Nedir Bu Maya Takvimi?

37
811

Insaat Mühendisi olan ve Astroloji ile ugrasan Fuat ARMAN, dünyamizin Maya takvimine göre, 2012 yilinda yok olacagi konusunda uyari yapti.

IHA muhabirlerine yaptigi açiklamalarda, konu üzerinde 10 yildir çalistigini anlatan ARMAN, iddiasini Yüce Kitapta da (Kamer Suresi) geçen bilgilerin destekledigini söyledi.

Amacinin sadece insanligi uyarmak oldugunu belirten ARMAN, teorisini tamamen Mayalarin hazirladigi takvime bagliyor. Dünyanin her 1 milyon 872 günlük periyotlarla durdugunu ve bununda  “zamanin durdugu an” diye adlandirildigini açikliyor ve de bu astrofizik olaya isaret ediyor.

Konuyla ilgili yapilan bir yigin arastirma sonucunda, 810 metreye varan toprak kalinligi içinde rastlanan canli organizmalara yapilan c14 karbon testi sonucu, bu periyodun baslangiç tarihinin 13 Agustos 3114 oldugu tespitine varilmis.

Sonuç olarak 1 milyon 872 günlük bu zaman araliginin ise 22 Aralik 2012 de doldugunu ve Kuran-i Kerimde Nuh Tufanini anlatan Kamer Suresi de ayni konuya dikkat çektigini tespit eden ARMAN insanligi uyarmak istemis.

Sag olsun Varolsun da Sayin ARMAN, bu uyarinin sonucunda biz nasil bir savunma sistemi hazirlayabiliriz ki? Yani bu sonun sonucu yeniden bir hayat basliycak mi? Ya da ne olacak? Bilinmezlik, belirsizlik karsisinda ne yapilabilinir ki?

Simdi konuya bir de benim gözümden bakalim. Hiç bir arastirma yapmadan sadece hissi davranarak söylemek istedigim su:

Dünyanin bir sonu her insan için var elbette. Öldügün an dünyanin sonu gelmis demektir. Önemli olan bu ana kadar senin kendin ve dünya için ne yaptigindir.

Bu teoriye göre zamanimiz az kalmis haydii ne duruyorsunuz halaaa :)) yapmak istediklerimizi yapalim biran önce…

37 YORUMLAR

  1. Periyodun baslangici 13 Agustos 3114 denmis, bu tarih simdiki zamandan ilerde olduguna göre nasil oluyor ya ben bisey kaçirdim yada bir hata var.

    Mayalarin hazirladigi takvime baglandigi belirtilmis fakat takvimin nesine baglandiginin detayi verilmemis.

    Maya uygarliginin hazirladigi takvim 2012 yilinda bitiyor daha ilerisi yok. Bu sebeple de bazi kisiler Mayalarin bunu özellikle yaptigina ve 2012 de yok olacagimiza inaniyor. Maya diyorsa bi bildigi vardir hesabi 😀

  2. muratmoon :))))

    buldunn buldunn ve bir sikimlik dis macunu kazandin:))) o hatayi özellikle dikkat ölçmek, kim ne kadar yazilarimi dikkatle okuyor diye koymustum:)))

    seni dikkatten sorumlu içisleri bakani ilan ediyorum. ve sitenin en dikkatlisi:)))

    "13 Agustos 3114 "

    MÖ 13 Agustos 3114 seklinde olacakti arkadasim:)

    ve asagidaki detaylar sanirim sorularina cevap olacaktir…hala bir bosluk hissedersen o takdirde sayin Fuat ARMAN ile iletisime geçmen gerekecek:))

    bu arada çok alemsin var yaa:))

    Fuat ARMANin demeci asagidadir bu konu ile ilgili:

    "Dünyanin günes etrafinda dönüsünü kabaca 365.25 gün olarak kabul

    edersek, 1.872000= 3114 x 365.25 + 365.25 X + 2 x 225 seklinde kurulur.

    X = (1,872000 1.137838,5):365.25 = 2010,02464065 bulunur. Dünyanin

    Günes etrafinda dönüs zamani Y dersek, periyodun bitis yilini 2010

    olarak net alirsak (1.872000 (3114 Y + 450) : Y) = 2010 buradan;

    (1.872000 – 450) : 5124 =Y, Y= 365,25175644 gün olur. Bu Dünyanin

    Günes etrafinda bir tur dönüsünün gerçek zamanidir. Buna göre periyodun

    bitis tarihi: M.S. 22 Aralik 2012 degil, M.S. 13

    Agustos 2010dur Bunu üzerine astrolog incelemeye geçtim.

