Size Bir Masal Anlata Bilir miyim?

8
111

Bir gün, bir çiftçinin esegi kuyuya düser. 

Adam ne yapacagini düsünürken, hayvan saatlerce anirir. 

En sonunda çiftçi, hayvanin yasli oldugunu ve kuyunun da zaten kapanmasi gerektigini düsünür ve esegi çikartmaya degmeyecegine karar verir. Bütün komsularini yardima çagirir. Her biri birer kürek alarak kuyuya toprak atmaya baslarlar. Esek ne oldugunu fark edince, önce daha beter bagirmaya baslar. Sonra, herkesin saskinligina, sesini keser. 

Birkaç kürek toprak daha attiktan sonra, çiftçi kuyuya bakar. Gözlerine inanamaz. Esek, sirtina düsen her kürek toprakla müthis bir sey yapmakta, topragi asagiya silkeleyerek yukari çikmasina basamak hazirlamaktadir. 

Bir süre sonra, komsular toprak atmaya devam edince, herkesin saskinligi altinda esek, kuyunun kenarindan disari bir adim atip, kosarak uzaklasir! 

 

Hayat üzerinize hep toprak atacaktir; her türlü pislik ile. 

Kuyudan çikmanin sirri, bu pisligi silkeleyip bir adim yükselmektir. 

 

Sikintilarimizin her biri bir adimdir. En derin kuyulardan bile yilmayarak, usanmayarak çikabiliriz. 

Silkelenin ve biraz daha yukari çikin.

 

 

ÖNEMLI.!!!

 

” su dönem çok ciddi bir rahatsizlik geçiren  “etik kavrami” teriminin felsefe ve sosyal alanda biz insanoglu ve tüm dogaya kazandirdiklarina istinaden bu uyariyi yapmayi kendime borç bildim…. YUKARIDAKI MASAL BIR ALINTIDIR ARKADASLAR… 

 

 
 

8 YORUMLAR

  1. bence o esek degilmis o eskiyanin biriymis çünkü o düstügü o lezillik kuyusundan o gene halkinin sirtina binerek kendini böylede ustaca kurtarmistir.

    suna dikkat edelim ki en azindan bes bin senedir bu insanlik alemi bu eskiyalari bu rezillik kuyusuna onlari gömmek için ne kadar çalissalarda bu eskiyalar bir yolunu bulup hep kendilerine bu insanligi bir köleler yaparlar ve düze çikarlar.

    halk ise ne yapsalar onlardan bir türlü kurtulamiyorlar bu eskiyalar sürüsü sanki zehirli kene misalidirler kil kurdu serit ve solucan tenya gibidirler bit pire tahta kurusu kene gibidirler hem içerden hemde disardan bu insanligi sanki bir yilan gibi sarmislardir ve bu insanligin etine zehirli kene gibide gömülmüslerdir.hep kanlarini emiyorlar ve yutuyorlar derim

    çünkü o dediginiz kuyudaki esek görünümüzde bile yasatilan o çok eski ve kaserlenmis olan bir eskiyadir iste o zehirli kapitalizm dir.

    çünkü onlar her sartin altinda halkina bu insanliga kendilerini daima tasitmasini ve korutmasinida bilenlerdir ve onlar halkini kendini tasiyan bir esek yaparlar at degil ve ayni zamanda koruyuculari olarakta köpekleride yaparlar. kurt degil

    bence bu güzel hikeyede görülen yorum sekli budur derim

    ve bu eseklere eseklik edenlere her zaman özgürlük vardir ve onlara bol etli ve yagli olan kemiklerde verirler yani emekleri bosa da gitmez derim.

    ve bu hikayeniz için tesekkürler çünkü bir sey daha ögrendim çok sag ol derim ve selamlar r.ç.

  2. Müthis güzel bir yazi. Daha önce okumus olmama ragmen yine yeniden keyif aldim:)

    Fenomen olmanin yolu, güçlü olmak ve rasyonolist olmaktan geçer deyip felsefeyi bir çorba edeyim ha:)))

  3. rahmi bey yorumunuz daha çok siyasi içerikli olmus bence, bu masalda bir ragmenci olmaktan sözediliyor, saydicilar ve ragmenciler bilirsiniz.en umutsuz anda dahi çözüme giden yollarin sayisi yildizlarin sayisina estir.vesselam

  4. bunu ben de bir hafta önce okumustum ve okudugumda çok etkilemisti beni.burada bir kere daha okuyunca daha iyi gördüm ki, gerçekten sahane!günün birinde bir esege özenecegim aklima hiç gelmezdi:)

