolasirken onu inzibatlar alip görtürmüsler karokola sormus komser ona senki okumus yazmis bir adamsin ne bu hal bunun yasak oldugunu bilmezmisin diye çikismis bizim hocaya

    hoca efendi gayet sakin bir sesle belirtiginiz gibi biz okumus yazmis kisileriz bazen yanlis yazilar yaziyoruz o zaman ben onu bununla kaziyip siliyorum demis.

    bu sefer komser bey bu is küçük bir çakiylada olur bu ise bir vurusta yedi kellle götürür olmaz böyle sey deyince.

    hocamizda biz insanlar öyle yanlis isler yapiyoruz ki bu bile bu isi düzeltmekte çok küçük kaliyor demis.

    iste hayat böyle birsey olaya göre hüküm verilir gerisi bos mücadele ve söz oluyor bence. hele bir basina gelsinde ondan sonra konusuruz gerisini. selamlar r.ç.

  16. peygamberler kendilerine sövüldü diye savasmamislardir, mecbur kaldiklari için canlarini korumak için savasmislardir. yine yaptiginiz gibi koca tarihin içinden bir bölümü alip onu da yanlis yorumlayip fikrinizi dogru göstermeye çalisiyorsunuz. ki ayrica ben küfüre gerek yoktur dedim, kimse kendini savunmasin demedim, konuyu farkli taraflara çekiyorsunuz. küfür bir savunma yöntemi degildir.

  17. arkadaslar mi demeliyim bilmiyorum ama yeter bir anin yansimasiydi paylastigim,istedimki yazdiklarimi paylasayim….ama görüyorum ki sadece adina takili kaldi herkes ve kendi aranizda yersiz bi söylesiye girdiniz…..üzüldüm…ben burasini böyle tahmin etmemistim….tek bi sey okudum yazdigim cümlelerle ilgili o da delisey den içten olmustu….keske basliga deilde iyimi kotu mu ona mi takilsaydiniz…..sasirdim….üzüldüm….

  18. sevgili @adipik "üzüldüm" diye bitirdigin yorumuna bende çok üzüldüm. ama sunu düsününce de sevinmek gerekmiyor mu? eger sen bu yaziyi yazmasaydin, "küfür" diye bir baslikta atmasaydin biz bunca düsüncelerimizi ortaya çikartamayacak tartisamayacaktik bu konuda.

    aslinda iyi bisi yaptin üzülme o yüzden:)

  19. hani bir söz vardr laf lafi lafta tabakayi açar derlerya senin su küfür isleri bu tabakayi bir daha açtirdi bizlere sayin bu delisey.tesekkür benden sanadir.

    çünkü bana bu küfür konusunda biraz düsünmek ve arastirma kunusunu açtiniz ve bu konuda belki çok kisi bu küfür olayina aklini biraz olsun isletir de en dogrusunda birlesirlerse bizde küfrün ne demek oldugunu daha iyi anlariz derim.

    mesela mehmet akifte bir siirinde birileri için devleti mahf edenler için sana atilan tükürügüme acirim demistir. bu demekki bir tükürük atmakta çok agir bir küfür oldugu anlasiliyor bu hesaptan derim.

    not: bu konunun devamini peyder pey yapmaya çalisacagim. ve ben bu küfür sazini biraz çalayim bakalim bizleri begenenler olacakmi derim.

    maksadimiz küfür etmek yarisi degil neden küfür ediyoruz sorusunu biraz daha açmaktir.

    mesela kuran açisindan Allahi inkar edenlerde küfür ehlidir denir ve peygamberler iste bu küfürcülere karsi savas açmislar bu demektir ki Allah tanimazlikta bir küfürdür oldugu bu sekilde anlasilmis oluyor derim. r.ç.

  20. bu küfür konusu begenilmesede biraz daha devam ediyorum. çünkü serkan beyde bu konuda çok hakli derim.

    nasilki su küfür isleri iyi bir sey degilsede bizler yeri geldi diyerek küfürbazlik yapiyoruz. mesela nasilki kavga etmet insan yaralamak insan öldürmem ve harpler yapmaktaçok kütü seyler olsada biz insanlar onlarida yeri geldi diye yapiyoruz iste bütün bunlar ayri ayri ele alinmali ki küfür hali harbin en küçügüdür bu silahsizkansiz olan bir savastir.