    GRAND LEVInin Pratik trans it açilari kitabina bakarak, hiç normal

    olmayan asagida gösterilen degerler ortaya çikti. 1 milyon 872 bin

    günlük toplam periyodun belirlenmesi için birinci olarak M.Ö. 13

    Agustos 3114 yilinin c14 karbon testiyle bulunmasi, ikinci ise M.S. 13

    Agustos 2010 yilinin kesfi. Bu tarihe rastgelen astrolojik olaganüstü

    dizilis" seklinde konustu.

    Fuat Arman, ayrica brosür bastirdigini ve bugüne kadar 2 bin adet

    dagittigini belirterek, insanlarin ilgisizliginden sikayetçi oldugunu

    kaydetti.

    olmaz Derken Olabilir Dikkat Etmek Lazim Dünyamizi Daha Iyi arastiralim "

    muratmoon saka bir yana insanligin gelecegi ve yasayacaklari ile ilgili bu yaziyi irdelemen ve detay istemenden dolayi tesekkür ediyorum.

  3. Fuat bey hesaplari neye göre yapmis bilmiyorum, açikcasi formülde bazi seyleri nereden getirdigini anlayamadim. 2 x 225 nedir mesela nereden geldi. Formül pek açik olmamis.

    Maya takvimi ve bu tarihin hesabina ait detayli bilgiyi su adresten bulabilirsin, ben okumustum daha önceden tarih 2010 degil 21 veya 23 Aralik 2012ye denk geliyor.

    2012 Feonmeni: http://urlal.com/dvwo

    Ayrica bu sene bu görüs hakkinda bir film çekildigini de not olarak ekleyeyim, incelemek isteyenler için: http://urlal.com/dvxd

  4. Fuat bey hesaplari neye göre yapmis bilmiyorum, açikcasi formülde bazi seyleri nereden getirdigini anlayamadim. 2 x 225 nedir mesela nereden geldi. Formül pek açik olmamis.

    Maya takvimi ve bu tarihin hesabina ait detayli bilgiyi su adresten bulabilirsin, ben okumustum daha önceden tarih 2010 degil 21 veya 23 Aralik 2012ye denk geliyor.

    2012 Fenomeni: http://urlal.com/dvwo

    Ayrica bu sene bu görüs hakkinda bir film çekildigini de not olarak ekleyeyim, incelemek isteyenler için: http://urlal.com/dvxd

  5. muratmoon
    Fuat bey hesaplari neye göre yapmis bilmiyorum, açikcasi formülde bazi seyleri nereden getirdigini anlayamadim. 2 x 225 nedir mesela nereden geldi. Formül pek açik olmamis.

    Maya takvimi ve bu tarihin hesabina ait detayli bilgiyi su adresten bulabilirsin, ben okumustum daha önceden tarih 2010 degil 21 veya 23 Aralik 2012ye denk geliyor.

    2012 Fenomeni (Ingilizce): http://urlal.com/dvwo

    Ayrica bu sene bu görüs hakkinda bir film çekildigini de not olarak ekleyeyim, incelemek isteyenler için: http://urlal.com/dvxd

  6. yaa zaten az kaldi 2012 – 2009 = 3 yil yasarsak görecegiz:)) beni asil ilgilendiren bölümü bu son dan sonra (eger dogruysa) olacaklar.

    bilinmezlik ve gizem varya iste ilgimi çeken bu. yoksa ne olursa beraber yasayacagiz tüm insanlikla korkuyor falan sanilmasin yani:)))

  7. ARMANin hesaplarina göre 2012 son demek…peki gerçekten buna inanmali miyiz ? yoksa bekleyip mi görecegiz?

    Aslina bakarsan delisey 2012 olmasa bie dünyanin sonu yakindir…okullarda kit kaynaklarimi korumamiz, yardima muhtaç insanlara yardim etmemizi, dünyayi, yesili,dogayi korumak için bir sürü bilgi verirler ama ne yazik ki bu bilgiler bizlere verildigiyle kaliyor.Hiç kimse yasadigi dünyayi korumak için hiç çaba sarf etmezken belki 2012 görmek bile mucize olacaktir bizim için.

    Bundan bir saat önce; yurt disinda yapilmis bir konferasta bir genç arkadas bir konusma yapmis onu izlemistim simdi senin bu yazinida okuyunca düsünüyorumda maya takvimi gerçek olmasa bile (ben dogru olup olmadigina inanmak istemiyorum) biz insanlar dünyanin sonunu yavas yavas getiriyoruz.