  5. ben okudum bir yerde çok begendim hemen sizlerlede paylasmak istedim bu tatli masali….begendiginize sevindim..

    ve suan da bu masal bana farkli bir sey daha ögretti insanin düsünme yetisiyle kavradiklari ve yükledigi anlamlar o kadar farkli ki. bilgiler hakikaten duygu verilerine bagli olmali ki rahmi amcam baya bir degisik anlam çikarmis. degisik bir pencereden bakmis. demekki son yargi dedigimiz olay insanin direk olarak duygu ve geleneklerine bagli olarak kalici degisiklikler gösterebiliyor. bu da insan beyninin matematiksel fonksiyonlarinin ne denli güçlü oldugunu gösteriyor.

    itiraf edeyim ben tek boyutlu bakanlardanim sanirim kösegenleri kaçiriyorum çok kez.

  6. her olayin bir anlami ve onun bir nedenide vardir onun için hiç bir sey laf olsun diye yapilmaz bu hikayede böyle bir seydir onun için ben yasana gelen yanlis hayatimizin siyasi, ticari. dini, ve sosyal devletin, ve biz insanlar üzerenden 4×4 anlatmaya çalistim.

    çünkü insani hayatimiza yön veren bu kurumlar bu unsurlar bizleri her açidan nasil kullandiklarini ortaya koymaya çalistim ve ona göre bir yorum seklini yaptim

    gerçek anlamda insan oglunun her birisi dinli ve dinsiz olarak bu dünyanin her türlü nimetlerinden esit yararlanmasi hali tanrisal bir olaydir ve bu kesindir bunun yorumu bile yapilmaz sekilde kesin olan bir haktir.

    fakat birileri kel oglan misali politikalarla bir takim ayak oyunlariyla bu esitlik ilkelerini bozuyorlar buna bir çarde üretmiyorlar ve bu nimetleri kendi özel çikari metahi haline getiriyorlar ve çok zenginde oluyorlar ve sonrada bu benim becerimdir diyorlar iste bu yapilanma hali insanlik disidir.demek istedim

    ama bunlar hep böyle oluyor iste bunlara göz yumanlar ve evrensel haklarini aramayanlara bunu dahi bilmeyenlere bu esegin kurtarilmasini esek bile nasil kurnazca kurtuldugunu dile getirdim eger toplum kendini ve insanlik haklarini iyi tanirlarsa bu tanrisal esitligi bozanlari yerin dibine bile gömerler onlara bu firsatlari vermezler demek istedim eger kör ve sagir ve dilsizde basiretsizde olurlarsa agalarinin devamli ve sadik köleleri olmaya devam ederler dedim.

    ve aç gözünü mehmet diyorum selamlar r.ç.

  7. kasas suresi 78. ayet

    Karun: Bu serveti üstün deham sayesinde kazandim.

    dedi Allah'in önceki çaglarda ondan daha güçlü ve ondan daha çok kazanmis kimseleri helak ettigini sanki bilmiyormuydu

    gel gör ki günaha batmis olanlara artik soruda fayda vermiyor. "ayetin mealidir"r.ç.

  8. bu esek masalina söylede bakabiliriz derim

    mesela bir zengin insan bir çok yanlislari nedeniyle o servetini kaybetmis ve aciz çaresiz bir hale düsmüsken o kisi bir seyi o anda kesf ediyor o gene zenginler sinifinin arasina tekrar giriyor demektir

    iste bu zenginlik ona nerden ve nasil geldi ve o onu nasil kaybetti ve o onu sonradan nasil kazandi sorularida ayridir çünkü bütün zenginler daima halkinin sirtindan kazanirlar ve bunun baska bir yolu ve seklide yoktur çünkü iki eliyle çalismasi hak olur ama oda o insanlari ancak geçindirir derim

    baskalarinin sirtina binmek hali tahtiravanli krallik olur ve o anidende olabilir bir anda bir tahta oturabilirsiniz ve bir bol mirasta kalabilir devletin ihaleleride bu zenginligi onlara verebilir seklidir.

    kuranda zenginlik yanliz Allaha aittir denir o halde zengin olmak için küresel bir eskiya olmak gerekiyor ve onlarada her zaman isi iyi bilenler deniyor onun için kuyuya düsen o esege o bir eskiyadi dedim ve isini iyi bilenlerden biridir benzetmesinide onun için yaptim çünkü baska türlü zengin olunamaz yani bu isi bu zamanda gene iyi bilenlerden olmak lazim derim ve selamlar ederim r.ç.

rahmi celik için bir cevap yazın İptal

Please enter your comment!
Please enter your name here