    ama bu yerine göre kursundan ve kiliçtan daha can yakicidir ve açiticidir. mesela bana bir kaç tokat atsaydida bana o sözü söylemesiydi deriz çok zaman çünkü söz vardir is bitirir söz vardir bas götürür demisler atalarimiz onun için küfür iside ekseriyetle sözle yapilir.

    onun için küfür bazen çok can yakici oldugu için bu caydirici olan bir silahtir ayni zamanda mesela kötülüge niyetlenen kisi bundan en azindan bir küfür ve bir beddua dogacagini düsünür ve geri adim atar diyebilirim.hazreti muhammet bile bir çok kötü insana beddualar etmistir buda bir küfürdür derim.

    insanlar her nedense her gün her kese mesela su trafikte surada burada birbirlerine küfür ederlerde bunun nedenini hiç arastirmazlar biz burada kimseye küfür etmiyoruz küfrü ve onun sebebine onun kökenine inmeye çalisiyoruz.

    mesela su israil oglu biz türklerin yolladigi su insani yardim gemisine saldirmasi ve burada bir çok insanimizi öldürüp ve bazilarini yaralamasinin karsisinda bize onlara küfretmeyi dahi çok görenlere ne diyelim.

    onlar neden dünya mahkemesine hemen gitmedilerde böyle saldirdilar bunun bunu bir kisas hakki vardir her insanin. elbetki vardir derim.

    eloglu bize silah atiyor bizim onalar gikimiz bile çikmiyorsa bu çok kibarlik olmuyormu acaba derim bu küfre mana bulanlara biz birde el açip onlara duami edilim oh eline saglikmi diyelim varsa bir bilen onu söylesinde onuda dinleyelim.

    onun için yüce Allah bile sövün onlara diyorda birilerimiz buna bile mana buluyorsa bunda bir hikmet aramiyorsa bunda bir yanlis vardir iste o yanlisi bulalim ve o yanlis yapanin elini kafasini bir güzel kiralim ki buda bir caydirici darbe olsun onlara ki derim. selamlar. r.ç.

    not devamini daha sonra yapacagim. nasip olursa.

  21. burasi bizim bir serbes kürsümüz konusuruz her seyimizi barada.

    su açilan küfür konusunu bir daha ele alalim.

    insan oglu hak ettigini karsi taraftan alamayinca bunun cevabida en azindan küfür olur.eger öyle yapmazsak belki silaha sariliriz. çünkü küfür insanlarin genlerinde vardir bunu silemeyiz haksizliga ugrayanlar silaha sarilirlar onun için küfürde bir silahtir aslinda dedik ve bunu bir çok seklini açikladikki ikna olasiniz diye.

    ilim hiç bir surette yenilmez ve mad edilemez nefisten doganlar her zaman yenilir ve mad edilir çünkü ilimde küfür edilebilir nefislerimiz kisinindir ilim her insanindir ve o ortaktir biz bunu anlatmaya çalistik. sizler israrla küfür yoktur diyorsaniz bende israrla küfür vardir derim ve buna yüzlerce örnek gösteririm buda ilmin verdigini savunmaktir onun için kuranda bile sövün onlara diye bir hak taninmistir her insana

    siz dini bu ise karistirma deyince.

    bizde bu isi fikraya döktük daha ne diyelim çünkü din ilimdir ilimde sövmek varsa sövmekte bir haktir onun için "serkan bey küfrü red edemeyiz diyor" bende red edemeyiz diyorum.

    küfür etmek etmemek hali ayri bir konudur ama küfür bir tür silahtir bunu hepimiz kabul etmek zorundayiz ama isteyen kabul etmez sadece ben bu konuda fikrimi söyledim ve ilmini söyledim.

    mesela basbakan bile bir provakatöre bir gün kizinca "al ananida git lan" dedi iste buda bir küfürdür küfrü durduramayiz çünkü o ekmek gibi su gibi bir ihtiyaçtir içimizden söveriz gene söveriz buda bir küfürdür.

    yani küfür bir sekliyle nefsi müdafadir cezasi bile yoktur yerinde olursa.

    peygamberleri bilmem ama Atatürk bile kizinca birine oda sövermis tarihte buda olmustur derim.

    not:bu konuda biraz daha devam edecegim vakit buldukca.r.ç.

  22. Bence küfür etmemek, baskalarindan farkli oldugunu göstermektir, kendini küçültmemektir.Düsüncemi paylasmak istedim.(:

    Yazi güzel olmus, tebrik ederim..