  8. Insanlik istedigi kadar dogayi ve dünyayi bozmaya çalissin kazanan yine çevre olacaktir.

    Henüz dünyayi çok fazla kizdiramadik bakmayin kizarsa bir tusunami bir firtinaya bakar. Ne bina kalir ne bisey tertemiz olur her taraf.

  9. bu yazidan aldigim sonuc;

    (ki zaten deliseyde son cumlesinde adeta bunun uzerine basmis kalemi…)

    yapmak istediklerimizi hic bir zaman ertelemeyelim.
    elimizde olan imkanlar dahilinde ve o imkanlari kendimize-cevremize zarar vermeme dogrultusunda en dogru bir bicimde kullanarak, hayallerimizi gerceklestirme cabasinda olalim. tekduze yasamdan cikalim ve renklendirelim hayati.
    mutluluk denen sey ancak ve ancak bu sekilde mumkun olabiliyor. hayallerinizi gerceklestirdiginiz zaman ve bu gerceklesen hayalleri sevdiklerinizle paylastiginiz zaman dunyanin en mutlu insani oluveriyorsunuz bir anda..!

    sevgimle delisey.

  10. sessiz… fazla bir felaketle karsilasmadik mi? Sanirim sadece Türkiyeyi düsündün bunlari söylerken. Firtinalar, Tsunamiler, depremler… Son 10 yila bir daha bak bence. 5 yil önce Tsunami kelimesi Japon çizgi filmi ya da kültürü takip etmeyenler için hiç bir sey ifade etmeyen yabanci bir kelimeydi. Simdi ise dimaglara kazinmis durumda 7den 70e.

  11. Haklisin Serkan ben yasanlari zaten küçümsemiyorum ülke olarakta tüm dünya olarakta bir çok felaketten geçtik ve geçicezde…Az veya çok degil kötü olan her an bir felaketle karsi karsi olmamiz.

  12. nasretin hoca ya sormuslar hocam kiyamet ne zaman kopacak demisler oda bunu soranlara hangi kiyamet diye sormus,

    onlarda hocaya kaç türlü kiyamet var ki hocam demisler, oda iki türlü kiyamet vardir demis ve onu söyle izah etmis.

    eger benim hanim ölürse o zaman küçük kiyamet kopar yok eger ben ölürsem iste o zaman büyük kiyamet kopar diyerek onlarin cevabini oda böyle vermis

    su bizim hocamiz.

    çünkü hocamiz bu isleri hepimizden iyi bilir, biz onu dinleyelim rahat oluruz, ve Allah diledigi zaman onun emri yerine gelir, ve bizlerde ne yapmissak onun bedelini aliriz buda bir hak edistir derim.

  13. Rahmi ,

    Nasrettin Hocadan okudugumuz sabah fikramiz iyiydi gayet:)

    ve " hak eden hak ettigini görür" Lakin burada bir küçük ayrinti, hak etmeyenler ne olacak peki bu hak edenlerin arasinda? Yani "kurunun yaninda yas da yanar" sözü geldi aklima birden.

    Yaradanin bunun için de bir plani var midir dersin?

    ben tesekkür ediyorum ayrica sana yorumunu paragraflar seklinde, noktalama isaretlerini kullanarak yazmissin bu kez. Ne iyi etmissin:)

  14. sayin arkadasim her seyin tamamini anlatmaya güç yetmez ve bilgimizde yetmez ve burada ki yerimizde yetmez onun için su karadini yani aklimizin aldigi söyleyeyim.

    eger kuran dan bu konuyu ele alirsak ve her insan ve her toplum ve her ümmet olarak tek tek allaha bütün yaptiklarinin hesabini verecekler bunun kanunuda bu kuran olacaktir. hüküm budur.

    onun için bütün insanligin bu konuda bilgileri ve de bilgili olmalari gerekiyor onun için yüce Allah bu kurani, gene bu kuranda, mutlak ezberleyin diyor

    nasil ki meslegimizi ezbere biliyorsak bu da aynen böyledir oldugu açiktir.

    fakat ne yaziktir ki bizlere namazdan baska bilgi veren yok onuda parçalayip meseplere bölmüsler ve yüce Allah bu mesepleri hiç kabul etmiyor bölünüp parçalanmayiniz dini oyun eglence yapmayiniz diyor.

    ama bunu pek dinleyen de görülmüyor, ve böyle gelmis böyle gider seline hep birlikte kapilmisiz,

    iste bunun hesabini da hepimiden Allah soracak yanlislara neden mani olmadiniz diyecek ve hiç bir mazeret kabul edilmeyecektir, diyen de yüce Allahtir. nasilki para kazandigimiz bir isi iyi yapmasak bunun hesabini bilmiyordum la ödeyemeyecegimiz gibi.

