Neden Allaha Inanmiyoruz? Çünkü Onu Biz Göremiyoruz Deriz

6
33
 Bizim gördüm dedigimiz o seylere söyle akil gözüyle bir bakalim ve sonra gözümüze üç milyon kere büyüten bir mercek takalim ve o maddelere bu mercek altinda büyütelim ve görecegizki biz o zaman ancak o atomlari görürüz evvelce o gördüklerimiz bu mercegin altinda yok olup gitmislerdir yani bizim gördüm dedigimiz o seylerin hepside aslinda  bir atom parçaciklarindan ibarettirler ve onlarinda hiç bir sekilleri ve renleri bile yoktur.
 
ama yüce Allah onlara bize bu gözlerle baktirinca biz onlari su olarak insan ve çesitli hayvanlar olarak ve toprak ve ates olarak görüyoruz çünkü bakara suresinin 32. ayeti geregince bir seyi bize Allah nasil gömemizi istiyorsa bizlerde onlari o zaman öyle görürüz ve bu dünyayi öyle görürüz ama biz o ahireti ve oradaki hayat seklini hiç göremiyoruz.
 
aslinda hiç bir varlik yoktur yanliz Allah vardir oda bize kendini nasil gösterirse bizlerde onu öyle görürüz yani insan gibi su gibi toprak gibi günes gibi agaçlar ve çiçekler gibi ve yildizlar gibi görebiliyoruz çünkü Allahin varligi kendi ilmiyle yarattigi  her seyin içindedir ve oda yok alemindedir bizim var dedigimiz her sey bir atom ve faton parçaciklari olunca bu atomlarida ve otom altinida biz bu gözlerimizle göremeyince bizim için her sey yok ama biz onlari  hep varmis seklinde görüyoruz bunlar belkide bir tür elektiriksel oyundurlar bir rüyadirlar onun için insanlar öldügü zaman uyanirlar demistir hazreti peygamberimiz de  derim.
 
iste Allah bu kuranda bizlere bunlarida anlatiyor ve siz Allahi hiç göremezsiniz ama Allah size sah damarinizdan daha yakindir diyor ve sizlerin Allah kalbinizide okur diyor ve her seyi ona göre görmeye ve gözlemlemeye ve anlamaya idrak etmeye hep birlikte çalisalim ki hem kendi varligimizi hemde Allahimizi bu gözlerlede  ve  akil ve idrak gözüyle ilim bilim gözüyle o zaman görebilelim   ve bu dünya hayatimizada Allahin bizden istedigi gibi sekillendirelim ve kanunlastiralim ki iste o zaman hakli ve karli bizler çikariz derim r.ç.
 

6 YORUMLAR

  1. Çok güzel bir konuyu isleyen fakat gramer ve dil safhasini ölçülü veya bilinçli sekilde degerlendiremeyen kisi iki büyük hatayi yapmistir :

    bir..konunun esas /özünü yok etmistir ,anlamsizlastirmis ,tabiri caiz ise beyni parçalamis,

    iki ..Edebiyat denen ,ruhu yeni bir sekle büründürme gücüne sahip ilahi düsturun/anlayisin henüz bilinç ve bilgisine ermemis demektir.

    Yani saçma -sapan yaziyla böylesine ciddi ve vakur yazilar kaleme alinmaz.! velev ki o konuyla alakali bilginiz olsa.!?

  2. Velev ki bu tür yazilar kaleme alinmistir, sakincasi nedir? Ne gibi bir mahsuru vardir? "Benimle alakali fikrinizi yaziya dökmeyeceksiniz!" diye bir ibaresi mi vardir yaradanin? Nerede yazar bu?

    Kaldi ki, Rahmi Bey Amca'nin ne anlatmak istedigini ben anlayabildim:)

    Bir kurumu, bir sistemi koruyacagiz diye, insan denen varliga saygisizca ve ciddiyetten uzak davranabilmek de bazilarinin parçalanmis, hiçlenmis zihninden kaynaklaniyor olabilir mi?

    Bakin ben de size saygisizca davrandim… Iyi mi?

    Ayrica, "Edebiyat denen ,ruhu yeni bir sekle büründürme gücüne sahip ilahi düsturun/anlayisin henüz bilinç ve bilgisine ermemis demektir." cümlenize de bir tesfir gerekiyor saniyorum:) Öznesi nedir bu cümlenin anlamis degilim:)

  3. Velev ki bu tür yazilar kaleme alinmistir, sakincasi nedir? Ne gibi bir mahsuru vardir? "Benimle alakali fikrinizi yaziya dökmeyeceksiniz!" diye bir ibaresi mi vardir yaradanin? Nerede yazar bu?

    Kaldi ki, Rahmi Bey Amca'nin ne anlatmak istedigini ben anlayabildim:)

    Bir kurumu, bir sistemi koruyacagiz diye, insan denen varliga saygisizca ve ciddiyetten uzak davranabilmek de bazilarinin parçalanmis, hiçlenmis zihninden kaynaklaniyor olabilir mi?