  23. biz askerken bizim bir binbasimiz vardi o söyle derdi bizlere iyilikten maraz hasil olur oglum derdi.iste ben bu konuyu takip ettigim zaman hep yaptigim iyilikte hep maraz hasil oldugunuda çok gördüm.

    bir misal olarak söyleki iki kisinin birinde bir alacagi var ama bu borçlu hep madurlari oynuyor ve borcunu ödemiyor alacaklinin biri iyilik olsun diye alacagindan vaz geçiyor onu ona bagisladim diyor.

    digeride ben anlamam borcunu bir an önce ver diyor ve bu zorlamalarla alacagini aliyor fakat burada bir incelik var alacagindan vaz geçen iyilikmi yapti yoksa ona kötülükmü yapti dersek bence kötülük yapti derim çünkü onu bu sekilde dolandiriciliga alistirir ve o bu oyun tuttu der baskalarinada hep madurlari oynar onlarin sirtindan geçinmeye baslar ki bunun suç yönü çok agirdir o dolandiricilik suçu islemis olur ve ona borç verenlerde aptallardan olurlar derim. ve bak iyiliten bir maraz hasil oldu.

    siz diyorsunuz ki ben sövmem iyide bu sizin ona sövme hakkinizi ortadan kaldirmazki yani alacagin alacaktir onu ona birakmak iyilik degil aptallik olur iste onun çezasini mutlak vermemiz gerekiyor ki dolandiricilik veya birilerine haksizlik yapmayi durdursun ve bu tarihe karissin içindir.

    dikkat ediyorumda biz insanlar o kadar cahil ve bilgisiz bir varlik olmusuzki iyilik nedir kötülük nedir bunun bile ilimini ve seklini bilmiyoruz ve altatiliyoruz yani iyilik diye hep kötülük yapiyoruz birde kendimize zarar veriyoruzda bunun bile farkinda olmuyoruz.

    mesela dilenciler hep madurlari oynarlar ve Allahida vesile yaparlar ve onlar hiç çalismadan kazanirlarki onlarinda yaptigi duygu sömürüsü ile bir dolandiriciliktir ve halki sömürmektir biz bunun bile farkinda degiliz onlara iyilik yaptigimizi zannederiz ama bu isin burasi meçhuldür.

    önce onun dilenmesinin sebebini bilmemiz gerekir ve bu isten halk degil devlet sorumludur bu devletin isidir mesela devlet ona yap su isi al ayligini dese o dilenci o isi yapmaz ve kaçar çünkü dilenmek daha karlidir hep madurlari oynar ve halki dolandirir ve baskalarinin sirtindan kazanir vurguncu olurlar iste o çok basit gördügümüz ve yaptigimiz bu iyiliklerden hos görülerden hep maraz dogmustur derim

    onun için bagislamak iyi olsada o mazlumlar içindir halkini soyanlara haksizlik adenlere acinmaz çünkü o acimiyor ve merhamet etmeyene merhamet edilmez bu bir haktir bunu cezasini nasil istersen öyle verki bu caydirici olsun ve o dursun derim iste orasini siz taktir ediniz ve devlet taktir etsin.

    mehmet akifin bir siiri vardir aldirmam demem arkadas aldiririm çiynerim çiynenirim hakki tutar kaldiririm diyor iste ölçümüz bu sövmek hali rahatlak degil hakkini ve hinçini en kestirme yoldan almaktir ona yem olmamaktir.

    kem söz kem akçe sahibinindir derler iste kem is yapanin kemligini onlara bildirmek onun haddini birdirmek bir haktir. aksi halde madurlarin kurbani olusunuz ve onlar hiç acimazlar zaten onda acima duygusu olsaydi baskasina zarar verirmiydi o halde kir kafasinida nasil kirarsan kir derim ilim bilim bunu söylüyor istersen onu ver mahkemeye hepsi ayni kapiya çikar derim.

  24. Bu sizin görüsünüz.

    Küfür yerine baska cezalar da verilebilir.Bizim o kisiye … dememiz o kisiyi etkilemiyor, onu öyle yapmiyor sonuçta…

    Dilenci konusunda da o insanciklar Allahi kullanarak duygu sömürüsü yapiyorlar evet, kisiliksizler.Lakin biz onlarin duygu sömürüsüne kandigimiz için yardim yapmiyoruz.Sadaka ugruna yapiyoruz….

  25. Küfüre karsi olan birini daha görmek ne güzel, bu sitedeki herkes küfürbaz sanmaya baslayacaktim az daha.

    Yalniz dilenci konusunda katilmayacagim, dilenciye sadaka vermek onu daha fazla dilenci yapar sadece. Sadaka vermek istiyorsaniz çevrenizde yardima ihtiyaci olan bildiginiz birileri illaki vardir.