    onun için her yaptigimiz isten ve düsündüklerimizden dahi ve yapmamiz gerekipte onu yapmadigimizdan dahi Allaha karsi hepimiz sorumluyuz gerçegi vardir,

    iste islam dini bütün insanliga bunu gösteriyor ve ögretiyor. bunlara isteyen inanir isteyen de inanmaz çünkü cehennemde yer yoktur diye aldanmayin diyor yüce Allah,

    onun için ve hak edenler, her neyi hak etmislerse, onu eksiksiz alacaklar kuranda verilen ölçü budur, çünkü hem fertler olarak, hemde içiçe yasadigimiz bir toplum olarak. ve ayni zamanda bu ümmet olarak ve ümmetler olarak.

    bu kurandan ve bu islam dininden hepimiz sorumluyuz. bunu zuhruf suresinin 44. ayeti böyle diyor, gerisini bütün insanlik hep birlikte oturup düsünsün ve geregini hep birlikte yapsinlar ben bunu anlatmaya çalistim.baki selamlar.

  15. ben bu kiyamet senaryosu yazanlarin durumunu merak ediyorum esasinda… Verdikleri tarihten sonra hayat devam ederken ne yapiyor olacaklar?

    Ya da mesela ben kitabini falan almis olsam, sonra da kiyamet kopmayinca dava falan etsem kazanir miyim acaba?

  16. 2012 olayina çok merakliyim, konuyla ilgili herseyi okur dinlerim. Yorumlarin bir ortak noktasi var. 2012 de kiyametin kopacagini düsünmüyor kehanette bulunanlarin çogu. Onlarin düsüncelerinin ortak noktasi 2012 de gerçeklesecek tüm dünyayi etkileyecek bir kaç olayin ardindan yeni bir çaga baslanacagi yönünde.

  17. Bende çok merak ediyorum heyecanlaniyorum ne olacak diye. Rica etsem paylasir misin bilgilerini?

    Su yeni çag nasil bir sey olacak, tüm dünyayi etkileyecek olan ne gibi hadiseler fln merak ettim simdi ben=)

  18. Merhaba @erman,

    benim için emek verip video araman büyük incelik sagolasin. insanligi ilgilendiren ve tüm insanligin birlikte yasayacagi söylenen "kiyamet" elbetteki ilgimi çekiyor.

    Ömer Çelakil'i eger rastlarsam izliyorum, Ergun Candan'in bir kitabini da okudum konuyla ilgili, zaten Ömer Bey Ergun Beyin yayinevinden "Kuranin Sifresi" yanilmiyorsam bir kitap çikartmisti. inceledim fln da matematiksel bir takim çözümler üretmis ama ben anlayamadim pek bazi verdigi mesajlari=) kafam sözele daha iyi çalisir=)))

    ve son olarak kaçinilmaz yaklasiyorsa eger bundan kaçamayiz, hep birlikte yasayacagiz olanlari=)))

    baz

  19. Merhaba @erman,

    benim için emek verip video araman büyük incelik sagolasin. insanligi ilgilendiren ve tüm insanligin birlikte yasayacagi söylenen "kiyamet" elbetteki ilgimi çekiyor.

    Ömer Çelakil'i eger rastlarsam izliyorum, Ergun Candan'in bir kitabini da okudum konuyla ilgili, zaten Ömer Bey Ergun Beyin yayinevinden "Kuranin Sifresi" yanilmiyorsam bir kitap çikartmisti. inceledim fln da matematiksel bir takim çözümler üretmis ama ben anlayamadim pek bazi verdigi mesajlari=) kafam sözele daha iyi çalisir=)))

    ve son olarak kaçinilmaz yaklasiyorsa eger bundan kaçamayiz, hep birlikte yasayacagiz olanlari=)))

  20. ömer celakil bir formül bulmustu, kurandaki bazi geçmis olaylarin bu formulle elde edilen tarihlerle uyustugunu göstermisti. kitap buldugu formül üzerine idi. haliyle bu formülle gelecege dair birseylerde bulunabilecegini anlatmisti. hatta 2005 yilindaki günes patlamalarini bu formülle önceden bilmis, gazetelere önceden verdigi ilanlarla ispat etmisti. defalarca üstüne basa basa gelecegi allahtan baskasinin bilemeyecegini söylüyordu. ama özellikle din çevrelerinin kahinlik suçlamalarindan bir türlü kurtulamadi, bu suçlamalara cevap vermekten kendi çalismalarini anlatamaz hale gelince tv ye de çikmamaya basladi. henüz arkasinda duran ve açiklanan bir tarikat baglantisi vs. haberi çikmadi. iste celakilin tarihçesi böyle, keske yine konuk olsa bi yerlerede izlesek