    Bakin ben de size saygisizca davrandim… Iyi mi?

    Ayrica, "Edebiyat denen ,ruhu yeni bir sekle büründürme gücüne sahip ilahi düsturun/anlayisin henüz bilinç ve bilgisine ermemis demektir." cümlenize de bir tefsir gerekiyor saniyorum:) Öznesi nedir bu cümlenin anlamis degilim:)

  4. burada bunlari bir asker mektubu misalinde yazdim ve içinden geldigi gibi yazdim biraz düsünelim birazda arastiralim diye düsündüm belki faydali olur zannettim mesele budur daha iyisini bilenler yazarlar derim selamlar r.ç

  5. ilmi ölçüde bu gibi konulara baktigimizda bu gün insanlarin bu tür konuda bir çok kavgalari vardir.
    mesela gördüm dedigin o seyler aslinda hiç birisi yoktur iste bunu bu mercek altinda her insana böyle basit bir yöntemlede tanitmaya çalistim bu birinci sekildir.

    bunun ikinci seklinde de biz çok aciz bir mahlukuz onuda bu vesileyle göstermeyede çalistim çünkü bizim var dedigimiz bu alem aslinda yoktur fakat Allah bunu biz insanlara varmis gibide göstermek gücüne ve ilmine sahiptir demek istedim.

    bu konunun üçüncü seklide biz insanlar kanun yapamayiz çünkü bu konuda kendi nefsimizi devreye sokariz ve nice haklar yeriz gerçeginide biraz anlatmayada çalistim.
    çünkü insanlar bu sosyal hayatida pek anlayamazlar ve her sey hep kendilerinin zannederlerde gerçekte hiç bir varliklari dahi yoktur onunda böyle görülmesinide istedim.

    bunun dördüncü boyutuda sudur biz kimizki Allahin mülküne bunlari ben bilgimle becerilerimle ben kazandim diyoruz dedim. kasas 78.göre ortaya koydum
    ve ayni zamanda bu yanlislarimizi mutlak birakalimda bu islerin gerçeklerini artik el birlikte mutlak arastiralim ve gereginide yapmaya çalisalim istedim.

    mesela bir örnek olarak su tarla benim tapumda deriz ama onun üstündeki çesitli otlari ve o tarladaki çesitli böcekleri ve kimyasal olan varliklarida hep bizim mülkümüz zannederiz ve petrol, altin, gümüs, dogal gaz, kömür, ve her sey bizim zannederiz aslinda bunlarin hepside Allahindir ve bizlerde aynen bu böceklerin misali bu tarlada ve onun içindekilerden faydalanip riziklaniriz bunlarda ortakça olan insanlik haklarimiz vardir demek istedim.

    yani insan oglu dogdugu gibi aciz ve çiplaktir dedim daha ne diyeyim.

    iste bu islam dini biz insanlara bütün bunlari anlatiyor dini bilmek bunlarida görmekle ve gerçegini yasamakla olur ve iste buna teslim olunur çünkü insan insana köle degildir insani insana mal benim diyerek onlari kölelestirmekte insanlik disidir ama her nedense birileri hepimizi dize getirmisler.

    ve paranin ve güçlerinin köleleri yapmislar bizde buna razi oluyorsak eger.

    her insan kendini bu hassaz terazide tartabilirler çünkü ya mümin olunuz yada kafir olunuz ayetide tam buna vurgu yapiyor derim. ve bunu insan suresinin 2. 4. ayetlerinde derim selamlar r.ç.

    not: sizede ayrica tesekkür ederim deli sey beni en iyi sen anlamissin

  6. yüce Allah bana dua ederek ve yalvararak tevbe ediniz bende onu kabul ederim diyor ama buna bir tevsir gerekir.

    mesela bir çok yanlis isler yaptik birilerine zulümler ettik ve sonra bunun ne kadar yanlis oldugunu anladik ve tevbe edip bu yanlislari yapmaktan vaz geçtik.

    iste Allah bu tevbeyi kabul ederim diyor.

    fakat yaptigimiz o kötü islerin cezalarini mutlak çekecegiz ki ve bu isin esasida budur iste bunlari iyi bilenler bir daha hiç kimseye zarar veremezler çünkü onun bir bedeli vardir ve onu onlar ödemek zorundadirlar demektir.

    . yani tevbe ettimde kurtuldum diye bir sey yoktur ilmi ölçü budur tevbe yanlisi kesin durdurmaktir ve onu bilerek inanarak yapmaktir derim.

    iste imani kamil insanlarin tevbeleri budur fakat imani olmayanlar için Allahta kim oluyormus diyenlerde zaten onlar tevbede bilmezlerki onlar yanlisini artik durdurmazlar ve onlarin cezalarida müebbet olur bence derim r.ç.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here