  26. Yardima ihtiyaci olan biri bulunmadigi zaman onlar bizim yardimimiza kosuyor. Bu dediklerimden dilencileri savundugumda çikarilmamali tabiki..

  27. devletin olmadigi yerde insanlar kendi davalarini kendileri hallederler mesele efeler bir eskiyadir onlar mahkemeyle hiç ugrasmazlar kendi isini kandavasi usuluyla kendileri bitirir zaten kavgada budur küfürde budur.

    eger araya devlet girerse kavga durur küfür durur sikayet devreye girer devlet bu olaya bir karar verir bu ise bu açidan bakarsan kavgada suçtur. ona yan baksan bile gene suç olur onun için bu isin sonu gelmez ya mahkemeye gidersin yada efeler gibi isini kendin yaparsin mesle budur.

    küfür suç olduguna göre onun küfre sebep oldugu o yaptigi meselede ona suçtur o zaman mahkeme ikisinide suçlar demektir herkes kendi payina düseni ötekine öder yillarca bu yollarda sürünürler ama yerinde efece bir tekme bir küfür bu isi kestirmeden bitirir ben bir çok isimi böyle halletim bir zamanlar

    önemli olan ve insanca olan yol küfre kavgaya mahkemeye sebep olacak isleri yapmamaktir.

    bunu yapan karsiligina katlanmak sorundadir ne çikarsa bahtina derim.r.ç.

  28. bu dilenci meselesini ben bir misal olarak yazdim adamin isi insan avlamak insan dolandirmak iste küfre ve kötü söze sebeptir ben bunu anlatmaya çalistim her insanin zaman içinde bir yardima muhtaçligi olabilir bunlar ayridir derim. r.ç.

  29. güzel izmir'in sahilinden sözederken, küfretmek nereden akliniza geldi hiç bilemedim. o sahilki insanlara sevmeyi , hosgörüyü ve dahi affetmeyi ögretmistir. ihanetleri, kalleslikleri ve digerlerini cezalandirmanin yolu bir çok yerde küfür olarak tercih edilebilir, ama bu tercihi izmir'de kullanirsaniz buna sadece üzülürüm.

  30. biz buradan hiç kimseye küfür etmedik küfür edinde demedik biz burada açilan bu konuya göre sadece küfür neden ve kime edilir ve küfrü olusturan sebebler nedir bu nasil olusuyor seklini ortaya koymaya çalistik ki her kes bir sey anlasin istedik mesele budur.

    fakat siz bize bu konuya açiklik getirmeye çalisanlara üstü kapali bir sekilde küfrettiniz.

    hani bülent arinç bir zamanlar birilerine küfrettigi gibi seyini sey yaptigim seyi misali küfrettiniz.

    biz daha öncede buradan kem söz kem akçe sahibinindir demistik bunlar yapilan bed dualar ve küfürler eger haksiz yere yapilrsa onlar aynen yankilanir ve sahiplerine dönerler.

    iste sizin küfrünüz izmirin disina çiksin dendi ama o küfürler gene aynen sahibine ulasti çünkü bu bir haktir buna kimse mani olamaz.r.ç.

  31. bir zamanlar 1965li yillarda amerikanin 6. filosu istanbula gelirdi iste bir gün su olayi gördüm.

    o gün taksimden giderken bir amerikan askeri bu meydanda oldukça güzel bir genç kadina tacizde bulundu ama onda bu tacize karsi hiç bir yan etki olmadi sanki o memnun bile oldu ve amerika askeri onun koluna girdi biraz birlikte yürüdüler iste o zaman ve bunu hala unutamadim ve ben buna kahroldum.

    eger kazaleyin veya yanlislikla bunu ben yapsaydim ona veya bir türk askeri yapsaydi onun yaptigini

    degil polisler oranin halki yapmadigini koymazlardi linç bile ederlerdi adami

    çünkü çok hos görülü olmusuz her nedense bundan anlasilan sudur birileri birilerine çok hos görülü oluyorlarda bazilarina her nedense hiçte hos görülü olmuyorlar demekki.

    ve bir zaman sonra o amerikali askerleri dolma bahçeden denize attiklarinida gördük iste onlar hiçte hos görülü insanlar degilmisler meger.

    kime ne diyeceksin kendi düsenler aglamazlarmis derler. r.ç.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here