  21. izleyebildigim kadariyla, bilindigin disinda bilgilerle çikiyor seyircinin karsisina ve epey ilgi de çekiyor bu yüzden…

    eee haberin olursa beni de uyarir misin? abuk subuk dizi flim v.s izlemeye tercih ederim tabi=))

  22. :-))) Inanilmaz keyifle okudugum bir yazi ve yorumlar bütünüydü :-))) Evet gün bugün'dür! O çok bilen sahsiyetler tarih verirken ne düsünüyolardi acaba gerçekten o tarihte dünyan'nin sonunun gelecegini falan mi ? Görürsem böyle bir haber komedi filmi tadinda izliyorum :-)) Bu arada delisey yazinin sonunda zaten

    söylenecek tek ve en güzel seyi söylemissin ..

  23. sevgili @BeRiA gördügümüz üzere hiç bir sey olmadi simdilik :))

    ama biz yinede dünyanin degil de hayatin kisa oldugunu unutmayalim degil mi ama?

  24. Evet hiçbirsey olmadi 🙂 Dünyamizda bizde gayet saglam bir sekilde ayaktayiz.Hatta hazir ayaktayken hepsini alkislamak istiyorum,essiz tespitleri için 🙂

    Kesinlikle öyle Sevgili @Delisey.. Hayat çok ama çok kisa,malesef zaman zengini degiliz hiçbirimiz . Yasanabildigi kadar iyi yasamali.

  25. Not: Sayin okuyucu! Olumsuz elestiriye açigiz ancak, eger bu konuda ön yargili biri iseniz lütfen sayfayi degistiriniz, paylasimlarimizi sabote etmeyiniz 🙂

    Geldim geldim!!!

    1) Konu hakkinda yapmis oldugum bir kaç yorumdada belirttigim gibi; 21 Aralik 2012 tarihinin yanlis hesaplanabilmis olabilecegini 21 Aralik 2010 tarihi olabilecegini bunu söyleyen astrologumuzun yazisinin linkini vermistim, o da yazisinda bunu yutdisinda baska söyleyenlerinde oldugunu söylemis zaten.

    2) Yine daha önce yine bu konunun yorumlarinda sunu yazmistim. kehanetler ve astrolojik tahminler su sekilde idi; "Bu tarihte birsey olmayacak, ancak bu tarih büyük bir degisimin baslama tarihi olacak". Ancak bazi magazinsel haber yapan kurumlar konuyu farkli yansitiyorlar, islerine öyle geldigi için, onlara aldiris etmeyin.

    3) Buradan yola çikarsak bu tahminlerin yanildigini su an söyleyemeyiz. 2012 tarihi tezinininde hala geçerli oldugunu ortaya koyarsak, "21 Aralik 2012 + degisimin baslamasini gözlem için geçen makul süre" de geçmeden bunu söyleyemeyecegiz.

    Tüm yazdiklarimdan herseye katisiksiz inandigimiz sonucuna varilmasin. elimizdeki veriler sunlar:

    1) Birileri birseyler söylüyor ve dahada önemlisi hepsinin birer dayanagi var

    2) Bu birseyler söyleyenler bir alanda çalismiyor, birden fazla alanda faaliyet gösteriyor. Ve hepsi bu öngörüde hemfikir oluyor. (Mayalari inceleyen tarihçiler, astrologlar, kahinler vs.)

    3) Bu kadar hemfikir olma olayi ilk defa oluyor. Bu da beklentileri yüksek tutuyor.

    Not: Yukaridaki yazdiklarimdan bagimsiz olarak eklemek istedigim minik bir bilgi daha var. 21 Aralik 2010 da bir tam ay tutulmasi gözlendi, ayni gün Iran' da 6,5, Japonya' da 7,4 büyüklügünde depremler oldu. Yine uzun süredir tartisilmakta olan ve matematiksel karsilastirmalarla varligi reddedilen "Tutulmalar ve Yer Hareketleri Iliskisi" konusuna tartismali bir veri daha eklenmis oldu.

  26. Erman,

    tam atlattik diyordum yeniden soru isaretleri olustu beynimde:)) simdide 2012 için geri mi sayacagiz yani:P

    ve olusan yer hareketleri konusunda can kayiplari için üzüntülüyüm elbette. ama bunun kehanetlerle degil akil alt yapisi eksikligiyle ilgisi var. japonya isi çözmüs. darisi diger ülkelerin basina…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here